14:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آهن و فولاد

۱۲ نماد بورسی و فرابورسی مشمول توقف نماد شدند
نماد برتر- قبل از شروع معاملات امروز بازار سهام ، نماد ۱۲ شرکت بورسی و فرابورسی به دلایل رشد بیش از ۵۰ درصدی، ظن دستکاری یا اعلام رویدادی مهم بسته شد .
درخواست اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد برای ساماندهی بازار
نماد برتر- اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در نامه‌ای به معاون اقتصادی رئیس جمهور با اعلام اینکه در شیوه‌نامه ساماندهی عرضه فولاد نظام توزیع لحاظ نشده، خواستار ساماندهی اوضاع بازار شدند.
برآورد چادرملو از تامین مالی۵۰ هزار میلیارد تومانی طرح های توسعه
نماد برتر- سرپرست مدیریت مهندسی توسعه و فناوری چادرملو گفت: برای اجرای طرح های توسعه بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که با اجرای آنها تحول عظیمی ایجاد می شود.
حمایت اتاق ایران از شیوه‌نامه ساماندهی زنجیره فولاد
نماد برتر- اتاق بازرگانی شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد را گامی مهم در حفظ منافع ملی ،قطع رانت، ایجاد توازن در زنجیره ارزش آهن و فولاد و کاهش دخالت‌های دستوری دولت در قیمتگذاری اعلام کرد.
حمایت اتاق ایران از شیوه‌نامه ساماندهی فولاد/تعیین قیمت بر مبنای رقابت در بورس کالا
نماد برتر- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حمایت از «شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد»، این شیوه‌نامه را مطابق با نظرات کارشناسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دانست.
ایرادات ۶ گانه طرح مجلس برای بازار فولاد و ارائه پیشنهادات
نماد برتر- انجمن تولیدکنندگان فولاد در نامه‌ای به رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به ایرادات ۶ گانه طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد برای اصلاح هر یک از آنها پیشنهاداتی ارائه کرد.
فراز و فرود شاخص بورس در دوم آذر ماه
نماد برتر- بازار سرمایه امروز بر مدار نوسان در حرکت بود و در حالی که در ساعات میانی معاملات روندی نزولی داشت، در ساعات پایانی روندی صعودی به خود گرفت.
صعود ۲۱ هزار واحدی شاخص بورس
نماد برتر- در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل روندی نزولی داشت و یک میلیون و ۳۷۴ هزار واحد نیز رسید. البته این روند در ساعات پایانی کمی نزولی شد و در نهایت شاخص روی عدد یک میلیون و ۳۶۶ هزار واحد ایستاد.
آغاز بازارگردانی سهام سه نماد و پتروشیمی فرابورسی
نماد برتر- عملیات بازارگردانی سهام پتروشیمی مارون به همراه ۳ نماد فرابورسی دیگر با دامنه مظنه ۲ و ۳ درصدی از یکشنبه دوم آذر آغاز می شود.
صعود ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس
نماد برتر- حرکت صعودی شاخص بورس همچنان ادامه‌دار است و شاخص کل با معیار هم وزن و شاخص کل فرابورس امروز صعودی بودند.
ادامه روند صعودی بورس
نماد برتر- شاخص کل بازار سرمایه امروز هم مانند روز گذشته روندی صعودی داشت و در ساعات ابتدایی معاملات امروز به یک میلیون و ۲۶۸ هزار واحد نیز رسید. البته این بازار در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل در رقم یک میلیون و ۲۵۷ هزار واحد ایستاد.
آمادگی چادرملو در شناسایی ذخایر سنگ‌آهن با حفاری تا عمق ۱۰۰۰ متری
نماد برتر- مدیرعامل چادرملو ضمن توضیح درباره اکتشاف تفصیلی آنومالی D۱۹ گفت: ذخایر قابل‌توجهی از سنگ‌آهن در عمق بیش از ۱۰۰۰ متری شناسایی‌ شده که مصمم به تهیه فناوری حفاری عمیق هستیم.
عایق‌های حرارتی سرامیکی کوره‌های داغ و لنت ترمز جایگزین نمونه وارداتی شد
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید الیاف سرامیکی به عنوان عایق‌های حرارتی برای کاربرد در صنایع فولادسازی و پتروشیمی تولید شدند که با توجه به محدودیت واردات محصولات های‌تک، این الیاف قادر به پاسخگویی به نیازهای کشور است.
پذیرش ۲۷ شرکت در فرابورس در ۳ ماه گذشته / پرونده ۳۰۰ شرکت در حال بررسی است
نماد برتر- مدیر پذیرش فرابورس ایران از پذیرش ۲۷ شرکت از صنایع مختلف شامل فلزات اساسی، دارویی، غذایی، سرمایه‌گذاری، حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات در ۳ ماه اخیر در فرابورس ایران خبر داد و گفت: که در حال حاضر ۳۰۰ پرونده پذیرش در فرابورس در حال بررسی است.
کاهش ۲۵ هزار واحدی شاخص بورس
نماد برتر-چراغ قرمز بازار سرمایه امروز هم روشن بود و شاخص کل این بازار بیش از ۲۵ هزار واحد کاهش یافت.