06:13 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

احتمال کاهش بیشتر تولید نفت اوپک
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی الجزایر اعلام کرد مطمئن است قیمت نفت تا آوریل به ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه بهبود خواهد یافت اما اگر تا آن زمان قیمت‌ها پایین ماند، اوپک پلاس کاهش بیشتری در تولیدش صورت خواهد داد.
روس‌ها رفتند، پشت سرشان را هم نگاه نکردند؟!
پایگاه خبری راد: شرکت‌های نفتی روسیه که در فضای پسابرجام با بیش‌ترین مشارکت و مذاکره با طرف ایرانی در صدر لیست خواستگاران نفت و گاز ایران ایستادند و هرروز دریچه جدیدی برای حضور در این بازار باز می‌کردند، امروز که آمریکا در پشت پرده تعامل با ایران ایستاده، خبری از آن‌ها نیست و ظاهرا بساط خود را از بازار نفت ایران جمع کرده‌اند.
 قیمت نفت با وجود رشد ذخایر آمریکا افزایش پیدا کرد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت در معاملات روز جمعه سه درصد افزایش یافت تا بخشی از ضرر سنگین روزهای گذشته را جبران کند، اما نگرانی بازار نسبت به اشباع عرضه و کندی اقتصاد جهانی، روند رشد قیمت‌ها را محدود کرد.
اوپک جدیدی در کار نیست
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه اظهار کرد که اوپک و تولیدکنندگان غیراوپک به دلیل وجود واهمه از تحریم آمریکا، بعید است سازمان مشترک رسمی برای مدیریت بازار نفت ایجاد کنند.
مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت کدام ها هستند؟
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه حمایت‌گرایی فزاینده، جنگ‌های تجاری و غیرقابل پیش‌بینی بودن دولت آمریکا را از جمله عوامل تاثیرگذار در نوسان قیمت جهانی نفت در دو سال گذشته خواند.
صادرات نفت کرکوک محدود می‌ماند
پایگاه خبری راد: وزیر نفت عراق اعلام کرد صادرات از میادین نفتی کرکوک به بندر سیهان ترکیه بین ۸۰ تا ۹۰ هزار بشکه در روز خواهد بود زیرا عمده نفت تولید این منطقه به عنوان خوراک پالایشگاه‌های واقع در شمال این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پیش‌بینی قزاقستان از نتیجه همکاری کشورهای اوپک و غیراوپک
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی قزاقستان اعلام کرد این کشور انتظار دارد اقدام کشورهای مشارکت کننده در پیمان اوپک و غیراوپک برای کاهش تولید نفت، قیمت‌ها را در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ تثبیت کرده و ماه آینده برای تقویت بازار بیانیه مشترکی صادر کند.
تثبیت قیمت نفت در نیمه اول سال 2019
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه اعلام کرد قیمت نفت که در سه ماه گذشته بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است، در نیمه اول سال ۲۰۱۹ ثبات بیشتری خواهد یافت.
ریزش قیمت نفت همچنان ادامه دارد
پایگاه خبری راد: قیمت‌های نفت در معاملات اندک روز چهارشنبه وضعیت یکسانی نداشت و در حالی که شاخص قیمت نفت آمریکا از ضرر سنگینی که در معاملات پیشین داشت، اندکی بهبود پیدا کرد اما نفت برنت افت بیشتری داشت.
قیمت نفت با نشانه‌های کندی تولید آمریکا صعود کرد!
پایگاه خبری راد: قیمت نفت با نشانه‌های کندی رشد عرضه آمریکا و ادامه نگرانی‌ها نسبت به دورنمای اقتصادی جهانی، در معاملات روز دوشنبه بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد.
 عراق از تمدید توافق جدید کاهش تولید اوپک و غیراوپک حمایت کرد
پایگاه خبری راد: وزیر نفت عراق پیش‌بینی کرد قیمت نفت پس از اجرای توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک از ماه آینده، بهبود پیدا می‌کند.
اوپک در صورت لزوم نشست اضطراری خواهد داشت
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی امارات متحده عربی در حاشیه دیدار کشورهای صادرکننده نفت عرب در کویت اعلام کرد اگر کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز کافی نباشد، تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک نشست اضطراری برگزار خواهند کرد.
پیش‌بینی جدید عربستان از آینده بازار نفت
پایگاه خبری راد: خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد انتظار دارد ذخایر نفت تا پایان سه ماهه اول سال آینده میلادی کاهش پیدا کند اما بازار تحت تاثیر عوامل ژئوپلیتیکی و اقتصاد کلان و سفته‌بازی قرار دارد.
افزایش صادرات نفت عربستان به آسیا
پایگاه خبری راد: طبق یک آمار جدید، صادرات نفت عربستان سعودی در اکتبر به ۷.۷۰۱ میلیون بشکه در روز صعود کرده که بالاترین حد در ۲۱ ماه گذشته است.
 تولید نفت روسیه مطابق با توافق اوپک کاهش پیدا کرد
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه اعلام کرد تولید نفت روسیه در سال ۲۰۱۹ حدود ۵۵۵ تا ۵۵۶ میلیون تن (۱۱.۱۴۵ تا ۱۱.۱۶۵ میلیون بشکه در روز) خواهد بود، اما این آمار به دلیل توافق کاهش تولید اوپک پلاس، ممکن است مورد بازنگری قرار گیرد و کمتر شود.