22:50 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خون

خوراکی های مفید برای کاهش درد مفصلی
نماد برتر- سبک جدید زندگی، عدم توجه افراد به نوع مواد غذایی مصرفی و نداشتن فعالیت بدنی موجب می شود مفصل ضعیف شده و مشکلات درد مفاصل آغاز شود.
تولید پتروشیمی‌ در دوران کرونا افزایش یافت
نماد برتر- مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به اقدام‌های پتروشیمی‌ها از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: همه این اقدام‌ها به نحوی بود که نه‌تنها تولید صنعت پتروشیمی کشور در این دوران متوقف نشد و کاهش نیافت، بلکه تولید این صنعت نسبت به پارسال افزایش هم داشته است.
عرضه پانسمان‌های پیشرفته برای درمان زخم‌های عفونی در سال آینده/بومی‌سازی دستگاه ریسندگی
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس پانسمان‌های پیشرفته‌ای برای ترمیم زخم‌های عفونی مانند زخم بستر بر پایه ماده استخراج شده از جلبک قهوه‌ای و نانو ذرات نقره تولید کردند که قادر است بدون آسیب رساندن به بافت سالم، محل زخم را بهبود بخشد و آنها امیدوارند در سال آینده این محصول را به بازار معرفی و بخشی از خروج ارز از محل واردات این نوع زخم پوش‌ها جلوگیری کنند.
دولت در کنار تولید کنندگان و تلاشگران است
نماد برتر- حسن روحانی: افتتاح ۶ هزار و ۷۵۰ طرح عمرانی و ۲۶ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی در روستاهای سراسر کشور در روز گذشته نشانه این است که دغدغه دولت همه مردم کشور و توسعه همه جای کشور است.
نخستین بیمارستان دامپزشکی استان مرکزی در ساوه افتتاح شد
نماد برتر- به مناسبت فرا رسیدن ۱۴ مهرماه روز دامپزشکی، نخستین بیمارستان دامپزشکی استان مرکزی در شهرستان ساوه افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
تحقق برنامه‎ های تولید تکلیفی در نفت و گاز
نماد برتر- مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تحقق برنامه تولید تکلیفی گاز در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در نیمه نخست امسال خبر داد.
۶ نانوداروی ایرانی در مسیر تولید انبوه
نماد برتر- مدیر تحقیق و توسعه یکی از شرکتهای فعال در حوزه نانو داروها با اشاره به توسعه ۶ نانوداروی مختلف توسط این شرکت، گفت: در حال حاضر این داروها در حال طی مراحل اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو هستند و خط تولید ویژه‌ای نیز برای تولید انبوه این داروها در زنجان در حال احداث است.
اتخاذ سیاست‌های انبساطی مالی در سال آینده
نماد برتر- رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه سیاست‌های مالی سال آینده انبساطی خواهد بود، گفت: برای تحقق این سیاست و جهت‌گیری کلان بودجه سال آینده باید منابع پایدار درآمدی پیش‌بینی شود.
صیادان آزادشده از چنگال دزدان دریایی بیمه می‌شوند
نماد برتر- مدیرکل صید و صیادی شیلات ایران درباره سه صیادی که دو هفته گذشته عنوان کردند علی‌رغم اسارت در چنگال دزدان دریایی به مدت ۶ سال بیمه‌ای نداشتند، گفت: تلاش می‌کنیم تا دو هفته آتی بیمه این صیادان برقرار شود.
چند نشانه برای پایان اصلاح شاخص/ لزوم حمایت همه جانبه برای بازگشت اعتماد
نماد برتر- تصمیمات حمایتی از بورس، بهبود معاملات، افزایش تقاضا و کاهش تعداد نمادهای با صف فروش ، نشان از پایان اصلاح شاخص دارد و ادامه حمایت همه جانبه می تواند منجر به بازگشت اعتماد سرمایه گذاران شود.
کشش بودجه ۱۴۰۰ به مالیات/ جای بورس محفوظ است
نماد برتر- در شرایطی بودجه ۱۳۹۹ با تمام کسری‌ها بر مالیات و به طور ویژه تامین مالی از بازار سرمایه تکیه داشت که شواهد از این حکایت دارد در بودجه سال آینده نیز این دو محل درآمدی جایگاه خاص خود را خواهند داشت، البته با تمرکز بیشتر بر مالیات.
چرا در برخی از مرغداری ها مرغ ها یکدیگر را زخمی می کنند؟
نماد برتر- ویدیو های منتشر شده در فضای مجازی حاکی از آن است که در برخی از واحدهای مرغداری، مرغ ها دچار بیماری کانی بالیسم یا خودخوری طیور شده اند که در این بیماری مرغ ها با نوک زدن همدیگر را زخمی می کنند و برخی از آنها نیز تلف می شوند. بیماری که علت آن عدم تناسب در جیره غذایی، محیط نامناسب و تراکم بالا عنوان شده است.
پادتن شترسانان عفونت کرونا را در بدن متوقف می‌کند
نماد برتر- متخصصان سوئدی می‌گویند پادتن‌های خاصی در گونه‌های شتر (گروهی از حیوانات شامل شتر، لاما و آلپاکا) کشف کرده‌اند که می‌تواند مانع ورود ویروس عامل کووید-۱۹ به درون سلول‌های انسانی شود.
ضرورت نگهداری تجهیزات مرتبط باسلامت مردم/کرونا مانع مشارکت مردم در تأمین ذخایر خون نشود
نماد برتر- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در بازدید از مرکز انتقال خون استان تهران گفت: تلاش می کنیم برخی از مشکلات این مرکز حساس و مهم را در شرایط سخت پیش آمده با شیوع کرونا برطرف کنیم.
همکاری جهاد دانشگاهی با سازمان منطقه آزاد قشم
نماد برتر- تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین جهاددانشگاهی و سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قشم ظهر امروز در سالن همایش‌های دفتر مرکزی جهاددانشگاهی منعقد شد.