12:54 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید و عرضه مسکن

مسکن مهر پرند چشم‌انتظار آب و برق
پایگاه خبری راد: در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از شهر جدید پرند، مدیرعامل عمران این شهر گفت که ۱۵ هزار واحد ساخته شده اما دستگاه‌های خدمات‌رسان ما را تنها گذاشته‌اند.
بازار مسکن در سال 1398
پایگاه خبری راد: بعضی کارشناسان می‌گویند که به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی، قیمت واحدهای نوساز در سال آینده بالا می‌رود اما حداقل پنج گزاره که به تایید کارشناسان رسیده حاکی از آن است که چنین احتمالی بعید به نظر می‌رسد.
رکود تورمی مسکن در انتظار شهرستان‌ها است!
پایگاه خبری راد: به دنبال رکود تورمی بازار مسکن شهر تهران، پیش‌بینی کارشناسان این است که تا سه چهار ماه آینده این وضعیت به شهرستان‌ها نیز سرایت کند.
در چه صورت بازار مسکن  در سال 98 رشد می کند؟
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی در شرایطی وعده‌ تحرک مسکن در سال‌های ۹۸ و ۹۹ را داده که هزینه‌های تولید مسکن با توجه به گرانی مصالح ساختمانی بالا رفته و از سوی دیگر طرح مسکن مهر و بازآفرینی دچار چالش نقدینگی و عدم همراهی دستگاه‌های دولتی شده است. با این حال ساخت و ساز بخش خصوصی در تهران ۳۲ درصد رشد نشان می‌دهد.
 ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سه سال دیگر ساخته می شود!
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی در دیدار رییس جمهوری با معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی در ساختمان شهید دادمان، با ارائه جزئیات برنامه برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰، متن مجلد این برنامه را با جزئیات تقدیم رییس‌جمهوری کرد.
تاثیر دلار بر بازار مسکن!
پایگاه خبری راد: آمار افزایش ۳۴ درصدی پروانه‌های ساختمانی در مقابل کاهش ۵۴ درصدی معاملات پایتخت، حاکی از آن است که با وجود ۴۹۰ هزار واحد مسکونی خالی در کلان‌شهر تهران، احتمالا تا پایان سال‌جاری تعداد خانه‌های خالی بیشتر خواهد شد.
 پیشنهاداتی برای خروج مسکن از رکود
پایگاه خبری راد: در شرایطی که بازار مسکن در رکود تورمی قرار گرفته کارشناسان پنج راهکار را برای بهبود اوضاع این بخش ارایه کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به افزایش سقف تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان، هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی در جهت تقویت انبوه‌سازی، فسادزدایی، اجرای قوانین موثر و کوشش برای اجرای بازآفرینی پایدار اشاره کرد.
نقشه‌ «اسلامی» برای آشفته بازار مسکن
پایگاه خبری راد: وزیر جدید راه و شهرسازی در شرایطی این وزارتخانه را تحویل می‌گیرد که قیمت مسکن به تبعیت از تلاطم اقتصاد کلان و نوسانات نرخ ارز در حال اصلاح است و شاهد تورم سالیانه و ماهیانه در این حوزه هستیم. طی یک سال اخیر قیمت مسکن در شهر تهران ۸۳ درصد رشد کرده که ۳۱ درصد آن فقط در چهار ماه اخیر و ۶.۳ درصد آن در یک ماه اخیر اتفاق افتاده است.
افزایش ایمنی، ساماندهی مسکن، توسعه اقتصاد سبز
پایگاه خبری راد: محمد اسلامی گزینه پیشنهادی حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی در برنامه خود با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی نظام گسترده حمل و نقل است آورده است: به منظوررفع کسری‌های موجود باید به روزرسانی زیرساخت‌ها را مد نظر قرار داد و در این مسیر ظرفیت سازی و برطرف‌سازی نیازهای کشور در این حوزه‌ها را جدی گرفت.
سه ویژگی جایگزین مسکن مهر
پایگاه خبری راد: از ۲۶ شهریورماه برنامه ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید با برخورداری از سه ویژگی مدل منظم تامین مالی، ساخت مبتنی بر تقاضا و هوشمندسازی کلید خورد.
افزایش ۴ درصدی مستاجرها طی پنج سال
پایگاه خبری راد: آمار مستاجرها از ۲۶.۶ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۳۰.۷ درصد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است.
برنامه دولت برای کنترل قیمت مسکن جواب می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: به دنبال جهش قیمت مسکن که از رشد بازارهای موازی ایجاد شد، وزارت راه و شهرسازی در هفته های اخیر ۹ راهکار را در قالب چهار لایحه برای کنترل بازار مسکن در دستور کار قرار داد که بعضی کارشناسان معتقدند در کوتاه مدت اثر چندانی نخواهد داشت و اثرات آن را در صورت اجرا، باید در میان و بلندمدت جست و جو کرد.
نشانه‌های کسادی بازار مسکن در تیرماه+ قیمت
پایگاه خبری راد: بازار مسکن شهر تهران در تیرماه نسبت به ماه قبل از جنب و جوش کمتری برخوردار بود و طبق آمارهای اولیه دچار ۱۴ درصد افت معاملات شده است.
مسکن اجتماعی ایده‌ای خوب اما در حد حرف است
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بخش مسکن در دولت های یازدهم و دوازدهم آن طور که باید مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار ندارد.
نظام دولتی قدرتمندترین مانع در برابر بخش‌های مولد اقتصادی
پایگاه خبری راد: متاسفانه قواعد حاکم بر نظام‌های اداری، بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی کشور به شکلی است که این سیستم‌ها به جای حمایت از بخش‌های مولدی چون مسکن و کمک به رونق آنها به عنوان قدرتمندترین مانع در برابر این بخش‌ها ظهور کرده و عمیق‌ترین لطمات و خسارات را متوجه اقتصاد کلان و فعالان اقتصادی می‌کنند.