02:43 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رزمی

گوش به زنگ باشید؛ کوپن‌ها برمی‌گردند!
پایگاه خبری راد: طرح دوباره کوپن‌های توزیع مواد غذایی بعد از سال‌ها این بار با عنوان "کالابرگ‌های الکترونیک" در مجلس به تصویب رسید.
افت سالانه ۴۰ سانتی متری آب در دشت مرند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت آب‌های زیرزمینی استان، گفت: بیش از ۵۰ درصد دشت‌های استان جزو دشت‌های بحرانی و ممنوعه اعلام شده است، هر سال باتوجه به برداشت آب زیر زمینی، شاهد افت سطح آب‌ها در دشت‌ها هستیم.
افت سالانه ۴۰ سانتی متری آب در دشت مرند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت آب‌های زیرزمینی استان، گفت: بیش از ۵۰ درصد دشت‌های استان جزو دشت‌های بحرانی و ممنوعه اعلام شده است، هر سال باتوجه به برداشت آب زیر زمینی، شاهد افت سطح آب‌ها در دشت‌ها هستیم.
کدام فعالیت‌های اقتصادی در ایران مستعد پولشویی‌اند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی گفت: فعالیت‌های اقتصادی از جمله ساختمان سازی، خرید و فروش کالاهای لوکس که با وارد کردن محصولات به بازار تاثیر مستقیمی بر اشتغال ندارند به دلیل ریسک کمتر زمینه مناسبی برای شیوع پدیده پولشویی هستند.
نظام یارانه‌ در اختیار ثروتمندان!
پایگاه خبری راد: اتلاف منابع ملی از طریق پرداخت یارانه‌های پنهان که حدود ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان است و در صدر آن یارانه‌های مربوط به انرژی و یارانه‌های ارزی قرار دارد؛ اخیرا و با فشارهای اقتصادی بیشتر بر دولت، بیش از گذشته مطرح و پر رنگ شده است؛ در همین باره یک اقتصاددان معتقد است که نظام‌ یارانه‌ای در کنار نظام مالیاتی و نظام اقتصادی کشور در اختیار ثروتمندان قرار گرفته است.
راه نجات ایران از گودال بی‌آبی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه آب، گفت: با توجه به اهمیت بهره‌وری در بخش کشاورزی لازم است که توجه ویژه‌ای به این حوزه شود، چرا که تنها در این شرایط می‌توان میزان مصرف آب در ایران را مدیریت کرد؛ در غیر این صورت در آینده با چالش‌های متعددی مواجه خواهیم شد.
ترمیم خوردگی ۹ مخزن نفتی و ۸ لوله انتقال درگیر خوردگی با کامپوزیت‌ بومی محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه علم و صنعت به فرمولاسیون کامپوزیت‌هایی دست یافتند که بدون ترکیب شدن با مواد نفتی و ایجاد تغییر در بدنه مخازن نفتی، قادر است در مدت ۳ ماه مخازن نفتی درگیر با خوردگی را ترمیم کند و تاکنون ۹ مخزن نفتی موجود در کشور با استفاده از این مواد پلیمری بازسازی شدند.
 خام‌فروشی نابودی زیرساخت‌ها را به دنبال دارد
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان این که فرهنگ خام‌فروشی، نابودی نیروی انسانی را به دنبال دارد و به سهم خود زیرساخت‌های فرهنگی را از بین می‌برد، گفت: کسی که به مفت‌خوری عادت کند، دیگر دنبال کار نمی‌رود؛ چرا که این طبیعت تمام اقتصادهای بادآورده است.
حضور واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و بانک‌های مختلف در دانشگاه امیرکبیر
پایگاه خبری راد: معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این‌که سیاست‌های این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه ایجاد ارتباط با صنایع است، از ارتباط این دانشگاه با بانک‌ها و صنایع مختلف خبر داد.
کاهش مصرف آب با اجرای یک سیاست درست
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه منابع آبی گفت: برای کنترل میزان آب در بخش کشاورزی، لازم است الگوی کشت مناسب در نظر گرفته شود؛ در غیر این صورت نمی‌توان میزان مصرف آب در این بخش را کاهش داد.
ضرورت سرمایه‌گذاری صنعت در حوزه رباتیک
پایگاه خبری راد: معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این‌که مرزهای منافع ایران را دانش تعیین می‌کند، کشور را دارای ذخایر انسانی ماهر در حوزه رباتیک دانست و ابراز امیداوری کرد امکان تولید تست و به‌کارگیری صنعت رباتیک در دولت فراهم شود.
"هوشمندسازی شهرها" راه‌حل توسعه شهری در دنیای مدرن
پایگاه خبری راد: به هنگام صحبت درباره تحولات شهری، معمولا ذهن‌ها به سمت مگاشهرهای بزرگ همچون شانگهای، دبی یا هنگ کنگ معطوف می‌شود یا به هنگام صحبت در مورد پیشرفت‌های تکنولوژیکی، سان‌فرانسیسکو و منطقه سیلیکون‌ولی به ذهن می‌رسند اما واقعیت این است که شهرهای پیش‌رو در این انقلابِ رو به رشد شهری اغلب غیرمنتظره هستند.
تاراج آب ایران در بخش کشاورزی
پایگاه خبری راد: در حال حاضر سهم زیادی از آب ایران در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و این در شرایطی است که میزان هدررفت آب در این حوزه نیز بسیار زیاد اعلام شده و به اعتقاد کارشناسان، لازم است که راه‌کارهایی برای کاهش مصرف آب در این حوزه انجام شود.
چالش‌های پیش روی انتقال خزر بررسی می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر با اشاره به ضرورت بررسی پیامدهای محیط زیستی انتقال آب دریای خزر، تبعات اقتصادی و اجتماعی این طرح و معاهدات و تعاملات منطقه‌ای مربوط به آن از برگزاری نشست چالش‌ها و فرصت‌های انتقال آب دریای خزر خبر داد.
صرفه‌جویی پنهان در مصرف آب
پایگاه خبری راد: آب پنهان یا آب مجازی، آبی است که در مراحل مختلف تهیه، تولید و ارائه یک محصول (غذا، کالا، انرژی یا خدمات) به صورت مستقیم یا غیرمستقیم استفاده می‌شود.