03:46 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

امنیت شغلی کارگران

برای ترویج کالای ایرانی، باید کارگران مورد تکریم قرار گیرند
پایگاه خبری راد: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی عنوان کرد: برای ترویج کالای ایرانی باید کارگران و کارفرمایان مورد تکریم قرار گیرند.
بانک‌ها از تولید ملی و کارآفرینان حمایت کنند
پایگاه خبری راد: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است در شرایطی که بانک‌ها باید از تولید داخلی حمایت کنند و تسهیلات ارزان در اختیار کارآفرینان قرار بدهند، به سمت سرمایه‌گذاری در مستغلات رفته و گوی سبقت را از یکدیگر ربوده‌اند.
ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است که مهمترین اولویت سال ۱۳۹۷ باید حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار به ویژه فارغ‌التحصیلان باشد.
صدای کارگران شنیده نشد...
پایگاه خبری راد: سال ۱۳۹۶ در حالی به پایان رسید که به‌گفته بسیاری از مقامات کارگری و فعالان حوزه کار، سال سخت و دشواری به لحاظ معیشتی و اقتصادی برای کارگران بود و رویدادهای تلخی به وقوع پیوست که کام کارگران را تلخ کرد.
فاصله حقوق کارگران با مزد واقعی زیاد است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار اشتغال،‌ امنیت شغلی و معیشت را سه مولفه تاثیرگذار در زندگی کارگران دانست و ابراز امیدواری کرد: در مدت زمان باقیمانده از دولت یازدهم مشکل اشتغال جوانان، امنیت شغلی کارگران و معیشت خانوارهای کارگری برطرف شود.
مزد منصفانه و امنیت شغلی خواسته اصلی کارگران
پایگاه خبری راد: رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران مزد منصفانه و حفظ امنیت شغلی را دو خواسته مهم جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: باید برای کارگران مزد منصفانه تعیین کنیم تا هم قدرت خرید به آن‌ها برگردد و هم خانوارهای کارگری با کرامت زندگی کنند.
قراردادهای سفید محصول نابسامانی بازار کار
پایگاه خبری راد: تحلیلگر بازار کار می‌گوید وقتی توان تولیدی کارگاه‌ها پایین آمده نمی توان از کارفرما انتظار داشت به تمدید قراردادهای کار فکر کند.
اصلاح ماده ۷ قانون کار بر سایر مواد مقدم‌تر است
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید بیشتر پرونده‌های شکایت در هیاتهای تشخیص و حل اختلاف مربوط به قراردادهای موقت و کوتاه مدت است و بر همین اساس اصلاح تبصره یک و دو ماده ۷ قانون کار بر اصلاح دیگر مواد قانون کار مقدم‌تر است.
توجه به امنیت شغلی کارگران در سند ملی کار
پایگاه خبری راد: عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد قراردادهای کارگران در کشور قرارداد موقت است، گفت: باید در سند ملی کار به امنیت شغلی کارگران توجه شود زیرا در حال حاضر عدم امنیت شغلی کارگران در کشور بیداد می‌کند.
کارگران دل خوشی از قراردادهای موقت ندارند!
پایگاه خبری راد: وزارت کار سامانه‌ای را طراحی کرده که کارفرمایان را ملزم می‌کند قرارداد کارگرانشان را در آن ثبت کنند؛ سامانه‌ای که نظارت بی چون و چرای وزارت کار بر قراردادهای کار را به دنبال دارد .
صفحه قبل | صفحه بعد