19:54 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جنین

بیماری SMA و ماجرای نشر اظهارات چند ماه گذشته وزیر بهداشت
پایگاه خبری راد: سخنگوی وزیر بهداشت درباره اقدامات این وزارتخانه برای بیماران اس ای ام و داروی مورد نیاز آنها توضیحاتی ارائه کرد و در واکنش به حواشی ایجاد شده پیرامون این بیماری و نشر صحبت‌های چند ماه گذشته وزیر بهداشت، گفت:
روی دیگر مستی
پایگاه خبری راد: یک روانپزشک تاثیرات مصرف مشروبات الکلی بر افراد را تشریح کرد.
ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف به چه درد می‌خورد؟
پایگاه خبری راد: یک متخصص زنان و زایمان گفت: ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف در استان نیازمند فرهنگ سازی است.
ذرات آلودگی، بر جفت جنین اثر می‌گذارند
پایگاه خبری راد: پژوهش جدید دانشمندان انگلیسی نشان می‌دهند که آلودگی هوا می‌تواند اثر مستقیمی بر جفت جنین داشته باشد.
هشدار "کلانتری" درباره پیامد زیست محیطی فعالیت معدن مس سرچشمه
پایگاه خبری راد: رییس سازمان محیط زیست گفت:مردم باید بدانند پیامد رفتارهایشان با محیط زیست چیست؟ برای مثال، مس سرچشمه سالهاست که ترکیبات سولفوری تولید می‌کند و تا کیلومترها دورتر، دام‌ها جنین مرده به دنیا می‌آورند.
موفقیت محققان در دستیابی به پروتکل تکثیر یک رقم خرمای صادراتی
پایگاه خبری راد: محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به پروتکل تکثیر خرمای رقم مجول از طریق جنین‌زایی غیرجنسی دست یافتند و به گفته این محققان این رقم به دلیل اندازه بزرگ و ظاهر مشتری‌پسند آن در بازارهای جهانی از مقبولیت زیادی برخوردار است.
محاکمه یک ماما به اتهام نوزادفروشی!
پایگاه خبری راد: پرونده یک ماما که متهم به جعل، سرقت، صدور صدها گواهی جعلی ولادت و فروش غیرقانونی جنین است پس از ۱۰ سال تحقیق و بررسی به ایستگاه محاکمه رسید.
«کودک همسری»؛ طرحی بین موافقان و مخالفان
پایگاه خبری راد: کودک همسری؛ روایت کننده جفایی از زندگی تلخ کودکانی است که به دلیل فرهنگ و سنت و مشکلات اقتصادی خانواده محکوم به زندگی با همسری هستند که در پس آن درکی از معنای علاقه‌ مطرح نیست؛ روایتی از دردهای مادران قدیمی که رنج‌های خود را بعضا به نسل جدید منتقل می‌کنند. در حالی که تنش‌های بین سنت و مدرنیته برای ازدواج کودکان همواره دیده می‌شود، طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی با عنوان "کودک همسری" به منظور «افزایش سن ازدواج» خبر داد، طرحی که به نظر می‌رسد همچنان در کنار موافقانش، مخالفانی نیز داشته باشد.
مادران مبتلا به ام‌اس، در بارداری مصرف ویتامین "دی" را جدی بگیرند
پایگاه خبری راد: یک متخصص مغز و اعصاب ضمن تشریح نقش ویتامین دی در بدن، گفت: بیمارانی که مبتلا به ام اس هستند، ضمن سنجش مرتب ویتامین دی، باید روزانه دو تا چهار هزار واحد از این ویتامین مصرف کنند. همچنین ریسک ابتلا به ام‌اس در جنین مادران مبتلا به ام‌اس که ویتامین دی مصرف می‌کنند، کمتر است.
قدیمی‌ترین سند از وجود برنج در شمال ایران
پایگاه خبری راد: قدیمی‌ترین سندی که از وجود برنج در گیلان و مازندران خبر می‌دهد از طبیب طبرستانی علی‌بن‌ سهل‌بن الطبری است که زمانی دبیر مازیار بن قارن، اسپهبد طبرستان بود و بعد به خدمت معتصم بالله، خلیفه عباسی و متوکل درآمد.
رابطه آفت‌کش دِ. دِ. ت با خطر ابتلا به اوتیسم
پایگاه خبری راد: یک مطالعه برجسته که اخیرا منتشر شده رابطه بین سطوح آفت کش موجود در خون مادران و خطر ابتلا به اوتیسم در نوزادان آنها را توضیح می‌دهد.
عمر «ازدواج‌ سفید» در ایران و آمارهایی درباره این شیوه زندگی
پایگاه خبری راد: یک مردم‌شناس و محقق با استناد به پژوهشی که درباره «ازدواج سفید» روی ۲۱۳ زوج و به شکل میدانی انجام داده است گفت: «عمر» ازدواج سفید در ایران بین یک تا سه سال است. ۴۵ درصد از افرادی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته بودند بین ۲۵ تا ۳۰ سال «سن» داشتند. همچنین ۶۲ درصد آنها دارای «تحصیلات» کاردانی و کارشناسی بودند و ۲۳ درصد در مقطع ارشد و دکتری تحصیل می‌کردند؛ این در حالیست که مهمترین «شیوه آشنایی» که از سوی این افراد ذکر شده بود، گروه دوستان و دانشجویی، همکاری در محل اشتغال و فضای مجازی بوده است.
قطعی مکرر برق خارج از برنامه در برخی شهرهای مازندران
پایگاه خبری راد: مدیر روابط عمومی شرکت توزیع امور برق مازندران گفت: در دو روز گذشته شاهد قطعی‌هایی خارج از برنامه به خاطر فول باری خطوط ۶۳ و ۲۳۰ در منطقه فریدونکنار و آمل هستیم که منجر به خاموشی‌های متعددی شد و بابت این مشکل از همه مردم مازندران به ویژه شهرستان‌های مدنظر پوزش می‌طلبیم.
۴۸ حقیقت جالب از بدن که نمی‌دانید
پایگاه خبری راد: سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود نوشت: «سلامت بدن برای خوشبختی و شادی انسان‌ها ضروری است.
پاسخ شریعتمداری به تخلفات واردات خودرو و عدم شفافیت
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تخلفات واردات خودرو به ارائه توضیحاتی پرداخت.