13:56 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استان اصفهان

ایجاد پارک فناوری در دانشگاه اصفهان/تزریق سرمایه‌های تازه به زیست بوم نوآوری اصفهان
نماد برتر- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اعلام خبر احداث پارک علم و فناوری در دانشگاه اصفهان و حمایت معاونت علمی از این اقدام، گفت: سرمایه‌گذاری‌های جدیدی برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان اصفهان انجام شده است که تسهیل‌گر گسترش فناوری در این استان هستند.
بررسی سرنوشت طرح‌های کلان ملی معاونت علمی/اجرای کند تورین ملی به دلیل کمبود اعتبارات
نماد برتر- رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به سرنوشت برخی از طرح‌های کلان گفت: اجرای طرح تورین ملی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به دلیل سرمایه‌گذاری عظیم با کندی در حال اجراست و در زمینه تولید رادیوداروها قرارداد جدیدی به امضا رسیده است، علاوه بر آن در زمینه زباله‌سوزها نیز مذاکراتی انجام شده؛ ولی به دلیل سرمایه‌گذاری‌های زیادی که می‌طلبد، این مذاکرات تاکنون به انعقاد قرار نرسیده است.
کدام شهرها بیشترین و کم‌ترین مشارکت را برای حذف قبوض کاغذی برق داشتند؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر ضمن تشریح میزان مشارکت مشترکین برق در استان‌های کشور برای ثبت اطلاعات خود جهت دریافت قبض الکترونیکی،گفت: تا ابتدای مهر به درصد قابل قبول از اطلاعات برای حذف قبوض کاغذی برق خواهیم رسید.
ایجاد ۳۰۰۰ شغل در معادن کوچک در سال ۹۸
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) با اشاره به وجود ۱۸۵ معدن غیرفعال قابل احیا در کشور، از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۳۰۰۰ شغل در حوزه معادن کوچک خبر داد.
تشکیل کارگروه احیای زاینده رود/حق گاوخونی به مرور ادا می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو از تشکیل کارگروه احیای زاینده رود خبر داد و گفت: واگذاری اختیارات لازم به کمیته استانی در حال پیگیری است. مسوولان به جد در تلاش برای رفع مشکل زاینده رود هستند.
۹ میلیون نفر تا پایان دولت از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
‌پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با بیان این‌که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۴ تصفیه خانه فاضلاب در کشور در مدار بهره برداری قرار داشت، گفت: امروز با بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب خوانسار ۲۲۱ امین تصفیه خانه فاضلاب کشور به بهره برداری رسید.
بین ۵۰ تا ۷۰ درصد طرح جامع مالیاتی کشور آماده است
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، مودی مالیاتی واقعی شناسایی می‌شود و در حال حاضر استان اصفهان در شناسایی، پیاده کردن و وصول فرارهای مالیاتی در رتبه نخست کشور قرار دارد.
گران‌فروشی از بیشترین تخلفات مربوط به بازرسی ماه رمضان در اصفهان
پایگاه خبری راد: مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم درج قیمت، گران‌فروشی و تقلب بیشترین تخلفات مربوط به طرح بازرسی ماه رمضان در اصفهان است.
نیترات سیب‌زمینی‌ها در حد مجاز است؟
پایگاه خبری راد: پژوهشگران سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی با بررسی وضعیت آلودگی نیترات سیب‌زمینی مراکز اصلی تولید و نیز میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران، عنوان کردند که میزان نیترات سیب‌زمینی‌های تولیدی کشور در محدوده‌ میانگین جهانی قرار دارد و ۳۰ درصد از نمونه‌های بررسی شده، از حد مجاز برخی کشورهای اروپایی بالاتر است.
اعطای ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی صندوق شکوفایی به صندوق پژوهش اصفهان
پایگاه خبری راد: مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان از اعطای ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی صندوق شکوفایی و نوآوری به این صندوق خبر داد و گفت: حمایت‌های این صندوق مشمول شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان اصفهان می‌شود.
انتقاد نماینده گلپایگان از عدم توجه به آثار تاریخی روستای کوچری
پایگاه خبری راد: نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که آثار تاریخی و کتیبه‌ها و سنگ نگاره‌های با قدمت بیش از ۶ تا ۷ هزار ساله با آب گیری کامل سد کوچ‌ری به آب خواهند رفت بیان کرد: متأسفانه وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حفظ و نگهداری این آثار علیرغم پیگیری‌های انجام شده کوتاهی و تعلل کرده است.
در اجرای تونل گلاب دو با مشکلاتی مواجه هستیم
پایگاه خبری راد: استاندار اصفهان گفت: با وجودی که پروژه سد تونل سوم کوهرنگ امروز هیچ مشکل مالی ندارد، اما پیمانکار این طرح چابکی لازم را ندارد.
خسارت ۳۰ میلیارد ریالی سیل به شبکه توزیع برق اصفهان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل توزیع نیروی برق استان اصفهان برآورد اولیه خسارت سیل به تاسیسات و زیرساخت‌های برق هشت شهرستان استان را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
آغاز پرداخت کمک بلاعوض به سیل زدگان از 17 فروردین
پایگاه خبری راد: رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: پرداخت پنج میلیون تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان لرستان از شنبه ۱۷ فروردین آغاز می شود.
خسارتِ ۳۵۰ میلیارد ریالی سیل به کشاورزی اصفهان
پایگاه خبری راد: قائم مقام و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برآورد خسارت وارده ناشی از سیل‌های اخیر به بخش کشاورزی استان ۳۵۰ میلیارد ریال است.