05:59 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دسترسی به اینترنت

استفاده بیشتر افراد از اینترنت در هنگام سفر
پایگاه خبری راد: در حال حاضر، سفر به سراسر جهان بدون دانستن زبان بومی آن منطقه کار غیر ممکنی نیست، چون در عصر فناوری و ارتباطات امروزی با دیگران بدون دانستن زبان مادری آنها به‌راحتی می‌توان ارتباط برقرار کرد.
پای فیس‌بوک لایت به آیفون هم باز شد
پایگاه خبری راد: اپلیکیشن فیس‌بوک‌ لایت برای کاربران گوشی‌های آیفون و سیستم‌عامل iOS نیز به‌زودی عرضه خواهد شد.
پیشنهاد تغییر تعرفه‌ تلفن ثابت را بررسی می‌کنیم
پایگاه خبری راد: رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پیشنهاد شرکت مخابرات ایران برای تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت به دلیل جبران ضرر و زیان ناشی از لغو آبونمان، در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می‌شود.
پیام‌رسان‌هایی که در دل مردم نشستند
پایگاه خبری راد: کارشناس فضای مجازی با اشاره به دلایل اقبال عمومی مردم از تلگرام گفت: این پیام رسان بسته به تغییرات شرایط، آپشن‌های جدیدی برای رفع نیاز مخاطبان خود ارائه می کند و همین باعث ماندگاری این پیام رسان در فضای مجازی شده است.
اعتیاد شدید جوانان انگلیسی به گوشی‌های هوشمند
پایگاه خبری راد:نتایج یک مطالعه آماری نشان می‌دهد که حدود یک پنجم از جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله انگلیسی به گوشی‌های هوشمند خود اعتیاد داشته و روزانه بیش از هفت ساعت از وقت‌شان را در اینترنت می‌گذرانند.
درخواست "هاشمی" از "جهرمی" برای رفع مشکلات زیرساختی ارتباطات آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت با اشاره به نیاز حوزه سلامت به پهنای باند و دسترسی به اینترنت به منظور ایجاد پرونده الکترونیک سلامت، گفت: امیدوارم حاصل سفر وزیر ارتباطات به استان آذربایجان غربی، رفع مشکلات جدی استان در حوزه زیرساخت‌های ارتباطات باشد.
امکان توزیع و فروش پهنای باند ماهواره‌ و خدمات صوتی تصویری در کشور فراهم شد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران از تصویب پروانه فعالیت اپراتور ماهواره مخابراتی خبر داد و گفت: متقاضی اخذ پروانه باید شخص حقوقی غیر دولتی باشد که شرکت وی ثبت شده در ایران باشد و حداقل 51 درصد سهام آن ایرانی باشد.
DNAهای بی‌شناسنامه
پایگاه خبری راد: "سند هویتی" نام دیگر «شناسنامه» است؛ سندی قابل‌حمل از به‌رسمیت‌شناختن یک هویت توسط یک کشور که برای شهروندان همان کشور صادر می شود؛ این سند نخستین بار در دی ماه سال ۱۲۹۷ برای زنی ایرانی صادر شد و باورش سخت است که حالا با گذشت حدود یک قرن از صدور اولین سند هویتی، هنوز هم کسانی در کشور ساکنند که هویتشان در جایی ثبت رسمی نشده است.
نسخه لایت شبکه‌های اجتماعی چه کاربردی دارد؟
پایگاه خبری راد: یکی از کارهای مهمی که غول‌های تکنولوژی در جهان برای کاربران جهان سومی با سرعت پایین اینترنت انجام دادند، توسعه و ارائه نسخه لایت از اپلکیشن‌های خود است.
اینترنت ماهواره‌ای فیس‌بوک در راه است
پایگاه خبری راد: فیس‌بوک تصمیم گرفته که با استفاده از امواج ماهواره‌ای برای کاربران اینترنت مهیا کند.
چگونه مصرف اینترنت همراه گوشی را کاهش دهیم؟
پایگاه خبری راد: از آنجا که مصرف اینترنت همراه یا دیتای گوشی هوشمند معمولا برای کاربران موبایل هزینه‌های گزاف و سنگینی را ایجاد می‌کند، اطلاع از اینکه چگونه مصرف اینترنت سیم‌کارت و همراه گوشی هوشمند را کاهش دهیم، می‌تواند به کاربران در کاهش هزینه‌هایشان کمک به‌سزایی داشته باشد.
ارزانترین و گرانترین اینترنت در کدام کشورهاست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که هزینه اینترنت برای کاربران در سراسر جهان متفاوت است، آسیا و روسیه کمترین و کشورهای جنوب صحرای آفریقا و مناطق خاصی از اقیانوسیه بیش‌ترین هزینه را برای اینترنت می‌پردازند.
سرقت از طـریق قبـض موبـایل
پایگاه خبری راد: پرداخت WAP، یک روش پرداخت موبایل است که هزینه‌ها را به صورت مستقیم به قبض تلفن همراه کاربر منتقل می‌کند به نحوی که کاربر نیازی به ثبت کارت بانکی یا تعیین اطلاعات ورود به حساب کاربری ندارد؛ تروجان‌ها با سوءاستفاده از این قابلیت می‌توانند مبالغی را از کاربران به سرقت ببرند.
امنیت شبکه اینترنت ۴G زیر سوال رفت!
پایگاه خبری راد: پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که دستگاه‌های متصل به اینترنت ۴G در معرض هک و حمله سایبری قرار دارند.
بزرگترین خطراتی که صاحبان تلفن همراه با آن مواجهند
پایگاه خبری راد: وقتی که از حفاظت از داده‌ها صحبت پیش می‌آید، دستگاه‌های تلفن همراه دارای برخی از مشکلات منحصر به فرد هستند و حفظ امنیت آن‌ها با توجه به ویژگی‌های آن‌ها بسیار دشوار است.