14:49 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رزمی

کشاورزی سنتی دیگر مقرون به صرفه نیست
نماد برتر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به شرایط کم‌آبی و افزایش هزینه‌های کشاورزی به ویژه در این شهرستان، کشاورزی سنتی را دیگر مقرون به صرفه ندانست و تغییر روش‌های کشاورزی اعم از بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری، استفاده از سایبان در باغات و سوق دادن کشاورزی به کشت‌های گلخانه‌ای را به توصیه کرد.
می‌خواستند آب خزر را به دریاچه ارومیه منتقل کنند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال‌های ۹۰ و ۹۱ می‌خواستند که آب خزر را به دریاچه ارومیه منتقل کنند. همزمان نشست‌هایی با انجمن علوم آبیاری آمریکا برگزار شد که در این نشست‌ها گفتند که ۲۰ سال است متوجه شده‌ایم که انتقال آب بین حوزه‌ای بزرگترین اشتباه ما بود.
آخرین تصمیم رئیس جمهور درباره آب شیرین‌کن‌ها
پایگاه خبری راد: بر اساس برنامه وزارت نیرو قرار است تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تأسیسات نمک‌زدایی (آب شیرین‌کن) استان‌های جنوبی اضافه شود، این درحالی است که اکثر آب شیرین‌کن‌ها وارداتی‌اند و با توجه به قیمت ارز، قیمت تمام شده آب بالا می‌رود، به همین دلیل رئیس جمهور موافقت خود را با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به آب شیرین‌کن‌ها اعلام کرده است.
بحران بیخ گوش پایتخت!
پایگاه خبری راد: چراغ خطر در دشت ورامین روشن شده، به‌طوری که در لیست دشت‌های ممنوعه بحرانی قرار گرفته است؛ طبق آخرین آمار در تهران سالانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب افت آب زیرزمینی رخ می‌دهد که حدود ۸۰ میلیون مترمکعب مربوط به دشت ورامین و ۴۰ میلیون مترمکعب مربوط به دشت‌های تهران و شهریار است.
وضعیت منابع آب زیرزمینی کشور چگونه است؟
پایگاه خبری راد: بحران آب بر سر سفره‌های زیرزمینی کشور سایه انداخته و آمار و ارقامی که درباره این منابع آبی اعلام می‌شود، چندان خوشایند نیست؛ به طوری‌ که طبق آخرین آمار، تمامی دشت‌های کشور با افت سطح منابع آب زیرزمینی مواجه هستند. ۴۰۵ دشت ایران در وضعیت ممنوعه است و ۱۷ دشت دیگر نیز در حال بررسی است که این موضوع بسیار هشداردهنده به نظر می‌رسد.
 خرید گرینلند برای ترامپ چه قدر آب می خورد؟
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور آمریکا قصد خرید گرینلند را دارد اما برای این کار موانع زیادی پیش روی خود خواهد دید.
دستورالعمل صدور جواز استخراج رمز ارزها
پایگاه خبری راد: معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که به زودی دستورالعمل صدور جواز استخراج رمز ارزها نهایی می‌شود.
فریب نخورید؛ بحران کمبود آب ادامه دارد
پایگاه خبری راد: بارندگی‌های امسال میانگین حجم ذخیره سدهای کشور را افزایش داد و تا ۸۲ درصد حجم مخازن را پر کرد اما بارندگی‌ها مشکل کمبود آب کلان شهرها را حل نکرده است. به همین دلیل باید گفت مدیریت مصرف آب تنها محدود به دوره خشکسالی و کم‌آبی نیست و حتی در بارش‌های مناسب نیز باید در مدیریت مصرف آب جدی بود. مصرف آب کلان شهری کشور هر ساله رو به افزایش است و بحران کم‌آبی آینده کشور را تهدید می‌کند.
بازاری که در مناطق آزاد از دست رفت!
پایگاه خبری راد: طبق تاکید مسئولان و کارشناسان، در کنار ترخیص روان کالا، باید از بحث دپو به عنوان نوعی کسب‌وکار و درآمدزایی استفاده کرد اما درپی اعمال سیاست‌های جدید ارزی مبنی بر ممنوعیت واردات کالا از مناطق آزاد به سرزمین اصلی بدون انتقال ارز، عملا این بازار از دست رفته و به کشورهای همسایه منتقل شده است.
صادرات آلمان به ایران نصف شد
پایگاه خبری راد: صادرات آلمان به ایران در شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ در پی تحریم‌های آمریکا علیه تهران، نیمی کاهش پیدا کرد.
اوج‌گیری دوباره قیمت طلا در بازار جهانی
پایگاه خبری راد: قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی درپی نگرانی‌ها نسبت به اعتراضات در هنگ کنگ و ریزش ارزش ارز آرژانتین در بحبوحه کندی اقتصاد جهانی، به بالاترین حد در بیش از شش سال گذشته صعود کرد.
دام زنده برای عید قربان کیلویی چند؟
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با بیان اینکه تمام تمهیدات در رابطه با ذبح دام در روز عید قربان انجام شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت هر کیلوگرم دام زنده در روز عید قربان ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان باشد و گوشت دام‌های ذبح شده این روز با برچسب مخصوص برای خرید از سوی افراد در سطح شهر توزیع خواهد شد.
رد اتهام قاچاق از کانال مناطق آزاد/ گمرک مستقر است
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت: با کناره‌گیری کیاموتورز از چرخه تولید در ایران، هیچ ضرری متوجه مصرف‌کنندگان نیست چرا که ۱۰۰۰ دستگاه سراتو پیش از این تولید شده، قطعات و لوازم یدکی آن در انبارهای گروه خودروسازی سایپا ساماندهی شده است.
عمده تخلیه سفره‌های زیرزمینی مربوط به مصارف کشاورزی است
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی با تاکید بر این‌که از میان ۴۸۷ هزار حلقه چاه دارای پروانه بهره‌برداری حدود ۴۱۶ هزار حلقه چاه مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور استمرار بهره‌برداری و برقراری کشاورزی در کشور نیازمند اصلاح و تعدیل پروانه‌ بهره‌برداری چاه‌هاست.
بارندگی‌ها پیامدهای خشکسالی ۱۱ ساله را جبران نکرد
پایگاه خبری راد: مدیریت مصرف، سرفصلی است که بازخوانی آن فقط مختص دوره‌های خشکسالی نبوده و با توجه به اقلیم ایران همواره باید رعایت شود. موضوعی که چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و مصرف آب کلان شهری هر ساله رو به افزایش است و بحران کم‌آبی آینده را تهدید می‌کند؛ به‌طوریکه پیش‌بینی‌ها حاکی است تا افق ۱۴۱۰ و با افزایش ۱۰۰ میلیونی جمعیت ایران، تامین آب شرب و بهداشتی سالم‌ به یک بحران جدی تبدیل خواهد شد.