06:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حقوق و مزایا

آخرین وضعیت حفاری چاه نفت و گاز در کشور
پایگاه خبری راد: ایران یکی از باسابقه‌ترین کشورهای استخراج‌کننده نفت و گاز است که عملیات اکتشاف نفت و گاز در سال ۱۲۸۰ شمسی در نواحی غرب آغاز شد و در نواحی جنوبی کشور ادامه یافت؛ به دنبال چند سال تلاش مستمر در سال ۱۲۸۷ هجری شمسی اولین چاه اکتشافی و قابل بهره‌برداری در منطقه مسجدسلیمان حفاری و به نفت رسید.
همسان‌سازی حقوق کارکنان قراردادی و پیمانی در دستور کار دولت قرار دارد
پایگاه خبری راد : معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از همسان‌سازی حقوق کارکنان قراردادی و پیمانی خبر داد.
داستان جدید اعلام حقوق و مزایای مدیران
پایگاه خبری راد: با وجود تکلیف قانونی برای شفاف‌سازی حقوق و مزایای مدیران و کارکنان و ثبت آن در سامانه حقوق و مزایا، نه تنها تاکنون تمام دستگاه‌ها برای اعلام پرداختی‌های خود ورود نکرده‌اند، بلکه انتقال سامانه به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بلاتکلیفی آن خود ماجرایی دیگر است.
اختلاف‌نظر مجلس و دولت بر سر درصد افزایش حقوق
پایگاه خبری راد: آخرین بررسی‌ها از روند تغییر حقوق کارکنان در سال جاری نشان می‌دهد که بر اساس مصوبه مجلس حقوق‌ها بین ۱۱ تا ۴۲ درصد می‌تواند افزایش پیدا کند اما آنچه که دولت مد نظر دارد افزایش حقوق بین ۱۶ تا ۳۵ درصد است. با افزایش حقوق‌های جدید، در مجموع حداکثر پرداختی در بین حقوق بگیران دولتی به بیش از ۲۲ میلیون تومان خواهد رسید، در حالی که این سقف در سال گذشته ۲۰ میلیون تومان بوده است.
تخلف در مورد افزایش حقوق‌های ۲/۵تا ۵ میلیون تومان
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که تخلف دولت در عدم اجرای افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته به ویژه برای حقوق‌های ۲/۵ تا ۵ میلیون تومان محرز تشخیص داده شده است.
موافقت مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای ۶ نفر از نمایندگان به منظور تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ۵ سال گذشته موافقت کردند.
میزان مالیات بر حقوق ابلاغ شد
پایگاه خبری راد: بر اساس بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی، سقف معافیت مالیاتی حقوق بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم سالانه ۳۳ میلیون تومان است.
وضعیت پرداخت حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها در سال جاری
پایگاه خبری راد: با وجود چانه زنی‌های بسیاری که بین دولت و مجلس در رابطه با پرداخت حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها در سال جاری وجود داشت در نهایت دولت ملزم به افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به طور یکسان بین تمامی حقوق‌بگیران به اضافه افزایش 10 درصدی آن است. این در حالی است که دولت با این روند موافقتی نداشت و اعلام کرده بود که اگر قرار بر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی باشد توان مالی افزایش بیش از پنج درصد را نخواهد داشت.
برداشت ۱۵۰ میلیون یورو از ذخایر ارزی برای صدا و سیما
پایگاه خبری راد: بار دیگر با مصوبه مجلس چندین میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برداشت شده و در اختیار صدا و سیما قرار خواهد گرفت، این رقم برای سال جاری به ۱۵۰ میلیون یورو می‌رسد.
جنجال حقوق در پرونده مالی ۹۷
پایگاه خبری راد: تحولات پیش آمده در حوزه بین‌الملل و داخلی در سال جاری با تحت تأثیر قرار دادن شرایط اقتصادی به طور طبیعی بودجه سالانه دولت را نیز درگیر خود کرد و بخش‌هایی از آن را به حاشیه کشید؛ حقوق کارکنان در اهم بخش‌های هزینه‌ای دولت در سال جاری بود که بارها در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت و تا انتهای سال نیز ادامه داشت.
سیاه و سفید چک‌هایی به نام اسناد خزانه...
پایگاه خبری راد: وقتی اسناد خزانه برای شرکت پیمانکار صادر می‌شود اداره مالیات آن را به مثابه پول نقد دریافتی در نظر گرفته که باید مالیات و مالیات ارزش افزوده اش پرداخت شود، از این رو پیمانکار که هنوز طلبش را از دریافت نکرده، به دولت بدهکار شده و در صورت عدم پرداخت با جریمه های سنگین مواجه می‌شود.
اختصاص مبلغ ثابت به همه حقوق‌بگیران اشتباه است
پایگاه خبری راد: چگونگی محاسبه نرخ افزایش حقوق و مزایا در بودجه سال آینده، به یکی از اصلی‌ترین مسائل چالشی میان دولت و نمایندگان مجلس بدل شده و در این فضا به نظر می‌رسد چگونگی حمایت از اقشار کم درآمد جامعه یکی از اصلی‌ترین سوال‌هایی است که ظاهرا هنوز برای آن پاسخ مشخصی پیدا نشده است.
اعتراض تعدادی از کارکنان وزارت کشاورزی به حقوق دریافتی+پاسخ
پایگاه خبری راد: جمعی از کارمندان وزارت جهاد کشاورزی با تجمع مقابل ساختمان مجلس اعتراض خود را نسبت به پایین بودن حقوق و مزایا در مقایسه با دیگر وزارتخانه‌ها نشان دادند.
ادغام باعث افزایش کفایت سرمایه بانک‌ها می‌شود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بانکی ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح را مناسب دانست و گفت: ادغام در نظام بانکی موجب می‌شود، بانکی قوی‌تر با سرمایه بیشتر تشکیل شود و با کاهش شعب، شاهد کاهش هزینه‌ها و بالارفتن نسبت کفایت سرمایه و بهبود وضع مالی خواهیم بود.
درخواست یک نماینده برای دقت در رسیدگی به پرونده سکه ثامن
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعتماد مردم را بزرگترین ثروت دانست و خواستار دقت در رسیدگی به پرونده سکه ثامن شد.