20:50 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رزمی

عارف: راه فروش نفت بسته نیست
پایگاه خبری راد: درآمد کشور تنها به فروش نفت محدود نمی‌شود، البته که اگر تصمیم به صادرات نفت داشته باشیم می‌توانیم این کار را تحت هر شرایطی انجام دهیم و راه بسته نیست؛ خودمان تصمیم گیرنده نهایی هستیم و مطمئناً کشور تسلیم تحریم‌ها نخواهد شد.
احتمال بستن تنگه هرمز کم ولی دور از ذهن نیست
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل انرژی گفت: حدود ۹۰ درصد تجارت ایران از راه‌های جنوبی و تنگه هرمز انجام می‌شود و بستن تنگه هرمز می‌تواند بر روی جریان تجارت ایران هم اثر داشته باشد.
پایش آب‌های زیرزمینی به‌کمک رادیوایزوتوپ‌ها
پایگاه خبری راد: آب‌های زیرزمینی، از مهم‌ترین منابع آبی برای هر کشوری به‌حساب می‌آیند و توجه به پویایی و تغذیه مناسب آن‌ها در طول زمان، از اهمیت بالایی برخوردار است. پژوهشگران ایرانی در این راستا، از رادیوایزوتوپ طبیعی موجود در آب استفاده کرده‌اند.
به صفر رساندن فروش نفت ایران یک بلوف سیاسی است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل انرژی گفت: کشورهایی چون چین و هند که سال‌هاست از ایران نفت می‌خرند و پالایشگاه‌های خود را با این نفت تطبیق داده‌اند به سادگی قادر به جایگزینی نفت ایران به دلیل فنی نیستند.
ایران هنوز تشنه آب است؟
پایگاه خبری راد: علی‌رغم بارش‌های مناسب شواهد نشان می‌دهد که ایران به دلیل وجود اقلیم خشک و نیمه خشک هنوز سیراب نشده و بحران آن همچنان وجود دارد؛ به همین دلیل باید موضوع مدیریت مصرف مورد توجه باشد.
وضع منابع آب زیرزمینی خراسان شمالی خوب نیست
پایگاه خبری راد: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: وضعیت آبخوان و منابع آب زیرزمینی این استان خوب نیست.
تصور پر شدن سفره‌های آب زیرزمینی، ساده‌انگارانه است
پایگاه خبری راد: رئیس اداره آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای استان قم، پر شدن سفره‌های زیرزمینی را با بارش‌های اخیر، ساده انگارانه و غیر علمی دانست.
به نام سیل به کام سد؟
پایگاه خبری راد: برنده سیل‌های ویرانگر اخیر سدسازان بودند چرا که در فقدان عملیات گسترده آبخیزداری و مدیریت حوضه‌های آبخیز در مناطق مختلف کشور، سدها توانسته‌اند خودی نشان دهند تا از آن‌ها به عنوان یکی از راهکارهای اصلی کنترل سیل نامبرده شود. اما آیا واقعا سدسازی راهکار اصلی کنترل سیل و ذخیره آب در کشور است؟
چگونه ثبات به نرخ ارز باز می‌گردد؟
پایگاه خبری راد: یک عضو هیئت علمی دانشکده علوم مالی دانشگاه خوارزمی گفت: ثبات نرخ ارز در سال ۹۸ با فرماندهی یکپارچه اقتصادی دولت، کنترل رشد نقدینگی و در نتیجه هدف‌گذاری برای کم کردن تورم، تعاملات با دنیا، فراهم کردن زمینه فعالیت اقتصادی با ثبات و با ورود سرمایه‌های بزرگ خارجی به کشور امکان پذیر است.
برگزاری کنگره بین‌المللی سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده
پایگاه خبری راد: کنگره بین‌المللی سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده با حضور وزیر ارتباطات از تاریخ سوم تا پنجم اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌شود.
آبی که در خراسان شمالی بر باد رفت
پایگاه خبری راد: خراسان شمالی یکی از استان‌هایی است که طی چند سال گذشته با پدیده خشکسالی مواجه بوده و با این مشکل دست و پنجه نرم کرده است.
ایران تا سه سال از بحران آب فاصله گرفت
پایگاه خبری راد: مسوولان می‌گویند دغدغه برای آب شرب در مکان‌هایی که از آب‌های سطحی استفاده می‌کنند، حداقل یک سال و در برخی مناطق دو تا سه سال برطرف شده و پیش‌بینی می‌شود که مشکلی از این بابت وجود نخواهند داشت، اما این مساله به معنای جبران منابع آب زیرزمینی نیست.
سفره‌های آب زیرزمینی هنوز تشنه‌اند
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به آخرین وضعیت آبخوان‌های کشور پس از بارندگی‌های اخیر گفت: عمده آبخوان‌های دشت‌های مهم و اصلی کشور بیلان منفی و تراز آبی بسیار پایینی دارند که به هیچ‌وجه با یک دوره بارش خوب متعادل نمی‌شوند.
تغییرات اقلیمی مهمترین معضل بخش کشاورزی است
پایگاه خبری راد: نماینده سازمان خوار بار جهانی (F.A.O) در ایران گفت: مهمترین معضلات حوزه آب و خاک و کشاورزی کاهش سطح آبهای زیرزمینی، شوری خاک و تغییرات اقلیمی است.
بررسی چالش‌های عمده مدیریت پایدار آب‌های زیرزمینی کشور
پایگاه خبری راد: پژوهشکده مهندسی آب دانشگاه تربیت مدرس نشست یک روزه‌ای را با عنوان " مدیریت پایدار منابع آب زیرزمینی" بر گزار می‌کند که آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان صنعت آب با وضعیت کنونی و چالش‌های عمده مدیریت پایدار آب‌های زیرزمینی کشور را هدف قرار داده است.