17:53 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سلامتی

روز مثبت شاخص های جهانی
نماد برتر- بازارهای جهانی در معاملات روز دوشنبه با روند افزایشی همراه شدند.
نفت ۲ درصد گران شد
نماد برتر-قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر اظهارات پزشکان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مبنی بر احتمال مرخص شدن وی تا امروز و چند روز پس از مثبت شدن تست ابتلایش به کووید ۱۹، حدود دو درصد افزایش یافت.
رییس بانک مرکزی آمریکا خانه نشین شد
نماد برتر- پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونا ترامپ، رییس بانک مرکزی این کشور خود را خانه نشین کرد.
ثبت نام مجدد آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه
نماد برتر- ثبت نام مجدد در آزمون‌های بازار سرمایه در شش ماهه دوم ۹۹ از ساعت ۱۴ دوشنبه ۱۴ مهرماه آغاز می شود.
گزارش بانک جهانی از رتبه ایران در شاخص توسعه انسانی
نماد برتر- سنگاپور بهترین کشور از نظر توسعه انسانی معرفی شد.
سقوط قیمت نفت رکورد زد
نماد برتر- قیمت نفت پس از سقوط سنگینی که شب گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی کاهش بیشتری پیدا کرد و نفت برنت برای نخستین بار از ژوئن به پایین ۴۰ دلار سقوط کرد.
بهترین زمان پرورش قارچ خوراکی دکمه‌ای چه زمانی است؟
نماد برتر- یکی از اعضای هیات علمی مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، مهم‌ترین علت بازدهی پایین پرورش قارچ خوراکی دکمه‌ای در تابستان به خصوص در کارگاه‌های کوچک و منازل را به دلیل وقوع دمای بالا در این فصل بیان کرد و گفت: بهترین زمان برای پرورش قارچ دکمه‌ای پاییز، زمستان و بهار است.
میوه از سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است
نماد برتر- پری به دلیل از دست دادن همسرش سرپرستی خانواده را به عهده دارد، او با اشاره به اینکه در بسیاری موارد توان خرید میوه تازه برای فرزندانش را ندارد؛ می‌گوید: سه پسر ۱۰،۹ و ۱۵ساله من مثل همه بچه‌هایی که در سن رشد هستند، علاقه زیادی به میوه دارند ولی از توان مالی من خارج است که برای آنها میوه تازه بخرم چه برسد به خرید نوبرانه فصل‌ها.
برگزاری مراسم ۶۰ سالگی اوپک به تعویق افتاد
نماد برتر- دبیرخانه اوپک تصمیم گرفت دیدار این گروه که به شصتمین سالگرد تاسیسش اختصاص داشت را به دلیل محدودیتهای مربوط به شیوع ویروس کرونا به تعویق بیاندازد.
ضرورت نگهداری تجهیزات مرتبط باسلامت مردم/کرونا مانع مشارکت مردم در تأمین ذخایر خون نشود
نماد برتر- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در بازدید از مرکز انتقال خون استان تهران گفت: تلاش می کنیم برخی از مشکلات این مرکز حساس و مهم را در شرایط سخت پیش آمده با شیوع کرونا برطرف کنیم.
کدام کشورها دارنده سریع‌ترین سرعت دانلود ۵G هستند؟
نماد برتر- کشورهای متعدد در جهان در حال راه اندازی تجاری شبکه ۵G هستند که یکی از مزیتهای آن نسبت به شبکه ۴G سرعت بالاتر است.
آغاز آموزش حضوری و مجازی مدارس مطابق شیوه نامه های بهداشتی
نماد برتر- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: از آنجائی که چشم انداز دقیق و مشخصی نسبت به زمان کشف واکسن و مهار ویروس کرونا متصور نیست، لذا می بایست سبک جدیدی از زندگی با این ویروس را فرا بگیریم و با رعایت و عمل به دستورالعمل های بهداشتی با این ویروس زندگی کنیم و بر این اساس نسبت به بازگشائی مدارس و آموزش حضوری و مجازی مطابق شیوه نامه های بهداشتی اقدام شد.
۳ اصل مهم در تغذیه دوران بارداری
نماد برتر- سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور اعلام کرد: تغذیه مناسب در دوران بارداری باید بر سه اصل کفایت، تعادل و تنوع باشد، یعنی در طول روز به میزان کافی و متعادل و به شکل متنوع از همه گروه های مواد غذایی در تغذیه دوران بارداری استفاده شود.
وضعیت مصرف سیگار در کشور / جرایم تبلیغ دخانیات
نماد برتر- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور ضمن اشاره به فرصت ناشی از تهدید کرونا جهت کاهش مصرف قلیان، اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش مصرف دخانیات در کشور را تشریح کرد.
ساخت نانوپوشش هوشمند بازدارنده خوردگی، خودترمیم‌شونده و دوستدار محیط‌زیست
نماد برتر- محققان دانشکده فنی دانشگاه تهران توانستند با ارائه طرحی برای به‌کار بردن یک پوشش هوشمند بر روی سازه‌های فلزی با جلوگیری از نیاز به جایگزینی زیرلایه‌های دارای پوشش آسیب‌دیده، اثر قابل‌توجهی در کاهش هزینه‌های تولید و نگهداری فلزات و آلیاژهای پوشش داده‌شده در صنعت ایجاد کنند.