00:06 | پنجشنبه 7 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بخش معدن

روند افزایشی صادرات محصولات معدنی فلزی در ۵ ماهه سال ۹۹
نماد برتر- رئیس گروه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: بر اساس آمار رسمی گمرک ایران در ۵ ماهه سال ۹۹، حدود ۵ میلیون تن اقلام معدنی فلزی کشورمان به ارزش یک میلیارد و ۸۰۲ میلیون دلار صادر شده است.
ایمیدرو مدیریت پروژه را با هدف شفاف‌سازی پیاده خواهد کرد
نماد برتر- مجمع عمومی عادی سالانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با حضور اعضای مجمع، بازرس و حسابرس قانونی صورت برگزار شد که طی آن صورت‌های مالی ایمیدرو تصویب شده و رییس هیات عامل این سازمان از پیاده‌سازی سیستم مدیریت پروژه با هدف شفاف‌سازی و با همکاری دانشگاه امیرکبیر در آینده نزدیک خبر داد.
صادرات ۸.۴ میلیارد دلاری بخش معدن و صنایع معدنی/ زنجیره فولاد و مس، لیدر صادرات
نماد برتر- بررسی وضعیت تجارت خارجی بخش معدن و صنایع معدنی کشور نشان می دهد، سال گذشته ۵۸ میلیون تن محصول به ارزش ۸.۴۹ میلیارد دلار صادر شد.
انعقاد ۲۱۹ قرارداد پروژه پژوهشی با دانشگاه‌ها در ایمیدرو و شرکت‌های تابعه
نماد برتر- رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از انعقاد قرارداد اجرای ۲۱۹ پروژه پژوهشی در ایمیدرو و شرکت‌های تابعه و وابسته، با دانشگاه‌ها طی سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خبر داد.
"ایمینو" فراخوان دائمی و پذیرنده ایده‌های نو در بخش معدن می شود
نماد برتر- ظهر امروز (دوشنبه)، آیین گشایش و امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) برگزار شد.
حجم سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت ۲ برابر شد
نماد برتر- آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در پنج ماهه نخست امسال حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت ۹۷ درصد رشد داشته است.
حضور معادن در بازار سرمایه تقویت می‌شود
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: در راستای تاکید رییس جمهور محترم مبنی بر ورود معادن به بورس، جلسات متعددی در وزارت صمت برگزار شده و زمینه های آن در حال فراهم شدن است.
تصویب ایجاد محدودیت برای مشوق‌های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد: با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب کمیسیون اقتصادی دولت، ایجاد محدودیت برای مشوق های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه ای تصویب شد.
ایجاد محدودیت‌ برای مشوق‌های صادراتی مواد خام تصویب شد
نماد برتر- طبق اعلام معاون طرح و برنامه وزارت صمت، با پیشنهاد این وزارتخانه و تصویب کمیسیون اقتصادی دولت، ایجاد محدودیت برای مشوق‌های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای تصویب شده و گامی در جهت تکمیل زنجیره ارزش و فاصله‌گیری از خام‌فروشی برداشته خواهد شد.
افزایش وزن صادرات کالاهای غیرنفتی به ۲۱.۹ میلیون تن در سه ماهه اول سال ۹۹
نماد برتر- خلاصه دستاوردهای شاخص هفت ساله دولت در حوزه صنعت و معدن اعلام شد که بر این مبنا وزن صادرات کالاهای غیرنفتی در سه ماهه اول امسال به ۲۱.۹ میلیون تن افزایش یافت.
توسعه مطالعات علوم‌زمین و فرآوری مواد معدنی اصفهان با امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه
نماد برتر- سازمان زمین‌شناسی با امضای تفاهم‌نامه‌ ۳ جانبه در توسعه مطالعات علوم زمین، اکتشافات و فرآوری مواد معدنی در استان اصفهان مشارکت خواهد داشت.
سرمایه‌گذاری ٧۵ هزار میلیارد ریالی در بخش معدن و فولاد
نماد برتر- شرکت معدنی و صنعتی چادرملو قصد دارد تا سرمایه‌گذاری ٧۵ هزار میلیارد ریالی در بخش معدن و فولاد کشور را رقم بزند.
افزایش ۱۴ درصدی تولید طلا شمش طلا در کشور
نماد برتر-به گفته معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح طرح‌های هفته دهم پویش ملی "تولید، تداوم امید"، طی هفت سال گذشته تولید شمش طلا در کشور ۱۴ درصد افزایش داشته است.
برنامه ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده معدن بور قره آغاج / بهره گیری از ظرفیت بازار سرمایه در سال جهش تولید
نماد برتر- مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد ؛ برنامه ریزی برای انتقال سهام این شرکت به بازار بالاتر و بررسی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه شرکت های دانش بنیان و همچنین تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصول معدن بورقره آغاج را از جمله اقدامات مهم شرکت در سالجاری عنوان کرد.
اتفاق جدید در حوزه نوسازی ماشین‌آلات معدنی
نماد برتر- مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، با اعلام برنامه‌های این شرکت در سال جاری با توجه به افزایش سرمایه‌ صورت گرفته برای صندوق، به تشریح اصلی‌ترین مشکل حوزه معدن کشور برای اکتشاف و استخراج پرداخت و از اقدام برای نوسازی ماشین‌آلات معدنی خبر داد.