20:49 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش امنیت

اطلاعات کارجویان اینترنتی لو رفت!
پایگاه خبری راد: اطلاعات بالغ بر ۲۰۰ میلیون نفر از جوانان چینی جویای کار که در وب سایت‌های اشتغال یابی ثبت نام کرده بودند، در یک حمله سایبری به سرقت رفته است.
لو رفتن اطلاعات کاربران بازی‌های آنلاین!
پایگاه خبری راد: هکرها و مجرمان سایبری اطلاعات بالغ بر هفت میلیون نفر از کاربران وب‌سایت معروف فعال در زمینه بازی‌های رایانه‌ای آنلاین را به سرقت برده‌اند.
مک‌آفی به افزایش ایمنی خانه‌های هوشمند می‌پردازد
پایگاه خبری راد: شرکت مک‌آفی فعال در زمینه امنیت سایبری در جریان نمایشگاه CES ۲۰۱۹ لاس وگاس اعلام کرده است که قصد دارد با معرفی محصولات جدید خود به ایمن‌سازی خانه‌های هوشمند کاربران کمک کند.
 افزایش امنیت مودم‌های اینترنت وای‌فای با یک راهکار ساده
پایگاه خبری راد: کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی به کاربران توصیه کرده‌اند که با انجام یک راهکار ساده تا حد زیادی از نفوذ هکرها به مودم‌های اینترنت وای فای جلوگیری بعمل بیاورند.
بلاک‌چین جایگزین سوئیفت می‌شود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه بلاک‌چین گفت: این بستر به ‌تدریج جای سوئیفت را خواهد گرفت و اکنون نیز بخشی از وظایف سوئیفت در این بستر انجام می‌شود و بانک‌های اروپایی در حال بهره‌گیری از آن هستند.
هشدار جدی سازمان ناسا به افزایش حملات سایبری در آینده
پایگاه خبری راد: سازمان ملی هوا و فضای آمریکا (ناسا) ضمن تایید حمله سایبری هکرها به اطلاعات شخصی و کاری کارمندان و مهندسان فعال در این سازمان به افزایش احتمال این حملات در آینده هشدار داد.
هواوی برای مقابله با چالش‌های امنیتی میلیاردها دلار هزینه می‌کند
پایگاه خبری راد: شرکت چینی هواوی اعلام کرده که در نظر دارد با اختصاص یک سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در پنج سال آینده به افزایش امنیت سایبری تجهیزات و محصولات خود بپردازد.
حدس زدن ویندوز در مورد احتمال نفوذ بدافزار به رایانه !
پایگاه خبری راد: مایکروسافت قصد دارد با یک سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار دلاری به الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی دست پیدا کند که قادر خواهد بود احتمال آلوده شدن ویندوز کاربران به بدافزار را پیش‌بینی کند.
برای جلوگیری از هک شدن آیفون چه کاری باید انجام داد؟
پایگاه خبری راد: علی رغم ادعای اپل ، به عنوان شرکت سازنده این محصولات ، گوشی های آیفون نیز درست همانند سایر گوشی‌های اندرویدی قابل هک بوده و به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهند تا در صورت لزوم به اطلاعات موردنیاز کاربران و قربانیان مدنظر خود دسترسی و نفوذ پیدا کنند.
 آسیب پذیر بودن خودپردازهای بانکی در برابر هکرها و حملات سایبری
پایگاه خبری راد: بیشتر دستگاه‌های خودپرداز بانکی (ATMs) در برابر حملات سایبری و نفوذ هکرها آسیب پذیرند.
افزایش امنیتی فایرفاکس
پایگاه خبری راد: موزیلا اعلام کرد که مرورگر اینترنتی فایرفاکس از این پس به منظور افزایش امنیت سایبری کاربران به قابلیت جدیدی مجهز می‌شود که منجر به امنیتی تر شدن آن می شود و دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی آنها را قطع می‌کند.
راهکارهایی برای افزایش امنیت سایبری سازمانی
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری بارها توصیه کرده‌اند که ادارات و سازمان‌های مختلف باید به منظور افزایش امنیت سرورهای متصل به اینترنت و سیستم‌های خود سازوکارهای ویژه‌ای را در نظر گرفته و اعمال کنند تا از نفوذ هکرها و افشای اطلاعات خصوصی و محرمانه اداری جلوگیری به عمل بیاورند.
روسیه در یک قدمی معرفی ارز دیجیتالی روبل!
پایگاه خبری راد: گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که روسیه قصد دارد به زودی از یک ارز دیجیتالی رمزپایه تحت عنوان «کریپتو روبل» رونمایی کند.
ضرب‌الاجل گوگل کروم برای مقابله با تبلیغات مخرب در ‌سایت‌ها
پایگاه خبری راد: گوگل اعلام کرده که قصد دارد مرورگر گوگل کروم را با مسدودسازی تبلیغات آلوده و مخرب فعال در وب‌سایت‌های مختلف، ایمن سازد.
دیگر کسی نمی‌تواند پیام‌های واتس‌اپ شما را بخواند
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که واتس‌اپ قصد دارد از کنجکاوی و دسترسی افراد غریبه به پیام‌های کاربرانش در این پیام‌رسان جلوگیری بعمل بیاورد.