20:03 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سوخت فسیلی

انتقاد رییس سازمان ملی استاندارد از نمایندگان مجلس
پایگاه خبری راد: رییس سازمان ملی استاندارد با انتقاد از برخی از نمایندگان مجلس، گفت : من نباید زیر سوال بروم که چرا معیار مصرف انرژی را در برخی از کارخانه‌ها پیاده می‌کنند.
استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیازمند حمایت بخش خصوصی
پایگاه خبری راد: رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق مشهد گفت: توسعه استفاده ازانرژی‌های تجدیدپذیر در کشور نیازمند حمایت بخش خصوصی و آموزش‌های ترویجی و مهارتی به مردم است.
بسیاری از عشایر به ناحق مجوز مرتع را از دست داده‌اند
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: بسیاری از عشایربه ناحق مجوز مرتع را از دست داده اند که به دنبال احقاق حق آنها هستیم.
دنیا روی انرژی پول کافی خرج نمی‌کند
پایگاه خبری راد: آژانس بین‌المللی انرژی با اعلام این‌که سرمایه‌گذاری جهانی در بخش انرژی برای سومین سال متوالی افت کرد و در سال ۲۰۱۷ دو درصد کاهش یافت، نسبت به عدم هزینه کافی روی انرژی هشدار داد.
ارائه روشی نوین برای حذف یکی از آلاینده‌های صنایع بزرگ/امکان تولید آب با خلوص بالا
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تربیت مدرس پس از 7 سال تحقیق روشی کارآمد را برای حذف گاز خطرناک دی‌اکسید گوگرد به عنوان یکی از آلاینده‌های سمی خروجی از دودکش‌های صنایع بزرگ مانند معادن استخراجی، پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های سوخت سنگین ارائه کرده‌اند که به گفته آنها این روش مزایای بسیاری نسبت به راهکار استفاده از جاذب‌ها دارد.
"احتراق"، حلقه مفقوده بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی
پایگاه خبری راد: بر اساس آمارها در سال‌های 1390 و 1391 مصرف داخلی سوخت در کشور معادل حدود یک میلیارد و 600 میلیون بشکه نفت خام در سال بوده است که به اعتقاد محققان لازم است مسوولان کشور برای این میزان بسیار زیاد سوخت و مساله احتراق راهکارهای هوشمندان ارائه دهند.
ضرب‌الاجل کلیسای انگلستان برای شرکت‌های انرژی آلاینده
پایگاه خبری راد: کلیسای انگلستان تا سال ۲۰۲۳ به شرکت‌های انرژی برای مقابله با تغییرات جوی مهلت داد و تهدید کرد پس از این تاریخ، آنها را از سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد دلاری خود خارج خواهد کرد.
برنامه‌های انرژی بی‌توجه به آب و محیط‌زیست ناکارآمد است
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو تصریح کرد که هر پژوهش و گفتگویی پیرامون انرژی، بدون توجه به درهم تنیدگی آن با مباحث زیست محیطی و مسأله‌ی منابع آب ناکارآمد است.
هزینه ۱۰۰ میلیارد دلاری پولدارها برای سوخت‌های فسیلی
پایگاه خبری راد: در آستانه نشست گروه "جی ۷" در کانادا، یک گزارش نشان داد کشورهای صنعتی دنیا با وجود وعده‌ای که برای پایان دادن به یارانه‌های سوخت فسیلی تا سال ۲۰۲۵ داده‌اند، هر سال حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار برای مصرف نفت، گاز و زغال سنگ هزینه می‌کنند.
نصب ظرفیت تولید نیروی پاک رکورد جدید زد
پایگاه خبری راد: به‌دنبال رقابتی‌تر شدن هزینه نیروی بادی و خورشیدی نسبت به سوخت‌های فسیلی، رکورد بالای ظرفیت نیروی تجدیدپذیر سال گذشته در سراسر جهان نصب شد.
سایه سنگین نفت و نوسانات ارزی بر سر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر/80 شرکت فناور در انتظار بازارسازی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی‌ معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، عدم توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و فناوری‌های مرتبط با آن و عدم اراده جدی در ادوار مختلف برای توسعه منابع انرژی‌تجدیدپذیر را از عوامل عدم توسعه‌یافتگی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور عنوان کرد و گفت: ما باید توانمندی لازم برای بهره‌برداری از منابع تجدیدپذیر را داشته باشیم تا اگر روزی منابع سوخت‌های فسیلی با مشکل مواجه شد، بتوانیم انرژی مورد نیاز را تولید کنیم.
صرفه جویی در آب با نیروی خورشیدی
پایگاه خبری راد: کارشناسان منابع می‌گویند کشورهای تشنه خاورمیانه و شمال آفریقا می‌توانند از پتانسیل انرژی خورشیدی خود برای کنار آمدن با کمبود آب استفاده کنند.
ایران، سومین کشور مصرف‌کننده انرژی برق
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات برق منطقه‌ای استان گیلان گفت: در بخش انرژی و برق به اندازه کشور 700 میلیون نفری، مصرف داریم، متوسط مصرف انرژی برق در دنیا 4 درصد است اما در کشور ما 8 درصد می‌باشد و پس از چین و کره در جایگاه سوم مصرف برق قرار داریم.
ابلاغ مصوبه کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت، از ابلاغ مصوبه کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی به دستگاه های اجرایی خبر داد.
عدم استقبال صنایع خودرویی از فناوری‌های پاک داخلی
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فناوری موفق به تولید موتور سیکلت و خودروهای الکتریکی و پاک شده‌اند؛ ولی به گفته آنها صنایع خودروساز استقبالی از کاربردی کردن فناوری‌های کسب‌شده نکرده‌اند.