05:43 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تحریم نفتی

تحریم نفتی ۱۹۷۳ را تکرار نمی‌کنیم
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی در بحبوحه وخامت بحران بر سر قتل جمال خاشقجی، گفت این کشور قصد ندارد تحریم نفتی سال ۱۹۷۳ علیه مصرف‌کنندگان غربی را تکرار کند و نفت را از سیاست جدا نگه خواهد داشت.
چرا عربستان به اسلحه نفتی متوسل نخواهد شد؟
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی بعید است در بحران دیپلماتیکی که بر سر ناپدید شدن یک خبرنگار سعودی برجسته پس از مراجعه به کنسولگری این کشور در استانبول ایجاد شده است، از اسلحه نفتی خود استفاده کند.
آبان شاهد اتفاق جدیدی در تحریم نفتی ایران نخواهیم بود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل انرژی گفت: ایالات متحده تمام تلاش دیپلماتیک خود را برای اعمال آنچه تحریم‌های ماه نوامبر یا آبان ماه خوانده می‌شود، پیش از این انجام داده است.
گزینه‌های متعددی برای مواجهه با تحریم نفتی داریم
پایگاه خبری راد: معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مذاکرات بر سر بسته پیشنهادی اروپا ادامه دارد، گفت: خواسته ما فروش نفت ایران و بازگشت پول نفت است و این مذاکرات برای این است که ما به یک سازوکار عملی برای ادامه فروش نفت خود برسیم.
ایران چگونه می‌تواند آمریکا را با نفت به دردسر بیاندازد؟
پایگاه خبری راد: نفت که همیشه بازیگر اصلی صحنه کنش‌های سیاسی آمریکا و ایران بوده است این بار هم با خروج ترامپ از برجام در صدر لیست تحریم‌ها علیه ایران قرار گرفته است. آمریکا پرونده‌های مختلف حذف نفت ایران از بازارهای جهانی را روی میز گذاشته است و یک به یک بازخوانی و اجرا می‌کند، اما این تنها یک روی سکه ماجرا است و در مقابل، ایران می‌تواند با چند حرکت نفتی، آمریکا در به دردسر بیاندازد.
 برخی به دنبال گرانی در بازار هستند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در برابر کسانی که درصدد آسیب زدن به نظام هستند با قدرت می ایستیم.
فعال کردن بخش‌های تجاری به کاهش نوسانات ارزی کشور کمک می‌کند
پایگاه خبری راد: یک دکتری اقتصاد گفت: فعال کردن بخش‌های تجاری کشور به کاهش نوسانات ارزی کشور کمک می‌کند.
سوالات بی‌جواب درباره "سانچی"
پایگاه خبری راد: "سانچی" که ۹ روز در دل آب با آتش جنگید در نهایت غرق شد و به زیر آب رفت اما ابهامات آن از قبیل چگونگی برخورد دو کشتی، دقایق پر التهابی که به دریانوردان گذشته است،‌ دلیل نجات نیافتن پرسنل و سئوال‌های دیگر همچنان در کانال های خبری رسمی و غیررسمی دست به دست می‌چرخد. سئوالات بی جوابی که این گزارش به دنبال یافتن پاسخی برای آن‌هاست.
حریفان قدر پترودلار
پایگاه خبری راد: پترودلار که در اوایل دهه ۱۹۷۰ برقرار شد، نفوذ آمریکا بر تجارت نفت را به مدت بیش از ۴۰ سال تضمین کرد اما اخیرا روشن شده که سلطه‌اش به تدریج رو به زوال است.
صفحه قبل | صفحه بعد