16:40 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رزمی

مشکل آب بود یا گاندو؟!
پایگاه خبری راد: اینجا فاصله بیداد می‌کند، فاصله یک درخت تا درخت بعدی، فاصله یک روستا تا روستای همسایه، فاصله مردم تا ساده‌ترین امکانات زندگی، فاصله جان کودکان تا امنیت...
ترانزیت کالاهای گروه ۴ به مناطق آزاد ممنوع شد
پایگاه خبری راد: در راستای اجرای دستورالعمل مربوط به کاهش رسوب کالا و مشکلات ورود و ترخیص در گمرک‌ها و بنادر، ممنوعیت ترانزیت کالاهای گروه (۴) به مناطق آزاد و و همچنین الزام به ثبت سفارش سرزمین اصلی برای ترانزیت داخلی کالا به مقصد سایر گمرک‌ها در دستور کار قرار گرفت.
کسری مخازن آب‌های زیرزمینی از آستانه تحمل فراتر رفت
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی با تاکید بر اینکه ۴۰۵ دشت ایران دارای وضعیت ممنوعه هستند، گفت: در میان ۴۰۵ دشت ممنوعه کشور ۱۳۵ دشت دارای شرایط حادتری هستند که با افت ذخایر، تغییر کیفی و فرونشست زمین مواجه بوده و به عنوان دشت ممنوعه شناخته می‌شوند.
از بازار آفریقا غافل مانده‌ایم
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در همایش تجارت ایران با شرق آفریقا، بازنگری در تصویر ارائه شده از آفریقا را ضروری توصیف کرد و گفت: چین دارای بیشترین سهم از بازار قاره آفریقا در حوزه خدمات مهندسی زیرساخت‌ها، پتانسیل‌های اقتصادی است و توانسته با در اختیار گرفتن ۱۶ درصد از سهم بازار آفریقا بیشترین سهم را از آن خود کند و این یعنی چینی‌ها پتانسیل قاره آفریقا را درک کرده‌اند.
ریشه‌یابی اختلاف نظر دو وزارتخانه بر سر آب
پایگاه خبری راد: زمانی که از مصرف بالای آب در کشور صحبت می‌شود، همواره انگشت اتهام به سمت بخش کشاورزی رفته و بر این موضوع تاکید می‌شود که بیش از ۹۰ درصد آب در این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. موضوعی که وزارت جهاد کشاورزی آن را نادرست می‌داند و بر این باور است که آمار و ارقام مطرح شده در این باره صحت ندارد.
نمی‌توان در برابر بیت‌کوین منفعل بود!
پایگاه خبری راد: رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این‌که تصمیم‌گیری و اجرا درباره‌ی موضوع ارز دیجیتالی برعهده‌ دولت است، گفت: ما در مقابل یک امر واقع‌شده قرار گرفتیم و بنابراین بهتر است دولت این کار را از طریق مقررات‌گذاری مناسب و هدایت، سازماندهی کند.
آینده آبی ایران با "آب خاکستری" روشن می‌شود؟
پایگاه خبری راد: بحران آب در حالی بر سر ایران سایه انداخته که کارشناسان بر این باورند با بازچرخانی آب خاکستری و استفاده از آن برای مصارفی مانند صنعت و کشاورزی می‌توان تا حدی به کم‌رنگ‌تر شدن این بحران کمک کرد.
تهران زیر سایه اجرای کدام طرح‌ها بی‌آب نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: این موضوع که کارشناسان می‌گویند در آینده نه چندان دور سایه بحران آب بر سر تهران سنگینی خواهد کرد، جدید نیست؛ آینده ترسناکی که برای تغییر آن چند طرح نیز معرفی شده است اما همگی در نیمه راه متوقف شده‌اند و این موضوع بحران را جدی‌تر کرده است.
انتقال آب خزر به سمنان به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: طرح انتقال آب خزر به سمنان، آذرماه سال گذشته با اعلام آمادگی دولت برای ارائه امکانات لازم به صورت رسمی سند خورد. طرحی که فارغ از سنگینی وزنه مخالفان یا موافقانش، هنوز در نیمه راه بوده و با سدی به نام تأمین منابع مالی مواجه است.
حجم کالاهای اساسی و کانتینری موجود در ۱۱ بندر ایران +جدول
پایگاه خبری راد: میزان رسوب (موجودی) کالا اعم از کالاهای کانتینری و اساسی در ۱۱ بندر ایران طی سه ماه نخست سال جاری به ترتیب معادل ۹۷ هزار و ۵۳۲ TEU در حوزه کالاهای کانتینری و چهار میلیون و ۲۴۹ هزار و ۳۷ تن در بخش کالاهای اساسی است.
انجام مطالعه برای احداث ۱۰۰ سد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این‌که مطالعه برای احداث ۱۰۰ سد در حال انجام است، گفت: در حال حاضر ظرفیت مخازن سدها ۵۰ میلیارد مترمکعب است و هرچه سد جدید احداث شود، ظرفیت هم بالا می‌رود.
فرضیه محققان زلزله‌شناس درباه زلزله ۷.۳ سال ۱۳۶۹ منجیل
پایگاه خبری راد: باستان‌شناسان بر اساس نتایج حاصل از تپه مارلیک، نابودی تمدن "مارلیک" را به رخداد زمین‌لرزه‌ای در ابتدای هزاره اول قبل از میلاد نسبت داده‌اند و به اعتقاد زلزله‌شناسان احتمالا رخداد زلزله ٣١ خرداد ٦٩ منجیل، با بزرگای ٧.٣ بازگشت زمین‌لرزه‌ای در این منطقه با بزرگای مشابه باشد.
آمادگی وزارت نیرو برای جذب نقدینگی در کشور
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) با تاکید بر این‌که یکی از مشکلات کشور میزان نقدینگی است، اظهار کرد: با موافقت وزیر نیرو سیاستی را آغاز می‌کنیم تا جریان نقدینگی در کشور را برای پروژه‌های سودده وزارت نیرو جذب کنیم.
برای سال آینده آبی ترسالی پیش‌بینی نمی‌شود
پایگاه خبری راد: معاون آب و آبفای وزارت نیرو با تاکید بر این‌که برای اقلیم خشک کشور همواره باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: با این‌که در حال حاضر وضعیت آب در ایران مناسب است، برای سال آینده آبی ترسالی پیش‌بینی نمی‌شود.
جدیدترین راهکار مسئولان برای استراحت منابع آب زیرزمینی
پایگاه خبری راد: درحالی که چراغ خطر وضعیت تراز آب زیرزمینی روشن شده و بررسی تغییرات تراز آب زیرزمینی طی ۱۰ سال اخیر نشان می‌دهد که اغلب محدوده‌های مطالعاتی دارای افت سطح آب زیرزمینی از نیم تا ۳۰ متر هستند، جایگزینی پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب با منابع آبی، جدیدترین راهکار ارائه شده برای استراحت این منابع است.