05:47 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تکنو

جان قطعه‌سازان گرفته شد تا تسهیلات رسید
نماد برتر- سال ۹۸ برای صنعت قطعه‌سازی ایران، سالی پردردسر از جهت وصول مطالباتشان از خودروسازان بزرگ و تسهیلات وعده داده شده بود. در حقیقت مدام فعالان این صنعت به دنبال جذب نقدینگی مورد نیاز بودند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.
تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی در هاله‌ای از ابهام
نماد برتر- یکی از مقامات فولکس واگن به تازگی هشدار داده که تعطیلی کارخانه‌های این خودروساز آلمانی و بسیاری دیگر از خودروسازان، به احتمال زیاد مدت زمان بسیار بیشتری به طول خواهد انجامید.
سقوط ۳۸ درصدی بازار جهانی موبایل با شیوع کرونا
نماد برتر- فروش گوشی‌های هوشمند در فوریه ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده است.
کرونا برگزاری آنلاین Google I/O را هم لغو کرد
نماد برتر- بزرگترین رویداد توسعه دهندگان گوگل ۲۰۲۰ که قرار بود تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شود، به طور کامل لغو شد.
تعطیلی فروشگاه‌های اپل تمدید شد
نماد برتر- بیانیه جدید منتشر شده از سوی اپل حاکی از آن است که این شرکت تعطیلی تمامی فروشگاه های اپل استور در جهان را تا اطلاع ثانوی تمدید کرده است.
فروشگاه‌های اپل تعطیل شد
نماد برتر- اپل در کنار بسیاری دیگر از فروشگاه‌های آمریکایی از تعطیلی و بسته شدن تمامی فروشگاه‌های خرده فروشی خود در کشورهای مختلف به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا خبر داده است.
کاهش ۳۳ درصدی درآمدزایی HTC نسبت به پارسال
نمادبرتر- گزارش‌های منتشر شده از شرکت htc نشان می‌دهد که درآمد آن در ماه فوریه ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.
مایکروسافت هم به کرونا آلوده شد
نماد برتر- مایکروسافت از ابتلای دو نفر از کارکنان خود به ویروس کرونا خبر داد.
۵۰۰۰ کارمند توییتر ملزم به دورکاری شدند
نماد برتر- شبکه اجتماعی توییتر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا به تمامی کارکنان خود دستور داده که از منزل خود دورکاری کنند.
سامسونگ یا اپل؛ کدامیک به کرونا می‌بازند؟
نماد برتر- رقابت همیشگی میان سامسونگ و اپل موجب شده است ک بسیاری از کارشناسان به تاثیرات و تبعات منفی شیوع ویروس کرونا بر وضعیت این غول های تکنولوژی بیاندیشند.
ضریب نفوذ تلفن همراه ۱۴۲ درصدی شد
نماد برتر- وضعیت توسعه تلفن همراه تا پایان سه ماهه سوم سال جاری حاکی از آن است که بیش از ۱۱۸ میلیون خط فعال در کشور وجود دارد و ضریب نفوذ توسعه، ۱۴۲.۱۱ درصد است.
عرضه دستگاه پالایشگر هوا و آب با قابلیت حذف آلودگی‌های میکروبی و  ویروسی
نماد برتر-محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از پلاسما دستگاهی برای پالایش هوا عرضه کردند که بدون نیاز به فیلتر و مواد مصرفی قادر است آلودگی‌های ویروسی و میکروبی را از محیط پالایش کند.
رشد اقتصادی تضمین‌کننده رفاه مردم نیست
نماد برتر- یک اقتصاددان با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی تضمین‌کننده رفاه مردم نیست، تصریح کرد: باید یک بستر مناسب برای رشد اقتصادی فراهم شود و با فراهم کردن یک محیط قابل اعتماد و پیش‌بینی‌پذیر از نظر اقتصادی برای سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی، آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری در کشور ترغیب کنیم تا به رشد اقتصادی برسیم.
افزایش 50 درصدی صادرات به اوراسیا
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات ما به اوراسیا در طول سه ماه گذشته 50 درصد افزایش یافته است.
کدام غول‌های تکنولوژی در کنگره جهانی موبایل شرکت نمی‌کنند؟‍!
نماد برتر- در روزهای اخیر بسیاری از شرکت های تکنولوژی اعلام کرده اند که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا، قصد ندارند که کنگره جهانی موبایل حضور پیدا کنند.