05:47 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنایع خودروسازی

فشارهای داخلی از صنعت خودرو برداشته شود
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در شرایط جدید که فشارها و تحریم‌های خارجی به صنعت خودرو و قطعه وارد می‌شود باید فشارهای داخلی از این صنایع برداشته شده و قوانین و مقررات در این حوزه تسهیل شوند.
هشدار درباره افت شدید سودآوری مرسدس بنز
پایگاه خبری راد: دایملر، شرکت مادر مرسدس بنز برای دومین بار متوالی در سال جاری میلادی درخصوص افت شدید سودآوری این خودروساز آلمانی هشدار داده است.
از صنایع خودرویی حمایت کنید
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: اولین اقدام برای حمایت از صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی این است که گل به خودی نزنیم.
کاهش انتشار آلاینده‌ها، کارگران خودروسازان اروپایی را بیکار می‌کند!
پایگاه خبری راد: هربرت دیاس، مدیر ارشد اجرایی شرکت فولکس واگن در واکنش به قانون کاهش ۴۰ درصدی میزان انتشار آلاینده‌ها در یک دهه آینده، از احتمال بیکار شدن خیل عظیمی از کارکنان فعال در صنایع خودروسازی سخن گفت.
ساخت رنو در ساوه با برداشته شدن تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: ‌نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان از ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به قطب خودروسازی کشور برخوردار است.
همکاری فولکس‌واگن با مایکروسافت برای تولید خودروهای هوشمند
پایگاه خبری راد: مایکروسافت قصد دارد به منظور راه‌اندازی و توسعه خدمات ابری خودروهای مبتنی بر پلت‌فرم Azure با شرکت فولکس‌واگن همکاری کند.
فعالیت های ولوو در بازار ایران کاهش یافته است!
پایگاه خبری راد: فسخ یک‌جانبه قراردادهای خارجی به خصوص در صنایع خودروسازی از جانب خودروسازانی مانند فولکس واگن، رنو ستروئن و اخیرا خودروسازی سنگین ولوو، باعث تلاطم‌هایی در بازار خودرو در ایران شده است که نمونه آن را می‌توان در عدم تحویل خودرو به مشتریانی دید که ماه‌هاست ثبت‌نام کرده‌اند.
 ولوو از ایران نرفته است
پایگاه خبری راد: فسخ یک‌جانبه قراردادهای خارجی به خصوص در صنایع خودروسازی از جانب خودروسازانی مانند فولکس واگن، رنو ستروئن و اخیرا خودروسازی سنگین "ولوو"، باعث تلاطم‌هایی در بازار خودرو در ایران شده است که نمونه آن را می‌توان در عدم تحویل خودرو به مشتریانی دید که ماه‌هاست ثبت‌نام کرده‌اند.
تولید سبز نانوکاتالیست صنایع خودروسازی با استفاده از گیاهان دارویی
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه جیرفت و پیام نور کرمان نوعی نانوکاتالیست بر پایه‌ گیاهان دارویی را تولید کردند که در صنایع شیمیایی و خودروسازی کاربرد دارد.
کاهش هزینه‌ تعمیر و نگهداری قطعات با تولید صنعتی نانورنگ‌های محققان کشور
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های فناور در حوزه نانو با بهره‌گیری از فناوری نانو، رنگ‌های ضدخوردگی را در مقیاس صنعتی تولید و به بازار عرضه کرده است که به گفته آنها استفاده از این پوشش‌ها موجب کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری قطعات در صنایع می‌شود.
بسته حمایتی دولت از خودروسازان از راه نرسید؟!
پایگاه خبری راد: دولت باید از صنعت خودرو به صورت ویژه حمایت کند و هر چند این حمایت باید به صورت منطقی باشد تا منجر به عملکرد انحصاری در حوزه خودروسازی در کشور نشود.
محورهای ۱۴ گانه استیضاح شریعتمداری
پایگاه خبری راد: حدود ۶۰ نماینده مجلس استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت را در ۱۴ محور امضا و جهت رسیدگی به هیات رییسه مجلس ارجاع دادند.
حمایت دولت از صنایع قطعه و خودروسازی با بسته جدید حمایتی
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از تدوین بسته جدید دولت برای حمایت از صنایع خودروسازی و قطعه سازی خبر داد.
سیستمی که از پسروی خودرو در سراشیبی‌ها جلوگیری می‌کند/دلایل عدم توفیق طرح در تجاری‌سازی
پایگاه خبری راد: محققان کشور سیستمی را برای جلوگیری از پسروی خودرو در معابر پر ترافیک با شیب تند عرضه کردند که به گفته آنها این سیستم بر روی تمامی خودروهای غیر اتوماتیک دیفرانسیل جلو قابل نصب است و از استهلاک خودرو نیز می‌کاهد.
خودروسازان جهان به چه قوانین محیط‌زیستی پایبندند؟
پایگاه خبری راد: صنعت خودروسازی در بسیاری کشورها یک صنعت نمادین است؛ در ایالات متحده تا دهه‌ها نماد آزادی و در ژاپن و کره به مدت پنجاه سال، نماد پیشرفت بود. حالا این صنعت رنگ و بوی جدیدتری به خود گرفته است.