23:54 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دود

اقدامات انجام شده به‌منظور توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم
توسعه و تسهیل دسترسی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از اقدامات انجام شده در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است.
حفظ ثبات بازارسرمایه در اولویت باشد
باید به بازارسرمایه به عنوان رکن مهم تامین مالی دولت و بخش خصوصی، بیش از پیش توجه شود و حفظ ثبات آن در دستور کار باشد.
برداشت قیمت دلار از صحبت های رئیسی
می توان گفت واکنش بازار به صحبت های رییس جمهور خنثی و متمایل به افزایش قیمت دلار بود.
"ثتران" سهام " ثمسکن " را وثیقه گذاشت
شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران سهام سهامدار عمده را وثیقه گذاشت.
شرکت فولادی ۴ هزار میلیاردتومانی در آستانه عرضه اولیه در فرابورس
شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در سال ۱۳۸۸با یک میلیارد سرمایه تاسیس و پس از آن با سرمایه ۱.۵ میلیارد تومانی، فعالیت خود را آغاز کرد که هم‌اکنون نیز با سرمایه ۴ هزار میلیارد تومانی در آستانه عرضه اولیه سهام خود در فرابورس قرار دارد.
نقش ویژه بورس های کالایی در تعادل بازارها
از دید سرمایه گذاری، تعیین قیمت یک کالا به صورت دستوری عملاً امکان برنامه ریزی برای سرمایه گذاری را از بین خواهد برد و سرمایه گذار دیگر قادر به برنامه ریزی برای ورود سرمایه های خود به تولید آن کالا نیست.
ثبت نام و احراز هویت سهامداران حقیقی در سامانه سجام الزامی شد
بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار سهامداران حقیقی بازارسرمایه باید در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت خود را تکمیل کنند.
بورس کالا به فضای مه آلود بازار سیمان پایان می دهد
یدالله صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به ابلاغیه وزارت صمت در خصوص عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا گفت: بورس کالا زمینه ایجاد شفافیت و کشف قیمت منطقی محصولات از جمله سیمان را فراهم می کند به طوریکه به دلیل شفافیت آماری، امکان رفتارهای انحصارگرایانه برخی عرضه کنندگان به حداقل می رسد و آن ها باید متناسب با نیاز و تقاضای بازار اقدام به عرضه محصول در بورس کالا کنند.
چشم اسفندیار گزارشگری مالی در ایران
از آنجا که حسابرسی صورت‌های مالی، ادامه طبیعی فرایند گزارشگری مالی است ، حسابرسی ارزش منصفانه و برآوردهای حسابداری ناشی از آن از نقطه نظر فنی و تکنیکی چالش اصلی حرفه نیز خواهند شد
افزایش‌سرمایه ۹۹.۷ درصدی "شدوص" از آورده نقدی سهامداران
شرکت دوده صنعتی پارس از آورده نقدی سهامداران افزایش سرمایه می دهد.
دامنه نوسان مانع جدی بازارگردان‌ها
بازارگردانی سهام در بورس‌های دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد اما؛ در ایران به سبب وجود دامنه نوسان و حجم مبنا با حالت مطلوب فاصله بسیاری دارد.
تاثیر ضد تورمی بازار سرمایه برای اقتصاد کشور
زمانی که منابع تحت مدیریت نهادهای مالی، قابل توجه باشد، بخشی از دارایی‌ها صرف سرمایه‌گذاری در بازار بدهی و سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت خواهد شد و این امر، ضد تورمی بودن بازار سرمایه در اقتصاد کشور را نشان می‌دهد.
تعادل در بازار با عرضه کل سیمان در بورس کالا
اقدام دولت برای عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا، سیاست مهم و منطقی بوده که با این اتفاق قطعاً بازار به تعادل خواهد رسید و قیمت‌های کشف‌شده به‌صورت منطقی و واقعی و در فضای سالم رقابتی، تعیین خواهد شد.
ایران سهم ۶۱ درصدی تولید فولاد را به خود اختصاص داد
حدود ۲ تا ۳ درصد فولاد دنیا در منطقه خاورمیانه تولید می‌شود و ایران سهم ۶۱ درصدی را در این منطقه به خود اختصاص داده است.
پاسخ به ابهامات بازگشایی «شبندر»
پیرو طرح برخی سؤالات در شبکه‌های اجتماعی در خصوص وجود ابهام در زمینه بازگشایی نماد شرکت پالایش، معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران به این ابهامات پاسخ داد.