05:43 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تاجران

تصمیمات غیرکارشناسی موجب آسیب رساندن به تاجران و محصولات ایرانی می‌شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در تذکری به مدیران تنظیم بازار تاکید کرد: تصمیمات نابه‌هنگام در ممنوعیت و آزاد سازی صادرات و واردات موجب وارد کردن خسارات به کالای ایرانی و تاجران ایرانی می‌شود.
خداحافظی برندهای موبایل از ایران
پایگاه خبری راد: فروشندگان علاءالدین می‌گویند نشان‌های تجاری بزرگ در حال بستن نمایندگی‌هایشان در ایران هستند.
دلایل کاهش سلطه دلار بر بازارهای جهانی
پایگاه خبری راد: به گفته صندوق بین المللی پول، سهم دلار از ذخایر جهانی به کمترین میزان از سال ۲۰۱۳ تاکنون رسیده است.
تا ارز تک نرخی نشود، بازار به ثبات نمی‌رسد
پایگاه خبری راد: وزارت صمت روز گذشته اعلام کرد که تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشت متوقف خواهد شد، تصمیمی که فاصله نرخ ارز در این بازار را با نرخ ارز آزاد کم می‌کند. در این زمینه فعالان بخش خصوصی معتقدند تا تک نرخی نشدن ارز در اقتصاد ایران، همچنان شرایط برای رانت خواران و سودجویان فراهم خواهد بود.
دلایل گرانی در بازار گوشت و مرغ
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام اعلام کرد که سودجویی دلالان و واسطه‌های بی‌شناسنامه که نظارتی بر کار آن‌ها نمی‌شود و این‌که هیچ کس به حق خود قانع نیست، از دلایل مشکلات موجود در بازار به ویژه بازار گوشت قرمز و گوشت مرغ است که البته بر اساس آخرین مصوبات و ابلاغیه‌ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی همه نهاده‌های تولید زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی توزیع می‌شود که البته برخی از همین‌ها مقاومت می‌کنند.
آیا دستورالعمل جدید ارزی نظر تجار را جلب می‌کند؟
پایگاه خبری راد: چند ماه پس از اجرایی شدن دستورالعمل ارزی بانک مرکزی برای صادرکنندگان و چگونگی بازگشت ارز حاصل از صادرات آنها، این بانک در ابلاغیه‌ای جدید اعلام کرد که سیاست‌های تشویقی را برای صادرکنندگان خوش‌حساب اجرایی می‌کند.
رقبا بازار آرد ایرانی در عراق را گرفتند
پایگاه خبری راد: رییس انجمن صنفی سراسری صنایع آرد ایران اعلام کرد که در سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار تن به عراق صادر کردیم و توانستیم سهم بزرگی از واردات ۱.۷ میلیون تنی این کشور را از آن خود کنیم اما در سال جاری رقبا این سهم را ازما گرفتند که انتظار داریم دولت در راستای باز پس گیری این سهم به ما کمک کند.
دولت‌های خارجی با صادرکننده‌های‌ خود چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: اگر در نگاه نخست، افزایش قابل توجه نرخ ارز در ماه‌های ابتدایی امسال جز نگرانی و دلهره اقتصادی چیزی به همراه نداشت، اما پس از بازگشت ثبات نسبی به بازار، بسیاری از تحیلگران اقتصادی از لزوم توجه به یک ظرفیت مهم سخن گفتند؛ ظرفیت صادراتی که می‌تواند تهدید افزایش نرخ ارز را به فرصت تبدیل کند.
یک انتقاد جدید از سامانه نیما
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا معتقد است: در صورتی‌ که سامانه نیما باعث از بین رفتن پوشش تبادلات اقتصادی تاجران ایرانی در فضای بین‌المللی شود، فعالیت در آن می‌تواند در نهایت به ضرر اقتصاد ایران و بخش خصوصی تمام شود.
اوضاع رشد اقتصاد جهانی وخیم‌تر می‌شود!
پایگه خبری راد: نرخ رشد اقتصاد جهانی کاهش یافته است و آمارها حاکی از وخیم‌تر شدن وضعیت فعلی است.
تضمین وزارت صمت به واردکنندگان!
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان و دوزندگان پیراهن معتقد است که وزارت صنعت‌، معدن و تجارت باید با تهیه یک دستورالعمل، تضمین کند که واردکنندگان مواد اولیه با مشکلی مواجه نخواهند شد.
چرایی اهمیت ویژه سفر پنچ روزه ظریف به عراق در شرایط کنونی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه با اشاره به سفر محمد جواد ظریف به عراق در راس یک هیات عالی رتبه‌ سیاسی و اقتصادی تصریح کرد : در شرایطی که آمریکایی‌ها و برخی از بدخواهان جمهوری اسلامی ایران اصرار دارند که روابط اقتصادی کشورها از جمله دولت بغداد با ایران کاهش یا قطع شود این سفر از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.
رکوردشکنی روسیه در حذف دلار از ذخایر ارزی خود
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی روسیه در راستای تداوم سیاست دلارزدایی خود، ۱۰۰ میلیارد دلار از ذخایر دلاری خود را به یورو، ین و یوان تبدیل کرد.
قیمت نجومی برخی آپارتمان‌ها در تهران
پایگاه خبری راد: در حالی که فعالان بازار از بازگشت گام به گام رکود به بازار مسکن خبر می‌دهند،خانه‌هایی در تهران با قیمت‌های نجومی در معرض فروش گذاشته می‌شود.
عامل اصلی گرانی آجیل در شب یلدا چیست؟!
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه خشکبار و آجیل‌فروش اعلام کرد که امسال قیمت آجیل و خشکبار در بازار شب یلدا نسبت به پارسال حدود ۸۰ درصد افزایش یافته که کمبود تولید و عرضه و دلالی تاجران افغانستانی عوامل اصلی این نوسانات است.