11:54 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

روان

صنعت و بازار خودرو؛ نیازمند تقویت زیرساخت و اصلاح شیوه‌ها
تولید با کیفیت، داخلی سازی، تقویت بنیه صنعت خودروسازی و اصلاح برخی شیوه‌ها و روش‌ها با طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو امکان‌پذیر خواهد شد.
آگهی دعوت به همکاری بانک ایران زمین
با استعانت از خداوند متعال بانک ایران زمین به منظور تامین و تکمیل سرمایه انسانی مورد نیاز برای امور طرح و برنامه در واحدهای ستادی ادارات مرکزی براساس ضوابط و مقررات و آئین نامه استخدامی بانک از بین متقضیان واجد شرایط ذیل پس از کسب موفقیت در مصاحبه عمومی و تخصصی، گزینش و معاینات پزشکی با انعقاد قرارداد کار معین و بیمه درمان و بازنشستگی تامین اجتماعی استخدام نماید.
سه لنگر ثبات بازار سهام
با وجود مرتفع شدن برخی ریسک‌ها در بازار پس از استقرار دولت جدید در روزهای اخیر شاهد نوساناتی در بازار هستیم که به نظر می‌رسد، دلیل بنیادینی برای آن وجود ندارد و شاید بتوان گفت بیشتر تحت تاثیر هیجانات و رفتاره گله‌ای رقم خورده است.
از خطا تا فرصت با دانش مالی رفتاری
دانش مالی رفتاری به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا فرصت‌های خرید و فروش در بازار را شناسایی و به اهداف خود یعنی دریافت سود بیشتر در بازار سرمایه دست یابند.
"کاسپین" آمپول فاموتیدین تولید می کند
شرکت داروسازی کاسپین تأمین از تولید محصول جدید خبر داد.
بازار سرمایه؛ سپری مقاوم مقابل تورم
زمانی که پول در بانک دپو شود، افزایش نقدینگی دور از انتظار نیست و این در حالی است که بازار سرمایه می تواند از رشد تورم جلوگیری کرده و سپری برای ایجاد تورم در کشور باشد.
افزایش نقدینگی "ثفارس" از محل آورده نقدی در دست بررسی
مدیرعامل شرکت عمران و توسعه فارس گفت:مجتمع کشت و صنعت لوتوس با زمینی به مساحت ۱۲۷ هکتار بوده که ارزش مجتمع مذکور بسیار پایین‌تر از مبلغی است که در فضای مجازی منتشر شده و سالیانه سود اندکی از این مجتمع به دست می‌آید که تاثیر کمی در سود کل شرکت دارد.
«ارز نیمایی» مرجع صورت‌های مالی است
نرخ ارز مرجع در بازار سرمایه نرخ ارز نیمایی است و نه نرخ بازار آزاد که با نوسانات زودگذر روبرو است.
کاهش قیمت چهارچرخ‌ها با تصویب طرح ساماندهی
قیمت خودرو در بازار بیش از ارزش واقعی است و واردات مدیریت شده خودرو می تواند موجب کاهش حباب کنونی بازار شود.
کنترل دستوری بر صنایع مختلف با اعطای ارز ۴۲۰۰ تومانی
ارز ۴۲۰۰ تومانی نوعی رانت است که هدف از اختصاص آن به برخی از صنایع ایجاد کنترل بر آنها بود و تاثیر متفاوتی را در صنایع دریافت کننده این ارز ایجاد کرد.
ماندگاری؛ شرط اول موفقیت در بورس
بازار سرمایه نیاز به روانشناسی و گفتار درمانی ندارد بلکه نیازمند اقداماتی است که با تسهیل نقد شوندگی و ایجاد اعتماد به ساز و کار بازار سرمایه، مانع خلق تصمیم‌های ناصحیح شد، بدون شک توسعه اقتصادی مستلزم انباشت سرمایه است.
بورس کالا؛ بهترین مکانیزم برای عرضه و تقاضا
بورس کالا بهترین مکانیزم برای عرضه و تقاضا است و راهی جز تعیین قیمت ها از طریق این بازار وجود ندارد.
قیمت سیمان به نرخ پیش از قطعی برق بازگشت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی با نمایندگان مجلس، درخصوص نحوه بازگشت قیمت سیمان به پیش از آغازه دوره قطعی برق و راهکارهایی برای کنترل قیمت فولاد توضیحاتی داد.
خبرهایی خوش از تولید در هپکو
قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک گفت: هپکو توانایی تولید دامپتراک با هر سایزی را دارد، اینکه بعضی‌ها می‌گویند هپکو توانایی تولید هر سایزی را ندارد، دروغ بزرگی است، سایزی وجود ندارد که هپکو توانایی تولید آن را نداشته باشد.
افزایش درآمد سالانه ۳۰ درصدی "کیمیاتک"
درآمد‌های این شرکت از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی به‌دست‌آمده که بیشترین مقدار را در بازار داخلی مشاهده می‌کنیم، سرمایه ثبت‌شده طی این دوره برابر با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال گزارش‌شده است.