00:51 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رزمی

هنر دولت‌های بغداد و تهران در استفاده از ظرفیت‌های موجود بین ایران و عراق
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این‌که ایران و عراق دارای روابط تاریخی و قدیمی هستند، اظهار کرد: تراکم جمعیتی در مرزهای دو کشور و قرابت‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی دو ملت ایران و عراق، مزیت‌هایی هستند که دو دولت باید برای توسعه روابط به آن توجه جدی داشته باشند و از آن به صورت مناسب بهره‌برداری کنند.
پنج محصول کشاورزی مؤثر در تشدید خشکسالی کدامند؟
پایگاه خبری راد: طبق اعلام سازمان ملل متحد، تقریباً پنج میلیارد نفر تا سال ۲۰۵۰ به دلیل تغییرات جوی، با کمبود آب دست و پنجه نرم خواهند کرد.
استقرار بالن مدیریت‌بحران پژوهشگاه‌ فضایی در لرستان/استفاده از تصاویر داخلی در مدیریت سیل اخیر
پایگاه خبری راد: رییس پژوهشگاه فضایی ایران از ارائه دو خدمت فضایی در مدیریت بحران سیل اخیر خبر داد و گفت: در پی وقوع سیل اخیر با استفاده از تصاویر راداری نسبت به تهیه نقشه‌های سیل اقدام کردیم که این تصاویر در اختیار مسوولان عالی رتبه کشور قرار گرفت.
تنها ۱۵ سانتیمتر به تراز سفره‌های زیرزمینی بوشهر اضافه شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به مشکل کمبود آب شرب در فصل تابستان عنوان کرد: به دلیل اینکه منابع آبی ما خارج از استان است خوشبختانه تغذیه آبی تا جای ممکن تامین شده و در تابستان پیش رو نسبت به سال گذشته به مراتب با مشکلات کمتری روبرو هستیم، با این وجود با توجه به تامین آب از منابع زیرزمینی، باید مراقبت های جدی تری صورت بگیرد.
دولت برای مدیریت آب‌های زیرزمینی دست به‌کار شود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل پیشین شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با توجه به این که ۶۰ درصد منابع آبی توسط آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود، باید مدیریت در این حوزه نیز توسعه یابد و این در شرایط است که به اعتقاد کارشناسان در حال حاضر در این بخش پیشرفت قابل توجهی نداشته‌ایم.
بزرگترین گندمکاران دنیا کدامند؟
پایگاه خبری راد: گندم یکی از محصولات اساسی است که در سرتاسر دنیا تولید می‌شود و تولید هر کشوری برای حفظ تقاضای مردمش اهمیت دارد اما برخی از کشورها تولید مازاد دارند که به آنها برای کسب درآمد بیشتر کمک می‌کند.
پیام تسلیت نوبخت به مناسبت درگذشت مشایخی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در پیامی درگذشت جمشید مشایخی را تسلیت گفت.
اعلام حالت فوق‌العاده در خوزستان/ اگر باران زیاد شود برخی مناطق استان را آب می‌گیرد
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشکده امور آب دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اگر بارش‌های امروز و فردا در سطح استان زیاد باشد، باید نگران بود و قطعا مناطقی را آب فرا خواهد گرفت زیرا میزان بارش‌ها قابل کنترل نیست.
تکنیک‌ها و راهکارهایی برای جمع‌آوری رواناب‌ها
پایگاه خبری راد: یک متخصص حوزه منابع آب ضمن تشریح راهکارهایی برای جمع‌آوری رواناب‌های ناشی از رگبارها در سطح شهرها از بی‌توجهی برخی مدیران شهری به تکنیک‌های روز دنیا انتقاد کرد.
بزرگترین معدنکاران جهان کدامند؟
پایگاه خبری راد: معدنکاری یکی از مهمترین و دشوارترین مشاغل جهان است که نیازمند کار سخت و بی وقفه برای تولید محصولاتی از فلزات و سنگ‌های معدنی است. طلا، مس، بوکسیت، زغال سنگ، نیکل و روی با معدنکاری به دست می‌آیند.
مدیریت آب یک موضوع حیاتی و بین‌المللی
پایگاه خبری راد: با توجه به اهمیت مسئله آب و ضرورت اعمال مدیریت پایدار بر منابع محدود آبی، موضوع آب در چند دهه اخیر تبدیل به یکی از مهم‌ترین عناوین در دستور کار نهادهای بین‌المللی و همچنین کشورهای مختلف شده، بدون تردید، تامین پایدار آب برای همه دولت‌ها از جمله مهم‌ترین دغدغه‌ها و وظایف است.
سیل گلستان سهم خزر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: استاد دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر کم‌سابقه بودن بارش‌های اخیر کشور گفت: یک هفته طول می‌کشد تا سیل گلستان فروکش کند.
نشان دهیم همچون پدران‌مان بهترین پاسداران آب هستیم
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو در پیامی به مناسبت نوروز و روز جهانی آب تاکید کرد باید با اجرای برنامه‌های مختلف نشان دهیم همچون پدران‌مان بهترین پاسداران آب هستیم.
فعال بودن ۴۰ اکیپ گشت و بازرسی آب منطقه‌ای تهران در تعطیلات نوروزی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از فعال بودن ۴۰ اکیپ گشت و بازرسی شرکت در تعطیلات نوروزی 1398 به منظور حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی مقابله با تخلفات در استان تهران خبر داد.
رابطه با همسایگان را روز به روز توسعه خواهیم داد
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تمام تلاش دولت، رونق تولید و اشتغال جوانان است، اظهارداشت حقوق کارمندان، بازنشستگان و کارگران درسال 98بیش از ۲۰ درصد افزایش می یابد.