14:39 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آب و خاک

بررسی چالش‌های عمده مدیریت پایدار آب‌های زیرزمینی کشور
پایگاه خبری راد: پژوهشکده مهندسی آب دانشگاه تربیت مدرس نشست یک روزه‌ای را با عنوان " مدیریت پایدار منابع آب زیرزمینی" بر گزار می‌کند که آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان صنعت آب با وضعیت کنونی و چالش‌های عمده مدیریت پایدار آب‌های زیرزمینی کشور را هدف قرار داده است.
نقش نان و گوشت و تخم مرغ در مصرف آب کشور
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان داده تغییر رژیم غذایی مردم نسبت به گذشته تاثیر زیادی در افزایش مصرف آب داشته است.
هشداری درباره پساسیل خوزستان
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به برخی بایدها و نبایدها برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل نسبت به ایجاد کانون‌های جدید گرد و غبار در خوزستان به علت ته‌نشین شدن گل‌های ناشی از سیل هشدار جدی داد.
۲۰ درصد کشاورزان سیل‌زده گلستانی و مازندرانی بیمه دارند
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی اعلام کرد که تنها ۲۰ درصد از کشاورزان آسیب دیده از سیل در استان‌های گلستان و مازندران بیمه دارند و خسارت این بلای طبیعی در دیگر استان‌ها و مناطق کشور در حال ارزیابی و برآورد است.
خسارت ۱۶۴۰ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی گلستان
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی اعلام کرد: سیل در استان‌های گلستان و مازندران ۱,۶۴۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.
نظر متفاوت سازمان جنگل‌ها درباره رتبه ایران در فرسایش خاک
پایگاه خبری راد: در حالی که عیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - معتقد است که ایران رتبه اول فرسایش خاک را در دنیا به خود اختصاص داده است ،معاون دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: فرسایش خاک در کشورهای در حال توسعه در آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا ۳۰ تا ۴۰ تن در هکتار در سال و در کشورهای توسعه یافته اروپا ۷ تا ۱۳ تن‌ است بنابراین ایران مقام اول فرسایش خاک را ندارد.
بهره برداری از ۴۰ طرح جهاد کشاورزی در هرمزگان
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۴۰ طرح در حوزه جهاد کشاورزی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال در هرمزگان به بهره برداری رسید.
تصمیمات حوزه کشاورزی، مبنای کارشناسی و علمی ندارد
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات حوزه کشاورزی مبنای علمی ندارند و برای حل مسائل باید به خرد جمعی کارشناسان و گروه‌های مرجع رجوع کنیم.
متولیان جلوی قاچاق خاک را بگیرند / فرسایش سالانه ۲ میلیارد تن خاک
پایگاه خبری راد: قاچاق خاک گرچه موضوع جدیدی نیست اما هنوز ابهاماتی حول این مسئله وجود دارد؛ البته در شرایط کنونی ابهام بزرگ این است که بدانیم بالاخره قاچاق خاک داریم یا نه؟ چون در حالیکه سازمان محیط زیست حدود دو ماه پیش صراحتا اعلام کرد که قاچاق خاک وجود دارد اما اخیرا همین سازمان وجود این پدیده مخرب را انکار می‌کند.
تاکید محیط زیست بر ضرورت مدیریت ماشین‌های لجن‌کش
پایگاه خبری راد: رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به آلودگی زیست محیطی تانکرهای فاضلاب‌بر و ماشین‌های لجن‌کش گفت: دستگاه‌های مختلف برای رفع این معضل باید قوانین و استاندارهایی تدوین کنند.
نیاز ۱.۷ میلیارد دلاری برای فاز دوم طرح خوزستان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل موسسه جهاد نصر اعلام کرد که فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری دشت‌های ایلام و خوزستان به پایان رسیده و برای اجرای فاز دوم آن به ۱.۷ میلیارد دلار بودجه نیاز داریم که امیدواریم حدود ۲۰۰ میلیون دلار در بودجه سال آینده برای این طرح تخصیص یابد.
مقام نخست ایرانی‌ها در از بین بردن خاک!
پایگاه خبری راد: کارشناس مسئول آبخیزداری و ناظر پروژه های فاقد سد سازمان جنگل‌ها گفت: میزان فرسایش خاک در کشور 2 میلیارد تن بوده و ایران مقام نخست بیشترین فرسایش خاک را در جهان دارد.
دستگاه‌هایی که تن به شفافیت نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: همیشه وقتی صحبت از شفافیت به میان می‌آید، فورا شرایط کشورمان را با کشورهایی مقایسه می‌کنیم که در آنها از هر سازمانی هر اطلاعاتی که بخواهیم به ما می‌دهد و بعد می‌گوییم دلیل پیشرفت آن کشورها همین است.
طعم تلخ زیتون بر کام محیط زیست طارم
پایگاه خبری راد: پساب‌های زیتون یکی از معضلاتی است که کام محیط زیست طارم را تلخ کرده است.
 کرمانشاه ظرفیت ایجاد ده‌ها واحد پایین دستی پتروشیمی را دارد
پایگاه خبری راد: وزیر نفت گفت: در استان کرمانشاه ظرفیت‌ احداث ده‌ها واحد پایین دستی پتروشیمی وجود دارد.