06:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اندرویدی

اندروید اوریو بالاخره از نوقا سبقت گرفت!
پایگاه خبری راد: با توجه به انتشار جدیدترین آمارهای گوگل می‌توان دریافت که اندروید اوریو هم اکنون محبوبترین نسخه سیستم عامل اندروید به شمار می‌رود.
اندرویدی‌ها از مرز ۲.۵ میلیارد دستگاه گذشتند!
پایگاه خبری راد: گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O اعلام کرد که تعداد گوشی و دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید در هر ماه از مرز ۲.۵ میلیارد دستگاه نیز عبور کرده است.
پادکست‌ها به موتور جستجوی گوگل می‌آیند
پایگاه خبری راد: از این پس کاربران قادر خواهند بود پادکست‌های موردنظر خود را در موتور جستجوی گوگل به صورت یک دسته بندی جداگانه پیدا کنند.
پررنگ‌ترین ویژگی نسخه جدید اندروید چیست؟
پایگاه خبری راد: بدون شک از مهم‌ترین قابلیت‌های نسخه جدید سیستم عامل اندروید می‌توان به پشتیبانی از شبکه ۵G و گوشی‌های هوشمند تاشو و انعطاف پذیر اشاره کرد.
حالت تاریک واتس‌اپ برای اندروید حذف می‌شود؟
پایگاه خبری راد: واتس‌اپ اعلام کرد که حالت تاریک (dark mode) را برای نسخه اندرویدی این پلت‌فرم حذف و لغو کرده است.
یک مرورگر جدید جایگزین فایرفاکس می‌شود؟
پایگاه خبری راد: شرکت موزیلا به عنوان توسعه دهنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس به تازگی از نام مرورگر جدیدی که قرار است جایگزین نسخه اندرویدی فایرفاکس شود، خبر داده است.
کاربران اندرویدی گوگل‌کروم را آپدیت کنند
پایگاه خبری راد: گوگل به تازگی حالت تاریک (dark mode) را به نسخه اندرویدی مرورگر اینترنتی گوگل کروم اضافه کرده است.
چشم‌بادامی‌ها از بازار تلفن همراه ایران دل می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: در حالی‌که در روزهای اخیر شایعاتی مبنی‌بر خروج شرکت‌های به‌نام خارجی از بازار تلفن همراه ایران به گوش می‌رسد، اما رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه می‌گوید، این شرکت‌ها قصد ترک ایران را ندارند و بازار نیز به این شایعات توجهی ندارد.
۸ اپلیکیشن برتر پخش فیلم در گوشی های اندرویدی
پایگاه خبری راد: این گزارش به مرور و معرفی نرم افزارهای پخش ویدئو در موبایل می‌پردازد که کیفیت و امنیت قابل قبول و مناسبی را برای کاربران گوشی‌های هوشمند به ارمغان می‌آورد.
چگونه امنیت گوشی اندرویدی خود را ارتقا دهیم؟
پایگاه خبری راد: کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری راهکارهای مهمی را که می‌تواند امنیت گوشی و اطلاعات شخصی کاربران را بالا ببرد و مانع نفوذ هکرها شود، معرفی کرده اند.
واتس‌اپ تجاری برای همه!
پایگاه خبری راد: نسخه iOS اپلیکیشن واتس‌اپ تجاری برای تمامی کاربران در همه کشورهای جهان قابل دسترسی قرار گرفت.
تولید صندوق فروشگاهی حساب و کتاب با تکنولوژی ابری
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تسهیلات دریافتی از صندوق نوآوری و شکوفایی توانست مجموعه نرم‌افزاری با عنوان "صندوق فروشگاهی حساب و کتاب" تولید کند که این نرم‌افزار برای تأمین نیازهای مالی فروشگاه‌ها قابل استفاده است.
دارندگان گوشی‌های شیائومی مراقب باشند!
پایگاه خبری راد: به تازگی کارشناسان امنیت سایبری هشدار داده اند که مرورگرMI browser که به صورت پیش فرض بر روی گوشی‌های هوشمند برند چینی شیائومی نصب شده، به هکرها اجازه دسترسی و نفوذ به اطلاعات کاربران را می‌دهد.
گوگل به کاربران اندرویدی در اروپا حق انتخاب می‌دهد
پایگاه خبری راد: گوگل بعد از متحمل شدن جریمه ۱.۷ میلیارد دلاری از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا، اعلام کرده که از این پس کاربران گوشی های اندرویدی در اروپا قادر خواهند بود مرورگر اینترنتی موردنظر خود را انتخاب کنند.
کاربران آیفون هم از قابلیت ترجمه جی‌بورد بهره‌مند می‌شوند
پایگاه خبری راد: نسخه آی‌اواس اپلیکیشن جی‌بورد (GBoard) نیز به قابلیت ترجمه همزمان و پشتیبانی از ۱۰۳ زبان خارجی مجهز شده است.