16:51 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استان زنجان

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در فصل زمستان
پایگاه خبری راد: اضافه کردن ضد یخ به رادیاتور ماشین آلات کشاورزی، حفاظت از استخرهای پرورش ماهی در برابر کاهش دما، برداشت و حمل محصولات باغی به انبارهای استاندارد تا قبل از آغاز بارش بخشی از توصیه‌های هواشناسی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۰ تا ۱۴ دی‌ماه) صادر شده است.
در برخی محورها تردد فقط با زنجیرچرخ
پایگاه خبری راد: رئیس پلیس‌راه استان زنجان گفت: در حال حاضر تردد در برخی محورهای زنجان با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در ماه دی
پایگاه خبری راد: ممانعت از استفاده دام از آب یخ زده در آبشخورها، تنظیم دما و تهویه گلخانه‌­ها و سالن­‌های پرورش قارچ با توجه به کاهش دما و پوشاندن نهال‌های جدیدکاشت از جمله توصیه های هواشناسی است.
مقابله با بیماری‌های متابولیک مهم‌ترین راه برای دستیابی به استانداردهای جهانی دام و طیور
پایگاه خبری راد: رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان گفت: از مهم‌ترین راه‌کارها برای دستیابی به سطح استانداردهای روز دنیا و عملکرد مزارع برتر جهان در حوزه دام و طیور، مقابله با بیماری‌های متابولیکی است.
فقط سه کارخانه تولید کمپوست در ایران وجود دارد!
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه زنجان گفت: در کشوری با اقلیم خشک زندگی می‌کنیم و ناچار به مصرف کود شیمیایی هستیم.
 علت اصلی بیماری‌های کلیوی، دیابت و فشار خون می باشد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور ضمن اشاره به علل بیماری‌های کلیوی، در عین حال از نیاز کشور به ۳۰۰۰ دستگاه دیالیز جهت ارایه خدمات به بیماران خبر داد.
باران و مه گرفتگی در جاده‌های ۹ استان
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا از بارش باران و مه گرفتگی محورهای مواصلاتی ۹ استان خبر داد.
قیمت اتاق هتل ۳ستاره ایرانی اندازه همبرگر اروپایی!؟
پایگاه خبری راد: «قیمت کرایه یک شب اتاق در هتل‌های ۳ستاره ایران اندازه پول یک همبرگر در قاره اروپا است.» هتلداران معتقدند اقامت در ایران برای خارجی‌ها «مفت» شده، از طرفی با اعمال قوانین سختگیرانه، به خارجی‌ها برای خوابیدن در هتل‌های ایران یارانه داده می‌شود.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی آبان
پایگاه خبری راد: جلوگیری از ورود سیلاب و باران به استخرهای پرورش ماهی، هرس شاخه‌های خشک شده در باغات و ریختن آنها پای درختان به عنوان تله برای جمع آوری آفات و آبیاری مزارع زعفران در مناطق کوهستانی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۳۰ مهر تا ۴ آبان) منتشر شده است.
برداشت ارقام روغنی زیتون از اواخر مهر
پایگاه خبری راد: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: برداشت ارقام روغنی زیتون از اواخر مهر آغاز می‌شود و تا اواخر آبان ادامه می‌یابد.
سرمایه‌های صنعتی به کدام استان‌ها رفت؟
پایگاه خبری راد: استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بیشترین و استان‌های کرمان، لرستان و کردستان کمترین رشد سرمایه‌گذاری صنعتی طی چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته‌اند.
تشکیل پرونده ۴۳میلیاردی برای شرکت متخلف
پایگاه خبری راد: رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد : در پی مشکلات بوجود آمده در تأمین و نیز قیمت پوشک بچه یک شرکت تولید کننده تیشو متخلف شناخته شد و پرونده گرانفروشی آن به میزان ۴۳ میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
توسعه دولت‌ تنها با فناوری‌های نوین امکان‌پذیر است
پایگاه خبری راد: ‌رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اظهار کرد: هیچ راهی به جز استفاده از فناوری‌های نوین در جهت توسعه دولت وجود ندارد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای هفته اول مهر
پایگاه خبری راد: احتیاط در چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رعایت حریم سیلابی بستر رودخانه‌ها به دلیل امکان وقوع سیلاب در استان‌های شمالی، انجام آبیاری حداقلی و خودداری از زیاده‌روی در آبیاری و ایجاد ماندآبی در پای درختان که موجب تنش آبی و خسارت به محصولات می‌شود از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای هفته اول مهرماه ارایه شده است.