13:49 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حوزه معدن

کاش زغال‌سنگ ایران طبق قیمت جهانی خریداری شود!
پایگاه خبری راد: طبق اعلام دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران، سال 1397 به‌ جز حوزه اقتصادی سال خوبی بوده است و به سبب افزایش بیش از حد قیمت تمام شده زغال‌سنگ، شرایط برای این ماده معدنی سخت بوده است. اگر زغال‌سنگ ایران با قیمت جهانی خریداری شود، همه چیز خوب خواهد شد.
احتمال رکود اقتصادی در سال ۹۸
پایگاه خبری راد: جدیدترین بررسی‌های اقتصادی صورت گرفته از سوی اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد که اقتصاد ایران روند دور شدن خود از شاخص‌های رشد را در سال پیش‌رو نیز ادامه خواهد داد.
سال 98 بازار خوبی برای صنعت فولاد ایجاد می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از فعال شدن صنعت ساختمان سخن به میان آورد و بیان کرد: در سال آینده حوزه مسکن رونق پیدا خواهد کرد لذا بازار خوبی برای صنعت فولاد در سال آینده ایجاد خواهد شد.
صفرها تنها از روی اسکناس‌ها حذف نشده!
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان معتقد است: حذف صفرها از پول ملی چیز تازه‌ای نیست و سال‌هاست که مردم نه تنها چهار صفر که اقشاری از آنها 6 و گروهی نیز 9 صفر از واحد پولی ریال حذف کرده‌اند.
بیش‌ترین دریافت‌کننده صنایع معدنی ایران کدام کشور است؟
پایگاه خبری راد: طبق آمار اعلام شده توسط گمرک، طی هشت ماهه امسال، بیش از ۴۵ درصد سهم صادرات مربوط به حوزه معدن و صنایع معدنی بوده است. بر این اساس ترکیه، بیش‌ترین میزبان محصولات معدنی ایران بوده و بیش‌ترین صادرات به این کشور صورت گرفته است.
اصل تقدم منابع بر مصارف در نظام بودجه‌ریزی رعایت نمی‌شود
پایگاه خبری راد: رییس اتاق ایران معتقد است آنچه که در نظام بودجه‌ریزی دنیا مطرح بوده و ما از آن به دوریم، این است که ما تقدم منابع بر مصارف را در ایران رعایت نمی‌کنیم.
خام فروشی معادن در آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: بسیاری از محصولات معدنی استان بصورت خام فروشی عرضه می شود.
مسئول فنی‌ که نمی‌داند معدن کجاست چه فایده‌ای دارد؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: اولویت سازمان نظام مهندسی معدن کشور هوشمندسازی بخش معدن است.
احیای ۱۳۷۰ واحد صنعتی در سال جاری
پایگاه خبری راد: از ابتدای سال تا به امروز هزار و ۳۰۷ واحد صنعتی تعطیل کشور با ۱۸ هزار و ۹۲۷ نفر اشتغال دوباره فعال شدند، طبق شناسایی ها و هدفگذاری های انجام شده باید تا پایان سال این آمار به یک هزار و ۶۹۳ بنگاه برسد.
 معادن سودده به افراد خاص واگذار شود!
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن گلایه از کم توجهی ها به حوزه معدن در کشور، گفت: معدن گرفتارترین بخش تولید در ایران است.
حراج شمش طلا در بانک کارگشایی
پایگاه خبری راد: معاون بانک کارگشایی از حراج تعداد قابل توجهی شمش طلا در روز جاری در این بانک خبر داد.
وزیر صنعت در تیم معاونان این وزارتخانه بازنگری کند
پایگاه خبری راد: رییس خانه معدن ایران به تشریح عمده نیازها و ضرورت‌های سیاست‌گذاری و فعالیت در حوزه معدن و صنایع معدنی کشور پرداخت.
نحوه محاسبه بهره بانکی مورد بازنگری قرار می‌گیرد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: ما در اتاق ایران طرحی را در حال بررسی و تصویب نهایی داریم تا با مصوبه دولت و مجلس نحوه محاسبه سود و بهره بانکی مورد بازنگری قرار گیرد.
از تحول در حوزه خودرو تا مقابله با فساد سازمان یافته
پایگاه خبری راد: برنامه‌های تحول‌آمیز در حوزه صنعت خودرو در جهت تولید خودروی با کیفیت، مبارزه با فساد سازمان یافته و تامین کالاهای اساسی از طریق ذخیره‌سازی، از مهمترین وعده‌هایی بود که وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت پیش از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی بر زبان آورد.
انتظارات یک نماینده مردم تهران از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از کلیدی‌ترین دستگاه‌های موثر در زندگی و معیشت مردم و کم و کیف اشتغال و معیشت پایدار و مولد، نظام سامان یافته تامین مایحتاج زندگی روزمره مردم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.