14:57 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دود

افزایش نرخ ۲۲ درصد برخی محصولات " کماسه "
شرکت تامین ماسه ریخته گری مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات را دریافت کرد.
فولادی‌ها در انتظار اصلاح هستند
اصلاح سیاست‌گذاری در حوزه معدن، تسهیل در قوانین و جلوگیری از صدور بخشنامه‌های شبانه می‌تواند آرامش بیشتری به بازار فولاد کشور تزریق کند.
"رانفور" متوقف می‌شود/ تعلیق "رمپنا" به مدت ۲ روز کاری
بازگشایی و توقف نماد‌های معاملاتی امروز یکشنبه مورخ ۲۸ شهریورماه اعلام شد.
اسارت دوگانه قندی ها به دست دولت
یکی از بزرگترین معضلات شرکت‌های تولیدکننده قند و شکر این است که نه می‌توانند به نرخ بازار بفروشند و نه می‌توانند به نرخ دلخواه بخرند.
کاهش اغواگری در بورس با اجرای عرضه اولیه به «روش ترکیبی»
قرار گرفتن یک شرکت کوچک با شناوری پایین در پرتفوی سهامداران، زمینه ایجاد تخلفاتی از نوع دستکاری قیمت، اغواگری و افزایش قیمت سهام بیش از ارزش ذاتی آن سهم را فراهم می کند و در نهایت سهام برخی از شرکت‌های کوچک به طعمه ایجاد تخلفات در بازار تبدیل می‌شوند.
فولادمبارکه با ۴ محصول ۸۴۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرد
میزان درآمدزایی فولاد مبارکه اصفهان در این هفته بالغ بر ۸۴۷ میلیارد و ۶۲۳ میلیون تومان از مجموع معامله ۳۸ هزار و ۱۰ تن انواع محصولات این شرکت رقم زده شد.
نگاه امیدوارانه صنایع بورسی به پیمان شانگهای
گام‌های سیاسی همسو با منافع اقتصادی می‌تواند به بهبود وضعیت شرکت‌ها و کسب و کارها، از جمله شرکت‌های بورسی منجر شود؛ فرهنگ حسینی، عضویت در پیمان شانگهای را اقدامی همسو با توسعه صنایع بورسی می‌داند و می‌گوید: «هرگونه تسهیل دولت‌های حاضر در پیمان شانگهای در واردات محصولات می‌تواند گام موثری در بهبود صادرات و کسب درآمدهای ارزی به خصوص برای شرکت‌های فعالان در بورس تهران و فرابورس ایران باشد.»
کنترل دستوری بر صنایع مختلف با اعطای ارز ۴۲۰۰ تومانی
ارز ۴۲۰۰ تومانی نوعی رانت است که هدف از اختصاص آن به برخی از صنایع ایجاد کنترل بر آنها بود و تاثیر متفاوتی را در صنایع دریافت کننده این ارز ایجاد کرد.
پذیرش به شرط شفافیت مالی و تحلیل پذیری
شرکت‌های خواهان پذیرش در بورس و فرابورس شفاف سازی را سرلوحه کارهای خود قرار داده، فرار مالیاتی نداشته و ساختار مالی و ساختار کسب و کار خود را اصلاح کنند.
۳۵۰ هزار تن محصول عرضه می‌شود
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز یکشنبه ۲۸ شهریورماه میزبان عرضه ۱۷۸ هزار و ۱۵۰ تن سیمان، ۷۲ هزار تن آهن اسفنجی، ۶۰ هزار تن گندله سنگ آهن، ۲۸ هزار تن کنسانتره سنگ آهن، ۱۰ هزار تن ورق گالوانیزه خودرو و یک هزار تن ورق گالوانیزه لوازم خانگی است.
تأثیر شتاب واکسیناسیون بر سوددهی صنایع بورسی
تکمیل مراحل واکسیناسیون در داخل کشور ضمن کمک به فعالیت‌های خدماتی، تاثیر بسزایی در صنایع و گروه‌های مختلف گذاشته است.
نبض درآمد "فملی" بازگشت
کماکان ارزش‌مندترین و مایه فخر فروش سبدکالایی شرکت ملی مس ایران کالایی به نام «مس کاتد» بوده که بدون حضور این محصول در سبدکالایی فملی می‌توان به جرات گفت که دیگر، این شرکت صفایی ندارد!
عرضه بیش از یک میلیون تن سیمان روی میز بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز شنبه ۲۷ شهریورماه بازهم میزبان ترافیک سنگین عرضه های ۶۰ شرکت سیمانی به میزان یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۵۰۰ تن است.
رانت و سود دلالان پایان یافت
سیمان صنعتی است که همواره مورد ظلم واقع‌شده و فعالان این صنعت همواره گلایه‌های بسیاری دارند.
راز و رمز افسار گسیختگی نقدینگی
نقدینگی و تورم از مهم‌ترین شاخص‌های کلان هستند که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفتند و اقتصاددانان نیز رشد این دو شاخص را از معضلات اصلی اقتصادی می‌دانند. در شرایط تورمی، اقتصاددانان اغلب افزایش حجم نقدینگی را دلیل آن می‌دانند و در شرایط کنترل تورم هم راه حل را محدودسازی نقدینگی می‌دانند. در این یادداشت به راز و رمز افسارگسیختگی نقدینگی پرداخته شده است.