09:54 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دیرکرد

سیستم بانکداری در ایران متعارف است !
پایگاه خبری راد: بانکداری اسلامی در ایران جای خود را به بانکداری متعارف داده است.
حال پسته کرمان خوب می‌شود؟
پایگاه خبری راد: رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان با بیان این مطلب که سال آینده استان کرمان همانند گذشته رتبه نخست تولید پسته را کسب خواهد کرد، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده سال نسبتا خوبی برای پسته‌داران باشد.
شرایط قطع و تخلیه تلفن ثابت چیست؟
پایگاه خبری راد: اگر مشترک تلفن ثابت مشمول قطع خط تلفن به دلیل بدهکاری شود، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، دارنده پروانه ضمن اطلاع­‌رسانی به مشترک می­‌تواند نسبت به قطع و در ادامه جمع­‌آوری و تخلیه خط تلفن اقدام کند و درصورت تخلیه، مشترک موظف به ارائه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال است.
کارِ پسته از بحران گذشته...
پایگاه خبری راد: تغییرات اقلیمی کارِ پسته را تا آنجا کشانده که از بحران گذشته؛ کشاورزی که سال گذشته 3 تن پسته برداشت کرده بود امسال تنها 12 کیلوگرم پسته تَر برداشت کرده است.
سرانجام احتکار محصولات پتروشیمی چه شد؟
پایگاه خبری راد: یکی از مشکلات اساسی طی چند ماه اخیر در بازار، احتکار برخی محصولات پتروشیمی توسط تعدادی از دلالان به دلیل تفاوت نرخ این محصولات در بورس و بازار آزاد بود که منجر به کمبود مواد اولیه می‌شد. در این راستا قدم‌های مقابله با محتکران برداشته شد و در نهایت به نظر می‌رسد این موضوع بسیار کم‌رنگ و تا حدی رفع شده است.
 کاهش ۴۰ درصدی قیمت موبایل !
پایگاه خبری راد: در شرایطی که قیمت گوشی تلفن همراه پس از روند افزایشی ماه‌های گذشته، در هفته گذشته با کاهش روبرو بود رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اعلام کرد که اگر ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی توقیف شده توسط سازمان حمایت قیمت‌گذاری شود و از سوی دیگر ارز نیمایی برای واردات این محصول تامین شود، قیمت موبایل تا ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت.
شمارش معکوس برای پایان دادن به احتکار محصولات پتروشیمی
پایگاه خبری راد: همزمان با احتکار گسترده محصولات پتروشیمی توسط دلالان و سودگران در انبارهای برخی شرکت‌های پتروشیمی، مدیریت بازرگانی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، اعلام کرد: خریداران محصولات پتروشیمی ۱۰ روز مهلت دارند تا محصولات خریداری شده را بارگیری کنند.
پرداخت مقرری «بیمه بیکاری» به ۲۲۰ هزار نفر/شرمنده میزان مستمری‌ها هستیم
پایگاه خبری راد: مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه بگیران بیکاری گفت: طبق آخرین آمارها تا پایان سال ۹۶ شمار مقرری بگیران حدود ۲۱۳ هزار نفر بوده اما اکنون ۲۲۰ هزار نفر در سطح کشور بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و ماهانه ۳۳۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت می کنیم.
ضرورت تسریع اقدامات دولت برای تخصیص بسته های حمایتی به محرومین
پایگاه خبری راد: نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: از رییس جمهور می‌خواهم که با توجه به شرایط اقتصادی فکر عاجلی برای تخصیص بسته‌های حمایتی به محرومین در نظر گیرد.
تولیدکنندگان فقط چند ساعت دیگر فرصت دارند
پایگاه خبری راد: با توجه به اینکه امروز آخرین مهلت برای تولیدکنندگان به‌منظور تسویه مطالبات بانک‌ها و معافیت از جریمه دیرکرد بانکی است، تا پایان ساعت کاری (حداکثر تا ساعت ۱۶) امروز بانک‌ها فرصت دارند تا بتوانند از این امتیاز برخوردار شوند.
تعطیلی برخی کارخانه‌ها به دلیل نداشتن مواد اولیه
پایگاه خبری راد: درپی کمبود مواد اولیه تولید برای صنایع، رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند، چراکه به خاطر مشکل در تامین ارز نمی‌توانند مواد اولیه تامین کنند و ارزی که باید تامین کنند نمی‌دانند با نرخ بازار آزاد است یا سامانه نیما یا همان ۴۲۰۰ تومان نرخ دولتی!
روش‌های پرداخت قبض تلفن همراه؛ کدام بهتر است؟
پایگاه خبری راد: هریک از اپراتورهایی که سیم‌کارت‌های دائمی دارند، برای پرداخت قبوض خود راه‌کارهایی را در نظر گرفته‌اند؛ این امکانات شامل سامانه‌های الکترونیکی، کدهای دستوری، تلفن‌بانک و اپلیکیشن‌های پرداخت می‌شود که البته برخی از این امکانات از نظر مشترکان روش‌های بهتر و آسان‌تری برای پرداخت هستند.
سرنوشت نامعلوم لاستیک پارس
پایگاه خبری راد: یکی از بدهکاران بانکی که در زمینه تولید لاستیک اتومبیل و لوازم جانبی آن در کرمانشاه فعالیت دارد و بر اساس مستندات موجود بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به بانک صنعت و معدن بدهی دارد می خواهد کارخانه لاستیک پارس را خریداری کند.
نقدینگی، تنها دغدغه بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار نیست
پایگاه خبری راد:مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی گفت: مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار فقط نقدینگی نیست، بلکه پاره‌ای از مشکلات درون‌کارگاهی است.
اخذ عوارض، موثرتر از افزایش تعرفه خودروهای لوکس است
پایگاه خبری راد: اخذ تعرفه از خودروهای لوکس خارجی و حفظ سرمایه‌های مولد از جمله معضلات اقتصادی و اجتماعی حال حاضر اقتصاد ایران است که چند مسئله اساسی را موجب شده است. دولت مستقر در جهت حل مسائل موجود طرح افزایش تعرفه واردات خودرو را در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ گنجانده است که موجب تبدیل بیش از پیش خودروهای لوکس به کالاهای سرمایه‌ای و تفاخر اجتماعی شده است.