03:50 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس اتحادیه مشاوران املاک

خواب عیدانه بازار مسکن
پایگاه خبری راد: معاملات مسکن در چند روز ابتدای اسفندماه تغییر چندانی نسبت به بهمن نداشته و برخی خریداران مصرفی، تحت تأثیر رشد قیمت، عدم قطعیت و انتظار برای ثبات یا حتی کاهش قیمت‌ها، معاملات خود را به تعویق انداخته‌اند.
عرضه مسکن توسط سازندگان با تخفیف ۸ تا ۱۰ درصد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه قیمت مسکن در سال آینده به ثبات می‌رسد گفت: در نمایشگاه املاک و مستغلات که در روزهای آینده برگزار می‌شود سازندگان، واحدهای خود را با تخفیفات ۸ تا ۱۰ درصد عرضه می‌کنند.
بوی شیطنت می‌آید!
پایگاه خبری راد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و گرمای نسبی معاملات، برخی آگهی‌های جعلی فروش مسکن با نرخ‌های عجیب و غریب در سایت‌های فروش ملک، عرصه را برای سودجویان در این بازار فراهم کرده است.
مسکن مهر به ۹۹ می‌کشد؟
از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل ۵۰۰ هزار واحد هنوز محقق نشده که مسؤولان قول داده‌اند این تعداد را تا سال ۱۳۹۸ تحویل دهند. البته بخش عمده این طرح از نظر ابنیه تکمیل شده، اما معطل انشعابات و زیرساخت‌ها است؛ مشکلی که طی این سال‌ها همواره دست و پای مسؤولان را بسته و تحقق بسته شدن پرونده مسکن مهر را هر سال با چالش مواجه کرده است.
افزایش فروشنده‌ها در بازار مسکن+ قیمت
پایگاه خبری راد: گزارش‌های میدانی از افزایش تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن شب عید حکایت دارد؛ معاملات نیز به دلیل قرار داشتن در فصل جابه‌جایی مقداری بالا رفته است.
ایرانی‌ها بیشتر در کدام کشورها خانه می‌خرند؟
پایگاه خبری راد: هر چند محدودیت‌های ارزی بازار خرید ملک در خارج از کشور را برای ایرانیان اندکی کساد کرده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد همچنان تقاضا برای خرید ملک در دیگر کشورها از سوی ایرانیان بالاست.
کم شدن سرعت رشد مسکن در آذرماه سال 97
پایگاه خبری راد: آمار سامانه اطلاعات املاک در تهران از ۲۴ روز ابتدای آذرماه نشان می‌دهد قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران با افت سرعت رشد ماهیانه به ۹ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه قبل و مشابه سال قبل به ترتیب ۳.۳ و ۸۸ درصد افزایش یافته است.
مالیات داروی شفا بخش مَسکن
پایگاه خبری راد: مالیات بر عایدی سرمایه یکی از انواع اهرم‌های مالیاتی فعال بازار مسکن در کشورهای مختلف دنیا است، طرح مالیاتی که تاکنون در ایران اجرایی نشده و این طرح تنها در حد طرح از آن صحبت می‌شود.
افزایش وام مسکن
پایگاه خبری راد: رئیس کل بانک مرکزی از لزوم اصلاح وام خرید مسکن سخن گفت اما به جزئیات آن اشاره‌ای نکرد.
تحلیل بازار مسکن!
پایگاه خبری راد: در شرایطی که آمارها از رکود تورمی بازار مسکن حکایت می‌کند، ۲۱ تحلیل کارشناسی از وضعیت فعلی و آینده این بازار را مرور می‌کنیم.
تحریم تاثیری بر بازار مسکن ندارد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: تحریم‌ها ممکن است اثرات کوتاه‌مدتی بر روی بخش مسکن ایجاد کند اما منجر به گران‌تر شدن مسکن نخواهد شد، زیرا هم‌اکنون نیز قیمت‌ها بالاتر از توان مردم است.
معاملات در کشور بالا رفت؛ در تهران افت کرد
پایگاه خبری راد: جدیدترین آمار از بخش مسکن که توسط رییس اتحادیه املاک تهران ارایه شد نشان می‌دهد در مهرماه سال جاری قراردادهای خرید و فروش در کل کشور ۱۹ درصد افزایش داشته اما در شهر تهران ۳۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.
صف خرید خانه‌های ساحلی تا کجا می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: نه فروشنده می‌فروشد و نه خریدار اقدام به خرید می‌کند و اگر هم خریداری پیدا شود یا زوج‌های جوانی هستند که از ترس بر باد رفتن اندک سرمایه‌شان اقدام به خرید مسکن می‌کنند و یا عده محدودی هستند که در این بازار به فکر سرمایه‌گذاری افتاده‌اند.
ویلاهای تفریحی و خانه‌های خالی باید مالیات بدهند
پایگاه خبری راد: به گفته اتحادیه املاک خانه‌های خالی از خرداد ماه مشمول پرداخت مالیات می شوند.
پیش‌نمایش مسکن ۹۷
پایگاه خبری راد: قیمت مسکن سرانجام پس از چهار سال در یازدهمین ماه سال جاری ۰.۷ درصد بالاتر از تورم عمومی قرار گرفت و پیش‌بینی کارشناسان این است که با وجود افت معاملات در زمستان نسبت به پاییز که از التهاب بازار ارز نشأت گرفته بود، بازار مسکن در سال آینده روند مثبت خود را ادامه دهد و ۲ تا ۵ درصد بالاتر از نرخ تورم قرار گیرد.