20:03 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

اوپک برای افزایش تولید کم آورد
پایگاه خبری راد: اسناد جدیدی که به دست رویترز رسیده، حاکی از آن است که اوپک پس از موافقت با افزایش تولید در ژوئن، به سختی تلاش می‌کند نفت بیشتری به بازار عرضه کند زیرا افزایش تولید عربستان با افت تولید ایران جبران شده است.
در کنگره‌ی نفت و نیرو چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: چهارمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو صبح امروز در مرکز همایش‌های صداوسیما با حضور وزیر نفت و جمعی از مسئولان وزارت نفت برگزار شد. در این کنگره مباحث مهمی پیرامون وضعیت صنعت نفت، کارت سوخت و بازارجهانی نفت در آستانه آغاز تحریم‌های نفتی ایران علیه آمریکا مطرح شد.
آیا دعوای آمریکا و عربستان بازارهای نفت را بهم خواهد ریخت؟
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی تهدید کرده اگر آمریکا برای مجازات این کشور بر سر قتل یک خبرنگار منتقد ریاض دست به اقدام بزند، قیمت نفت را بالا خواهد برد.
گفت‌وگوی زنگنه و وزیر انرژی روسیه درباره‌ی کاهش تولید نفت
پایگاه خبری راد: وزارت انرژی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در دیدار با بیژن زنگنه، همتای ایرانی خود در مسکو، درباره توافق کاهش تولید نفت اوپک و غیراوپک گفت‌وگو کرد.
 تحریم‌های آمریکا قیمت نفت را تحت تاثیر قرار می دهد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه‌شنبه با نگرانی بازار نسبت به افت صادرات ایران در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه تهران در نوامبر، افزایش یافت.
سهمیه‌بندی بنزین در دولت در حال بررسی است
پایگاه خبری راد: وزیر نفت ضمن ارائه اطلاعاتی درباره مذاکرات نفتی با روسیه و اروپا و هم‌چنین تشریح وضعیت بازار نفت درباره احیای کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: این موضوع در دولت در حال بحث و بررسی است.
امارات تولید نفت خود را افزایش داد
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی امارات از افزایش تولید نفت این کشور در سه ماهه سوم امسال خبر داد.
وضعیت نامناسب تقاضا برای نفت اوپک
پایگاه خبری راد: اوپک که در برابر درخواست آمریکا برای بهره‌برداری کامل از ظرفیت تولید نفت خود مقاومت کرده است، در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی از میزان تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۹ را برای چهارمین بار کاهش داد.
علت افزایش قیمت نفت از نظر قطر
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی قطر گفت: بازار نفت از نظر عرضه و تقاضا متعادل شده است و افزایش قیمت‌ها دلایل دیگری دارد.
نواک: افزایش خرید نفت ایران توسط چینی‌ها تاثیر تحریم‌های آمریکا را جبران می‌کند
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: تصمیم احتمالی چین برای افزایش واردات نفت ایران می تواند تاثیر منفی تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران را جبران کند.
توافق محرمانه عربستان و روسیه برای بالا بردن تولید نفت
پایگاه خبری راد: منابع آگاه مدعی شدند روسیه و عربستان سعودی در سپتامبر یک توافق محرمانه برای افزایش تولید نفت و مهار افزایش قیمتها انجام دادند و پیش از نشست تولیدکنندگان در الجزایر، آمریکا را مطلع کردند.
توافق محرمانه عربستان و روسیه برای بالا بردن تولید نفت
پایگاه خبری راد: منابع آگاه مدعی شدند روسیه و عربستان سعودی در سپتامبر یک توافق محرمانه برای افزایش تولید نفت و مهار افزایش قیمتها انجام دادند و پیش از نشست تولیدکنندگان در الجزایر، آمریکا را مطلع کردند.
مسکو خواهان همکاری بیشتر با ایران است
پایگاه خبری راد: الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اظهار کرد مسکو علاقمند به ادامه همکاری با ایران است.
آمریکا تلافی می‌کند!
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا توییت، سخنرانی و حتی تماس تلفنی را امتحان کرد اما کمپین تهدیدهای وی برای وادار کردن افزایش تولید عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک حداقل به شکلی که وی می‌خواست و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، تاکنون شکست خورده است.
مذاکره نفتی عربستان با کویت پس از صحبت با ترامپ
پایگاه خبری راد: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای مذاکره پیرامون عرضه نفت و میانجی‌گیری کویت برای حل اختلاف ریاض با قطر به کویت رفت.