09:55 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ابر

ضرورت بررسی اثر هزینه‌ای و درآمدی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
به باور فعالان بازار سرمایه، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، به شفافیت بیشتر و پیش‌بینی پذیری بالاتر شرکت‌های بورسی منجر می‌شود؛ اما لازم است میزان اثربخشی این امر در ابعاد افزایش هزینه‌ و درآمدهای شرکت‌ها محاسبه شود.
رشد قیمت‌های جهانی؛ شمشیری دو لبه
مدتی است، روند صعودی بازارجهانی کامودیتی ها و نفت، بیش از گذشته توجه سرمایه گذاران را به خود معطوف کرده است، طوری‌که آنها بیش از گذشته، برای ترسیم دورنمای سرمایه‌گذاری خود به دنبال ثبات و بررسی نوسانات این مهم می‌پردازند.
از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا افزایش سودآوری
با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت‌گذاری کاهش می‌‎یابد؛ این موضوع افزون بر کاهش رانت و فساد، به افزایش سودآوری شرکت‌ها و صنایع بورسی منجر می‌شود.
سهامداران «وپترو» و افزایش ۹درصدی ارزش بازار
بیشترین بهای تمام‌شده "وپترو" متعلق به «صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازار گردانی صبا گستر نفت و گاز تأمین» با ۱،۲۲۵ میلیارد ریال بوده که ارزش بازار آن برابر با ۱،۲۲۵ میلیارد ریال شناسایی‌شد
افزایش درآمد سالانه "پارس"
بیشترین درآمدی که پتروشیمی پارس طی دوره یک‌ماهه شناسایی کرده از فروش محصول «استایرن منومر» با ۱۱،۴۰۴ میلیارد ریال بوده و «اتان» با ۸،۱۳۱ میلیارد ریال در جایگاه بعدی قرارگرفته است.
نمادهای فصلی در بازار مشتقه بورس انرژی قابل معامله می‌شوند
قابلیت معامله نمادهای فصلی در بازار سلف مصرف‌کنندگان بزرگ و عمده‌فروشی فراهم شد و از فردا امکان انجام معامله برق در نمادهای با دوره تحویل فصلی در بازار مشتقه بورس انرژی ایران میسر می‌شود.
۲۸درصد کاهش درآمد "فزرین" در شهریورماه
بیشترین میزان درآمد ثبت‌شده زرین معدن آسیا مربوط به بخش «کنسانتره روی» با ۱۹۵ میلیارد ریال بوده که ۵۲ درصد اُفت را نسبت به مردادماه به همراه داشت.
درآمدهای "شکبیر" آمار تیر را زد
در شهریورماه سال جاری درآمدی که پتروشیمی امیرکبیر از فروش محصولات در بازار داخلی به دست آورده ۱۰،۸۴۵ میلیارد ریال بوده و از فروش محصولات صادراتی نیز ۱۰،۸۴۸ میلیارد ریال درآمد داشته است.
رشد نرخ «آهک» در میزان فروش‌ "سکرد"
درآمد‌های سیمان کردستان از ۲ بخش بازار داخلی و صادراتی حاصل‌شده که بیشترین مقدار درآمد را از فروش محصولات در بازار داخلی با ۲۸۳ میلیارد ریال به ثبت رسانده و مابقی آن نیز در بازار صادراتی با ۲۶۶ میلیارد ریال شناسایی‌شده است.
مشکلات تعهدات فعالان اقتصادی کاهش می‌یابد
در صورت حذف ربح مرکب، هم منابع مورد نیاز بانک‌ها در قالب مطالبات، تبدیل به وجه نقد شده و هم طرح‌های جدید، سودآور می شوند.
روند صعودی درآمد‌های "کپرور" متوقف شد
درآمد‌های شناسایی‌شده فرآوری زغال‌سنگ پروده طبس از فروش محصولات در بازار داخلی حاصل‌شده، همچنین سرمایه اعلام‌شده از سوی این شرکت معدنی ۵۴۰ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.
گام بلند بانک ایران زمین در خدمات دهی نوین
این روزها به لطف فعالیت های نوین بانکداری در ایران دیگر شاهد صف های طولانی در شعب بانک ها نیستیم و مراجعه حضوری هموطنان به شعب بانک کاهش یافته است و این امر موجب بالا رفتن خدمات رسانی بانک ها به مشتریان شان شده است.
جهش ۱۰۸درصدی درآمد "بساما" از فروش حق بیمه
بیشترین میزان خسارت پرداختی بیمه سامان در شهریورماه ۱۴۰۰ در اختیار حق بیمه «درمان» با مبلغی بالغ‌بر ۴۸۹ میلیارد ریال بوده است.
درآمدزایی چشمگیر "خزر" از فروش‌های سبک
فنرسازی زر در شهریورماه توانسته ۷۹۷ تن از محصولات خود را در بازار به فروش برساند که شاهد افزایش فروش ۵۷ درصدی نسبت به ماه گذشته بود.
نوسان درآمدی «ومعلم» بیمه نبود
بیشترین درآمدی که "ومعلم" در شهریورماه سال ۱۴۰۰ از خود بر جای گذاشته از محل فروش حق بیمه «ثالث - اجباری» با ۹۹۲ میلیارد ریال بود.