09:51 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حمله

نیاز کودکان در فضای مجازی
پایگاه خبری راد: با توسعه اینترنت در جهان، سن استفاده از فضای مجازی نیز بسیار پایین آمده است به صورتی که حالا دیگر از هر سه کاربر اینترنت در جهان، یک نفر کودک است؛ کودکانی که زمان زیادی را صرف بازی یا حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و بیشتر اوقات نیز بدون نظارت والدین، از اپلیکیشن‌های مختلف تلفن همراه استفاده می‌کنند .
سمفونی «امید» میان مُردگان
پایگاه خبری راد: درست در میانه گورستانی که صدها نفر از اهالی سرپل ذهاب در آن به خواب ابدی رفته‌اند، "سیران" و همسرش در یکی از ده‌ها کانکسی که چندماه پس از آن نیمه شب هولناک به آن پناه بردند، در انتظار تولد کودکی هستند که قرار است اسفند ماه متولد شود و نمادی باشد برای زندگی و امید در یک گورستان.
استفاده از اینترنت در بیش از نصف جمعیت جهان
پایگاه خبری راد: در کنفرانس جهانی اینترنت در Wuzhen چین اعلام شد بیش از نیمی از جمعیت جهان آنلاین هستند و از اینترنت استفاده می‌کنند.
بررسی اثربخشی روغن ماهی در پیشگیری از سرطان و بیماری قلبی
پایگاه خبری راد: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مکمل‌های ویتامین D و روغن ماهی در پیشگیری از سرطان و بیماری قلبی اثربخش نیستند.
۷۰۰ هزار پلت‌فرم ارز دیجیتالی هک شد
پایگاه خبری راد: گروهی از هکرها و مجرمان سایبری موفق شدند به بیش از ۷۰۰ هزار وب‌سایت و پلت‌فرم استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده نفوذ یابند و بیت‌کوین به سرقت ببرند.
بررسی سطح کلسترول باید از کودکی صورت بگیرد
پایگاه خبری راد: پزشکان انجمن قلب آمریکا در دستورالعمل‌های جدید خود، تاکید کردند که بررسی سطح کلسترول باید از کودکی صورت بگیرد.
پیش‌بینی بیماری قلبی عروقی با بررسی رسوبات کلسیم
پایگاه خبری راد: پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی دریافتند که پیش‌بینی بیماری قلبی عروقی، با اسکن رسوبات کلسیم در شریان ممکن است.
۲۰۰ نفر قربانی شیوع ابولا در کنگو
پایگاه خبری راد: مقامات حوزه سلامت در جمهوری کنگو اعلام کردند که تلفات شیوع اخیر ویروس ابولا در این کشور به ۲۰۰ تن رسیده‌ است.
آغاز تحقیقات در پرونده جنایت پارک گلزار
پایگاه خبری راد: معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از آغاز تحقیقات پلیسی جهت دستگیری قاتل در پرونده جنایت پارک گلزار خبر داد.
عربده‌کش خیابان جمهوری دستگیر شد
پایگاه خبری راد: اراذل و اوباش سابقه داری که شب گذشته با عربده کشی در خیابان جمهوری اخلال در نظم عمومی ایجاد کرده بود، پس از تیراندازی پلیس و زمین‌گیر شدن، دستگیر شد.
عامل "کشتارِ کالیفرنیا" یک ارتشی سابق و دچار آسیب روانی بوده است
پایگاه خبری راد: پس از تیراندازی در یک کافه در ایالت کالیفرنیای آمریکا، پلیس فرد مهاجم را شناسایی کرده است.
بیت‌کوین را هکرها بردند!
پایگاه خبری راد: هکرها و مجرمان سایبری با دسترسی به پلت‌فرم‌های استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده توانستند به ۶۹۰ هزار وب سایت نفوذ کرده و بیت‌کوین‌های کاربران را به سرقت ببرند.
از حمله سایبری به ایران تا عضویت در شورای حکام
پایگاه خبری راد: عضویت ایران در شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات و همچنین حمله به زیرساخت‌های ارتباطی کشور از مهمترین اخبار هفته‌ گذشته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.
با مستندات، حمله سایبری روز گذشته را از مراجع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمله سایبری روز گذشته به تاسیسات ارتباطی کشورمان و دفع آن گفت: تصمیم داشتند از طریق نفوذ به یکی از سرورهای پابلیک موجود در بستر اینترنت برای ارائه خدمات به زیرساخت‌های داخلی دسترسی بگیرند که این نفوذ شناسایی و کدگذاری شده بود و متوجه بودیم که این را برای روز مبادا گذاشته بودند و اکنون با مستندات، این اقدام وقیح را از مراجع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم.
امکان سوءاستفاده از آسیب‌پذیری در مایکروسافت
پایگاه خبری راد: محققان، آسیب‌پذیری وصله‌نشده‌ای را در ویژگی "Online Video" مایکروسافت کشف کرده‌اند که به مهاجمان، امکان ارسال فایل‌های مخرب به سیستم قربانی را می‌دهد.