17:50 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت صنع

۷۰ واحد تولیدی نساجی نیمه‌تعطیل شدند
نماد برتر- در حالی اخیرا وضعیت ۲۰۰ هزار تن برنج دپو شده در گمرک‌ها و رو به فساد رفتن آن حاشیه ساز شده که ماجرای دپو و موانع ترخیص فقط به برنج ختم نشده و بخش عمده کالاها دست کمی از آن ندارند؛به طوری که با عدم ترخیص مواد اولیه تولید، بخش عمده ای از تولیدکنندگان با مشکلاتی مواجه شده اند؛ تا جایی که گزارشها حاکی از آن است که حدود ۷۰ تولیدی در حوزه نساجی نیمه تعطیل و برخی واحدها به مرز تعطیلی رسیده اند.
دلالهایی که سیر نمی‌شوند!
نماد برتر-نوسانات قیمت مصالح ساختمانی به همان اندازه که برای دلالان سودآور است، ساخت و ساز را به رکود کشانده و متقاضیان خرید را از بازار مسکن دور می کند.
کمبود شدید بذر گندم و جو مشکلاتی را به وجود آورده است
نماد برتر-نماینده کردکوی و بندرگز با بیان اینکه مشکلاتی برای تامین بذر گندم و جوی کشاورزان پیش آمده گفت: کشاورزان حال و روزی خوبی ندارند و باید به آنها توجه ویژه شود.
دستورالعمل ۹ ماده ایی شوراى رقابت برای عرضه ورق گرم فولادی در بورس کالا
نماد برتر- دستورالعمل ۹ ماده ایی تنظیم بازار ورق گرم فولادی از سوی شوراى رقابت با الزام کلیه تولیدکنندگان به عرضه در بورس کالا و سقف قیمت آزاد ابلاغ شد.
تولیدکنندگان و واردکنندگان تنباکوی معسل در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند
نماد برتر- تولید روزانه نفت لیبی به ۸۰۰ هزار بشکه رسیده و این کشور رساندن تولید به ۱.۳ میلیون بشکه در روز در ابتدای سال ۲۰۲۱ را هدف گرفته است.
۳ پیشنهاد قطعه‌سازان برای دریافت طلب ۳۴ هزار میلیارد تومانی از خودروسازان
نماد برتر- رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان از ارسال ۳ پیشنهاد به وزیر صنعت برای طلب بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومانی از خودروسازان خبر داد.
پیگیری‌ اجرای تهاتر کالا با ۱۰ کشور در حال انجام است
نماد برتر- معاون وزیر صنعت از اقدامات سازمان توسعه تجارت برای عملی شدن تهاتر با ۱۰ کشور خبر داد و گفت: باید با اصلاح بسته سیاستی بانک مرکزی از همه ظرفیت‌های صادرات ارزی استفاده شود.
برنامه هایی برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی
نماد برتر- با وجود آنکه وزارت راه و شهرسازی تامین مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن از طریق فروش اعتباری را در دستور کار خود قرار داده، روند افزایش قیمت فولاد و مصالح، بازار ساخت و ساز را به رکود کشانده است.
کوتاهی بانک‌ها در اجرای مصوبه ستاد کرونا
نماد برتر- با گذشت حدود ۲۰ روز از ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا توسط بانک مرکزی درباره امهال اقساط وام کرونا تا پایان سال، بانک‌ها همچنان وجود چنین دستوری را انکار می‌کنند.
نرخ سود بانکی تغییر نمی‌کند / دستورالعمل‌ جدید رفع تعهد ارزی صادرکنندگان
نماد برتر- رییس کل بانک مرکزی از عدم تغییر نرخ سود سپرده بانکی و اجرای دستورالعمل‌ جدید برای رفع تعهد ارزی صادرکنندگان خبر داد.
عرضه خودرو در بورس کالا منتفی شد / طرح‌های جایگزین
نماد برتر- طرح تحول صنعت و بازار خودرو در مجلس قرار بود با محوریت عرضه خودروهای داخلی در بورس کالا به رای گذاشته شود اما طبق شنیده ها، کمیسیون صنایع با این بند مخالفت کرده است.
تهاتر کالا به کالا چگونه کلید می‌خورد؟
نماد برتر- رییس کل سازمان توسعه تجارت به ارائه جزییاتی از نحوه اجرای مصوبه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در تهاتر کالا پرداخت.
راه اندازی ۳۰ مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات تولیدی‌ها
نماد برتر- قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: تاکنون ۳۰ مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری در ۳۰ استان کشور راه اندازی شده است و برای آخرین استان هم، شنبه، افتتاح می‌شود.
شرکت‌های رقیب با ایران خودرو و سایپا ایجاد شود/ ابلاغ سیاست جدید
نماد برتر- وزیر صنعت با اشاره به لزوم ایجاد شرکت‌های رقیب برای رقابت با خودروسازان داخلی و تحویل محصول با کیفیت به مشتریان از ابلاغ سیاست جدید واردات در مقابل صادرات تا چند روز آینده خبر داد.
شرط تامین نیاز ورق و اسلب نوردکاران توسط سه فولادساز بورسی
نماد برتر- مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: سه فولادساز بورسی می‌توانند نیاز نوردکاران به ورق و اسلب را تامین کنند و در مقابل نوردکاران نیز باید متعهد شوند محصولات تولیدی را در بورس عرضه کنند.