08:18 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

توسعه روابط

عزم ایران و سوریه برای توسعه همکاریهای اقتصادی
پایگاه خبری راد: معاون امور اقتصادی و بین‌الملل اتاق تعاون ایران بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی با سوریه تاکید و ابراز امیدواری کرد: دولت‌ها به عنوان تسهیل‌گر زمینه گسترش این فعالیت‌ها را فراهم کنند.
بوجود آمدن شرایط مناسب تجاری برای ایران، هند و افغانستان
‌پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی گفت: امضای موافقتنامه ایران، هند و افغانستان شرایط مناسبی را برای تحولات تجاری و اقتصادی در منطقه به وجود آورده است.
‌کشورهای منطقه از ظرفیت چابهار استفاده کنند
‌پایگاه خبری راد: معاون وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند گفت: کشورهای منطقه می توانند از ظرفیت های چابهار استفاده کنند.
سطح تکنولوژی صنعت برق ایران غیر قابل تصور است
پایگاه خبری راد: وزیر برق عراق گفت‌: آن چه که امروز در صنعت برق ایران مشاهده کردم، برای بنده غیر قابل تصور بود و باید این را اعلام کنم که تکنولوژی تجهیزات موجود در ایران با تکنولوژی‌های پیشرفته روز جهان که در اروپا مشاهده می‌شود، قابل قیاس است.
بازار سوریه برای بخش خصوصی یک فرصت است/ اتاق مشترک ایران و سوریه برای اولین بار تشکیل شد
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه، با اشاره به سفر اخیر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به دمشق، اظهار کرد: در جریان این سفر علاوه بر امضای چندین سند تفاهم، برای اولین‌بار اتاق مشترک ایران و سوریه نیز با حضور فعالان بخش خصوصی دو کشور در عرصه اقتصادی و تجاری تشکیل شد.
چرایی اهمیت ویژه سفر پنچ روزه ظریف به عراق در شرایط کنونی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه با اشاره به سفر محمد جواد ظریف به عراق در راس یک هیات عالی رتبه‌ سیاسی و اقتصادی تصریح کرد : در شرایطی که آمریکایی‌ها و برخی از بدخواهان جمهوری اسلامی ایران اصرار دارند که روابط اقتصادی کشورها از جمله دولت بغداد با ایران کاهش یا قطع شود این سفر از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.
هندی‌ها دستور تسریع توسعه چابهار را دادند!
پایگاه خبری راد: نزدیک شدن به آمادگی بندر چابهار برای آغاز کارکرد کامل خود در کنار فرآهم بودن تسهیلات مالی از سوی هندی‌ها، مهم‌ترین مسائلی بودند که در سفر سه روزه وزیر امور خارجه کشورمان به دهلی بر آن تاکید شد، هر چند وجود برخی مشکلات و لزوم حل آن نیز در جلسات مقامات مختلف مطرح شد.
معاون درمان وزارت بهداشت ابقا شد
پایگاه خبری راد: سرپرست وزارت بهداشت در حکمی دکتر قاسم جان بابایی را در سمت معاون درمان وزارت بهداشت ابقا کرد.
چابهار نقش ویژه‌ای در دیپلماسی اقتصادی منطقه بازی می‌کند
پایگاه خبری راد: رییس منطقه آزاد چابهار گفت: تغییر در آرایش اقتصادی منطقه و فعالیت‌های صنعتی چابهار فصل جدیدی در نقش منطقه‌ای و بین‌المللی گشوده است.
ایجاد یک کانال مالی مشخص بین ایران و هند می‌تواند ارتباطات تجاری را گسترش دهد
پایگاه خبری راد: رییس اتاق بازرگانی ایران ابراز امیدواری کرد که با توجه به مکانیسم مالی مبتنی بر روپیه، روابط بانکی کشور گسترش یابد، گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند خواستار تاسیس اتاق مشترک با هدف ارائه تسهیلات بیشتر برای مبادله هیئت‌های تجاری بین دو کشور است.
هندی‌ها برای تمدید خرید نفت ایران برنامه دارند
پایگاه خبری راد: مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه هندی‌ها توانستند امتیاز خرید نفت ایران را به مدت ۱۸۰ روز به دست آورند، گفت: هندی‌ها برای تمدید خرید نفت و شارژ حساب روپیه ایران در هند برنامه دارند تا بتوانیم خریدهای خود را از این کشور ادامه دهیم.
فراهم کردن تسهیلات برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های دارویی خارجی در کشور
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت با اشاره به تلاش‌های وزارت خارجه و بانک‌های هندوستان برای رفع دغدغه‌های همکاری‌های مشترک صنایع دارویی ایران و هندوستان، از حمایت‌ها و تسهیلات ایران برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داروسازی هندوستانی در ایران خبر داد.
اروپایی ها برای ایجاد ساز وکار مالی ویژه توافق ندارند!
پایگاه خبری راد: س از خروج آمریکا ازبرجام ، کشورهای باقی مانده شامل فرانسه، روسیه، چین، انگلستان و آلمان تلاش کردند که برجام را حفظ کنند و ایران نیز اعلام کرد چنانچه کشورهای متعهد بتوانند راهی برای حفظ برجام پیدا کنند بر این پیمان باقی می ماند.
مخالفت رئیس اتاق بازرگانی اسلواکی با تحریم ایران و اخلال در تجارت جهانی
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی اسلواکی بر حمایت مجموعه اتحادیه اروپا و همچنین کشور اسلواکی از توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران تاکید کرد.
گسترش روابط ایران و هند در دوره تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: به تاکید رییس اتاق بازرگانی تهران، ایران و هند در مراوده با یکدیگر باید با استفاده از توانمندی‌ و ظرفیت‌های دو طرف از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرند. هم‌چنین این‌که پول نفت ایران چگونه و به چه‌میزانی به ایران بازمی‌گردد، باید مشخص باشد؛ در مقابل به گفته سفیر هند، برابر معافیت موجود از خرید نفت، این کشور می‌تواند در شش ماه آینده روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت از ایران بخرد که نیمی از پول حاصل از فروش به ارز محلی روپیه به حساب بانک‌های ایران نزد بانک‌های هندی واریز می‌شود.