12:50 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حسگر

موفقیت محققان در بومی‌سازی نرم‌افزار شبیه‌ساز ماهواره
پایگاه خبری راد: محققان پژوهشگاه فضایی موفق به بومی‌سازی نرم‌افزار شبیه‌ساز ماهواره شدند که این شبیه‌ساز از طراحی تا پرتاب ماهواره کاربردهای وسیعی دارد.
گوشی تاشوی سامسونگ به نمایش درآمد
پایگاه خبری راد: سرانجام شرکت کره‌ای سامسونگ روز گذشته در جریان رویدادی از محصولات جدید خود رونمایی کرد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به گوشی تاشو با صفحه نمایش انعطاف پذیر اشاره کرد.
تبدیل تلفن همراه به گجت‌های سلامتی
پایگاه خبری راد: محققان مؤسسه علوم نوری در اسپانیا موفق به ساخت چندین نمونه از تجهیزات پزشکی با فناوری گرافن شدند. هدف نهایی این پروژه تبدیل تلفن همراه به تجهیزات پزشکی و سلامتی است.
تقویت بینایی خودروهای خودران!
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی" سعی دارند کیفیت تشخیص خودروهای خودران را با کمک یک سیستم جدید تقویت کنند.
عرضه فناوری "هول-پانچ" در کره قبل از رونمایی از پرچمدار جدید
پایگاه خبری راد: بزرگترین غول فناوری کره جنوبی جدیدترین فناوری مرتبط با نمایشگر گوشی هوشمند را با عرضه گلکسی A9 پرو در کشور خود قبل از رونمایی آن، در پرچمدار جدید خود به نمایش می‌گذارد.
ارسال غذا برای دانشجویان با کمک ربات‌ها
پایگاه خبری راد: یک شرکت آمریکایی قصد دارد بزرگترین طرح ارسال غذا برای دانشجویان را با کمک ربات‌های خودران آغاز کند.
ساخت نانوحسگرهای بومی برای تشخیص گاز متان
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت حسگرهای مبتنی بر فناوری نانو برای شناسایی مقادیر اندک گاز متان در هوا را توسعه دادند.
تبدیل شیشه خودرو به نمایشگر دیجیتال
پایگاه خبری راد: هیوندای موتورز از فناوری جدیدی در جریان برگزاری نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ رونمایی کرد که بر روی شیشه جلوی خودرو، اطلاعات دیجیتالی مورد نیاز راننده را نمایش می‌دهد.
خودروهایی که همه چیز را کنترل می کنند
پایگاه خبری راد: بسیاری از شرکت‌های فناوری در نمایشگاه بین‌المللی CES، دوربین‌هایی ارائه داده‌اند که امکان بررسی حرکات راننده را در خودرو فراهم می‌کنند.
فناوری تشخیص چهره ۳۸ درصد از گوشی‌ها خطا می‌کند
پایگاه خبری راد: فناوری تشخیص چهره و احراز هویت هوشمند حدود نیمی از گوشی‌های هوشمند برندهای مختلف درست کار نمی‌کند.
 موتورهای کاربراتوری در آلودگی هوا چقدر سهیم اند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه آلودگی هوا با اشاره به اندازه‌گیری تعداد ذرات معلق ناشی از موتورسیکلت‌های کاربراتوری در یک پژوهش گفت: هر ۱۰ موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر به اندازه یک اتوبوس دیزلی قدیمی، ذرات معلق تولید می‌کند این در حالیست که می‌توان با تبدیل موتور کاربراتوری به انژکتوری، تعداد ذرات معلق را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.
 نانوحسگری با پوست موز ساخته شد!
تیمی از پژوهشگران دانشگاه مازندران با بهره‌گیری از ترکیبات موجود در پوست موز نانو حسگرهای ارزان‌ قیمتی را سنتز کردند که قادر به اندازه‌گیری یکی از انواع اسیدهای آمینه‌ موجود در خون انسان با دقت و سرعت قابل قبولی است.
فناوری تشخیص چهره و احراز هویت آیفون فریب هکرها را نمی خورد!
پایگاه خبری راد: اپل به تازگی مدعی شده است که سیستم تشخیص چهره هوشمند در گوشی های آیفون فریب حقه جدید هکرها برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران را نمی‌خورند.
خودرو فقط با یک اثر انگشت روشن می شود!
پایگاه خبری راد: هیوندای موتورز قصد دارد خودروهای تولیدی مدل سال ۲۰۱۹ میلادی را به فناوری استارت با بهره‌گیری از حسگر اثرانگشت تجهیز کند.
رونمایی اولین ردیاب خواب "اپل"
پایگاه خبری راد: شرکت اپل با خرید اپلیکیشن و شرکت "Beddit" اولین ردیاب خواب خود را رونمایی کرد.