15:08 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

سعودی‌ها خواهان پایین آمدن قیمت نفت/در مسیر تقابل با آمریکا
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی در دو ماه گذشته صادرات نفت به آمریکا را با هدف کاهش ذخایر نفت این کشور کاهش داده و خود را در مسیر مقابله با ترامپ قرار داده که خواهان پایین ماندن قیمت نفت است.
بی میلی روسیه نسبت به کاهش تولید نفت اوپک
پایگاه خبری راد: منابع آگاه روسی اظهار کردند روسیه می‌خواهد از هرگونه کاهش تولید نفت که برخی از شرکایش در اوپک خواهان آن هستند، فاصله بگیرد.
بازار نفت نیازمند تصمیم اضطراری نیست
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه معتقد است که در شرایط فعلی بازارهای جهانی انرژی، اقدام اضطراری برای جلوگیری از کاهش بهای نفت لازم نیست.
اوپک مسئولانه رفتار کند
پایگاه خبری راد: مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در اظهاراتی از اوپک و متحدانش خواست برای تضمین مطلوب ماندن شرایط بازار و جلوگیری از افزایش دوباره قیمت‌ها مسئولانه رفتار کنند.
پاسخ ندادن اوپک در مقابل فشار آمریکا
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی امارات متحده عربی بدنبال هشدار ترامپ به این گروه برای کاهش ندادن تولید نفت، گفت: اوپک به فشار آمریکا برای پایین بردن قیمت نفت پاسخ نخواهد بود اما درصدد حفظ تعادل بازار خواهد بود.
 تولید نفت را کاهش ندهید/ قیمت باید پایین بماند
پایگاه خبری راد: رییس جمهور آمریکا همزمان با اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی که از احتمال کاهش تولید اوپک و متحدانش در سال آینده خبر داده بود، از این گروه خواست تولید نفت خود را محدود نکند.
 سقوط قیمت نفت به پایین 70 دلار در واکنش به هشدار ترامپ!
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه‌شنبه به دنبال فشار ترامپ بر اوپک برای عدم کاهش عرضه، بیش از یک درصد سقوط کرد و نفت برنت به پایین ۷۰ دلار بازگشت.
 بلوف نفتی عربستان علیه ایران!
پایگاه خبری راد: هنوز دو ماه از خط و نشان نفتی عربستان برای ایران و این‌که قصد دارد در ازای خروج هر بشکه نفت ایران دو بشکه صادر کند، نگذشته که وزیر انرژی این کشور اعلام کرده است میزان تولید نفت در عربستان ۵۰۰ هزار بشکه کاهش خواهد یافت.
سیگنال اوپک و غیراوپک برای بازگشت دوباره به کاهش تولید
پایگاه خبری راد: با هشدار کمیته نظارتی به ریاست عربستان سعودی و روسیه نسبت به ضعیف شدن شرایط بنیادین بازار نفت، به نظر می‌رسد اوپک و متحدانش به توافق برای کاهش تولید از سال آینده نزدیک شده‌اند.
افزایش قیمت نفت به دنبال کاهش صادرات عربستان
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز دوشنبه پس از اینکه عربستان سعودی اعلام کرد میزان صادرات خود در دسامبر را کاهش خواهد داد، بیش از یک درصد صعود کرد.
دوستی نفتی جدید عربستان و عراق
پایگاه خبری راد: وزارت نفت عراق بدون ارایه جزییات اعلام کرد عربستان سعودی و عراق توافق کردند با یکدیگر برای تثبیت بازار نفت همکاری کنند.
بررسی ضرورت کاهش تولید نفت در نشست اوپک و روسیه
پایگاه خبری راد: اوپک و متحدانش به رهبری روسیه در نشستی که روز یکشنبه در ابوظبی برگزار می‌شود، کاهش تولید را با هدف متوقف کردن ریزش قیمت نفت بررسی خواهند کرد.
سکوت مشتریان نفت ایران درباره برنامه جدید خرید
پایگاه خبری راد: آمریکا دوشنبه هفته گذشته تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران را آغاز کرد، با این حال به دلیل ترس از جهش قیمت‌ها به هشت خریدار بزرگ برای ادامه واردات معافیت داد.
تب اوپک برای افزایش تولید نفت فروکش می‌کند؟
پایگاه خبری راد: پس از اینکه اوپک و متحدانش ماه‌ها درباره توانایی خود برای افزایش تولید نفت صحبت کردند اکنون به نظر می‌رسد آماده‌اند روند تولید بالاتر را معکوس کرده و به محدودیت عرضه بازگردند.
بررسی انحلال اوپک در عربستان
پایگاه خبری راد: وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه خبر داد اندیشکده دولتی مهم عربستان سعودی سرگرم مطالعه تاثیرات احتمالی انحلال اوپک بر بازارهای نفت است.