14:49 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استان گلستان

خسارت ۱۳ هزار میلیارد تومانی به واحدهای صنفی در سیل اخیر
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در سیل اخیر دچار آسیب شده‌اند که میزان خسارت آن‌ها بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است.
هدر رفت ۵۰ درصد آب سیلابی
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه مخاطرات زلزله با بیان این‌که از ۹۲ میلیارد متر مکعب آبی که همراه با بارش‌های اخیر وارد کشور شد، ۵۰ درصد آن به هدر رفت، گفت: در صورت ذخیره‌سازی این آب می‌توانستیم به مدت ۲ سال آب مورد نیاز کشورمان را تأمین کنیم، ولی رخدادهای اخیر نشان داد که باید در خصوص سیل بازنگری‌هایی داشته باشیم.
ریل، راه و فرودگاه در آوار سیل!
پایگاه خبری راد: هرچند میزان خسارات وقوع سیل اخیر در کشور هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است اما بنا بر گفته مسئولان به نظر می‌رسد خسارات وارده به شبکه ارتباطی کشور بین ۳۵۰۰ تا ۴,۰۰۰ میلیارد تومان است.
درس‌های بزرگ از سیلاب‌های فروردین ۹۸
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه منابع آبی گفت: رخداد سیلاب‌های ویرانگر فروردین ۹۸ نشان داد که هم‌چنان و به شدت دچار ناکارآمدی در مدیریت منابع آب هستیم؛ به طوری‌که یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های جریان‌های سیلابی، شست‌وشوی میلیون‌ها و بلکه میلیاردها تن خاک ارزشمند از دامنه کوه‌ها و عرصه‌های مرتعی بود که تا چندین قرن‏ جبران آن ناممکن است.
خسارت سیل چند هزار میلیارد تومان بود؟
پایگاه خبری راد: تعداد قابل توجهی از استان‌های کشورمان از همان روزهای آغازین سال درگیر سیل شدند و این اتفاق تلخ علاوه بر اینکه تلفات جانی بر جای گذاشت، خسارات مالی سنگینی نیز به کشور وارد کرد.
سیل چقدر به نفتی‌ها خسارت زد؟
پایگاه خبری راد: پس از جان و مال مردم، یکی از آسیب‌پذیرترین مواردی که می‌توان گفت بعد از سیل‌های اخیر در استان‌های غربی در معرض آسیب بود و توجه به آن‌هم در اولویت قرار دارد، تأسیسات نفتی است؛ برآوردهای اولیه حاکی از خسارت چشم‌گیر سیل به تأسیسات نفتی است؛ البته تا زمان اتمام سیل نمی‌توان میزان دقیق خسارت‌ها را تخمین زد.
سدهای ایران برای مواجهه با سیلاب آماده شدند؟
پایگاه خبری راد: افزایش بی‌سابقه بارندگی‌ها در ایران موجب شد میزان نزولات سال آبی جاری حدود ۱۷۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۴۵ درصد نسبت به میانگین ۵۰ ساله افزایش داشته باشد که عمده این بارندگی‌ها مربوط به مقاطع زمانی اخیر بوده که توانست ذخیره فعلی سدهای ایران را به ۵۱ میلیارد مترمکعب برساند.
خسارت بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومانی سیل به بخش صنعت، معدن و تجارت
پایگاه خبری راد: خسارت‌های اولیه بخش صنعت، معدن و تجارت در سیل اخیر تاکنون ۲۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
سیل نتیجه دخالت‌های عوامل انسانی در پوشش گیاهی طبیعی استان گلستان است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم رامیان در مجلس گفت: از ۲۷ سال پیش تا الان حادثه هولناک سیل ۱۲۸ بار جان و مال مردم استان گلستان را تهدید کرده است.
تشکیل کمیته تعیین خسارت سیل به صنعت برق
پایگاه خبری راد: کمیته‌ای به منظور بررسی طرح‌ها و برآورد خسارات در صنعت برق ایجاد شده که در سریع‌ترین زمان ممکن، مشکلات و چالش‌های موجود در مناطق سیل‌زده برطرف شود.
خسارت ۱۱۰ میلیارد تومانی سیل به بخش صنعت، معدن و تجارت مازندران
پایگاه خبری راد: در حادثه وقوع سیل اخیر در مازندران ۱۱۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی مازندران خسارت وارد شد.
استفاده از تصاویر ماهواره‌های راداری در مدیریت بحران اخیر/کاهش خسارات ذوب برف با فناوری فضایی
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز تحقیقات فضایی با بیان اینکه استفاده از تصاویر ماهواره‌ راداری برای مدیریت سیل اخیر اولین تجربه کشور در این زمینه بوده است، گفت: از آنجایی که افزایش دما و ذوب برف، مشکلات منطقه سیل‌زده استان گلستان را افزایش می‌داد؛ از این رو در مطالعات خود اقدام به پایش وضعیت ذوب برف‌ مناطق کوهستانی این استان کردیم.
ضرورت جابه‌جایی روستاهای در معرض زمین‌لغزش
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی گفت: روستاهایی که در منازل آن از مصالح ناپایدار استفاده شده است و در معرض زمین لغزش قرار دارند، باید جابه‌جا شوند که در این راستا بنیاد مسکن، بخشدار یا فرماندار اقداماتی را انجام دهند و روستاها با استفاده از مصالح پایدار احداث شوند.
برق اکثر مناطق سیل زده وصل شد
پایگاه خبری راد: با پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته، در حال حاضر شبکه فوق توزیع و انتقال برق در پایداری کامل قرار دارد و تنها در برخی مناطق در بخش توزیع آن هم در خوزستان و لرستان دچار خاموشی‌های پراکنده هستیم.
راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه ارتباطات ماهواره‌ای در مناطق سیل‌زده/پهپادها به کمک مدیریت بحران آمدند
پایگاه خبری راد: رییس سازمان فضایی ایران از راه‌اندازی بیش از ۱۰ ایستگاه ارتباطات ماهواره‌ای در مناطق سیل‌زده با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: به منظور پایش بهتر این مناطق با همکاری بخش خصوصی ۱۰ تیم پهپادی برای بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده به این مناطق اعزام شدند و داده‌های آن در اختیار سازمان‌های امدادرسان قرار گرفت.