20:19 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زنجیره ارزش

صرفه‌جویی ۲۷ میلیون دلاری با تولید دو محصول جدید پتروشیمی
نماد برتر- صنعت پتروشیمی با تولید دو محصول موجب متنوع‌سازی سبد تولید، افزایش تاب‌آوری در بازار، خودکفایی، جلوگیری از خروج ارز از کشور و صرفه‌جویی ۲۷ میلیون دلاری شد.
ترس کسب‌وکارها از عاقبت تجارتشان، مانع نوآوری و توسعه است
نماد برتر- عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای میگوید وجود برخی کج‌فهمی‌ها از تحریم و تورم برای شرکت‌های استارت‌آپی کشنده‌تر است و ما با قوانین و مقررات، جلوی رشد و توسعه کسب‌وکارها را می‌گیریم. عدم شناخت روی مسائل استارت‌آپ‌ها نیز باعث می‌شود برخی احکام و قوانینی که برای مجموعه‌های استارت‌آپی و پلتفرم‌های اینترنتی صادر می‌شود، با ماهیت و ذات این کسب‌وکارها همخوانی نداشته باشد.
صادرات محصولات کشاورزی چندین برابر درآمدهای نفتی عایدی خواهد داشت
نماد برتر- رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید نوع سیاست‌گذاری ما در خصوص محصولات کشاورزی و غذایی تغییر اساسی پیدا کند. شاید بهترین سیاستی که در حال حاضر بتوانیم اتخاذ کنیم این است که تولیدکنندگان انگیزه لازم برای ادامه تولید داشته باشند، همچنین از سرکوب قیمت‌ها برای تولیدکنندگان پرهیز شود.
تکالیف مهم بورس کالا و وزارت صنعت در عرضه و قیمت گذاری فولاد + تحلیل صنعت
نماد برتر- کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تحلیل آخرین وضعیت ایران در بازار داخلی و خارجی فولاد ، گزارشی تدوین و پیشنهادات و تکالیفی برای بورس کالا و وزارت صنعت ارایه کرد.
برنامه "فخوز" برای حذف واسطه ها / فروش 3.8 هزار میلیارد تومانی در یک ماه
نماد برتر- مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به سیاست‌های جدید وزارت صنعت از حذف دلالان و واسطه‌ها با هدف تولید محصول نهایی با قیمت مناسب خبر داد.
قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی را قرائت کرد.
افزایش سرمایه۱۰۰درصدی "آریا" از سود انباشته/ توضیحات مالی و فنی مدیرعامل
نماد برتر- پلیمر آریاساسول از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته خبر داد که با توضیحات مالی و فنی مدیرعامل همراه شد .
تاسیس ۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری و پذیرش ۵۰ معدن در بورس تا پایان سال
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت از تشکیل ۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن و پیش بینی پذیرش در بورس ۵۰ معدن از ۵۰۰ معدن فعال تا پایان سال خبر داد.
۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری صنعت و معدن در بورس راه‌اندازی می‌شود
نماد برتر-زرندی: «راه‌اندازی ۷ هلدینگ سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و ۳ هلدینگ در بخش معدن هدف‌گذاری شده و گام‌های اولیه با اعمال ملاحظات قانونی در این خصوص برداشته شده که به زودی عملیاتی می شود.»
افزایش فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا
نماد برتر- رییس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی گفت: فروش داخلی محصولات پتروشیمی در بورس طی نیمه نخست امسال، در مقایسه با دوره مشابه پارسال, ۲۴ درصد رشد داشته است.
اخبار خوش و سود۸۴۰ میلیاردی "ومعادن" از واگذاری دو شرکت/ برنامه عرضه اولیه
نماد برتر- مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه معادن فلزات با اعلام اخباری خوش از شناسایی سود ۸۴۰ میلیارد تومانی از محل واگذاری دو زیرمجموعه و پذیره نویسی سهام و عرضه اولیه آن در بورس خبر داد.
حمایت معاونت علمی از طرح‌های فناورانه حوزه بذر و اندام تکثیری گیاهان دارویی
نماد برتر- طرح‌های فناورانه در حوزه تولید بذور هیبرید و اندام تکثیری گیاهان دارویی دارای اولویت در دستور کار حمایتی ستاد توسعه گیاهان دارویی قرار گرفت.
رشد۲۴درصدی فروش پتروشیمی، پالایش خوراک و اصلاح معافیت مالیاتی صادرکنندگان
نماد برتر- شرکت ملی صنایع پتروشیمی از رشد ۲۴ درصدی فروش محصولات در بورس کالا طی نیمه اول سال، راه اندازی سامانه ایی برای پالایش خوراک و پیشنهادی برای اصلاح معافیت مالیاتی صادرکنندگان خبر داد .
مرکز نوآوری صنایع نفت،گاز و پتروشیمی ایجاد می‌شود/تبدیل بخش شمال امیرآباد به مرکز دیجیتال صنایع
نماد برتر- رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در شهر دانش دانشگاه تهران بعد از راه‌اندازی مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد خبر داد و گفت: در نظر داریم بخش شمال امیرآباد را برای IOT صنایع دیجیتال برنامه‌ریزی کنیم که مرکز دیجیتال صنایع شود.
 تولید خودروی برقی تا ۱۸ ماه آینده
نماد برتر- مدیرعامل شرکت دانش بنیان جتکو گفت: طراحی برخی از اجزای پلتفرم ملی خودرو به صورت زیربنایی و با اتکا به دانش بومی در دستور کار جتکو قرار دارد، متناسب ترین خودروهای روز جهانی را برای این منظور به عنوان الگو در نظر گرفته‌ایم و درصدد هستیم تا طراحی‌های خود را براساس نیاز بازار و مشتریان ایرانی، باز طراحی و نه کپی‌کاری کنیم.