10:56 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دود

واکاوی اثر افزایش نرخ بهره بین بانکی بر بازار سرمایه
افزایش تدریجی نرخ بهره بین بانکی در چند ماه اخیر نشانگر سیر صعودی این مؤلفه مهم اقتصادی است، طوری که در آخرین آمار بانک مرکزی این رقم به ۱۹.۳۵ درصد رسیده؛ موضوعی که در آینده احتمال رشد نرخ بهره را قوت می‌بخشد و به زعم کارشناسان در طولانی مدت اتفاق خوبی برای بخش تولید و اقتصاد به شمار نمی‎‌آید.
عرضه صکوک اجاره سهام ۷ هزار میلیارد ریالی صنایع و معادن غدیر
با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره سهام شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (سهامی عام) به مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ به مدت سه روز کاری در نماد "صمعاد۴۰۷" عرضه عمومی خواهد شد.
ویترین متنوع تالار صنعتی بورس کالا با عرضه ۹ محصول
امروز ۴۰۰ هزار تن کالا در تالار صنعتی بورس کالای ایران عرضه می‌شود.
زور کاتد مس برای بالا نگاه‌داشتن درآمد‌های «فملی» کافی نبود!
مجموع درآمد این هفته ملی مس ایران به ۲۶۱ میلیارد و ۱۳۸ میلیون تومان رسید و باید قدرت کاتد را آنجایی جست که در هفته گذشته، درآمدی در حدود یک هزار و ۱۲ میلیارد تومان به‌دست‌آمده بود.
سه لنگر ثبات بازار سهام
با وجود مرتفع شدن برخی ریسک‌ها در بازار پس از استقرار دولت جدید در روزهای اخیر شاهد نوساناتی در بازار هستیم که به نظر می‌رسد، دلیل بنیادینی برای آن وجود ندارد و شاید بتوان گفت بیشتر تحت تاثیر هیجانات و رفتاره گله‌ای رقم خورده است.
بازارگردان؛ کنترل‌کننده عرضه و تقاضای بازار
بازارگردان فعال می‌تواند مناسبت‌ترین گزینه برای دستیابی به تعادل قیمتی در بورس و همچنین افزایش نقدشوندگی باشد.
تأیید نشدن معاملات؛ اقدامی قانونی براساس دستورالعمل‌ و ضوابط
تأیید نشدن معاملات بر اساس مواد قانونی موجود در دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران و پس از بررسی کارشناسی انجام می‌شود.
اجرای طرح افزایش ظرفیت زیر سقفی واحد احیاء مستقیم "ارفع"
شرکت آهن و فولاد ارفع بخشی از فعالیت هایش را متوقف کرد.
شفافیت بستر اعتمادساز افکار عمومی است
ارائه اطلاعات شفاف، تاثیر به‌سزایی بر عملکرد بازار سرمایه می‌گذارد و این امر منجر به تصمیمات صحیح‌تر در زمینه تخصیص بهینه منابع و رسیدن به کارآیی تخصیصی که هدف نهایی بازار سرمایه است، می‌شود.
عرضه ۲۳۰ هزار تن شمش، تختال و ورق فولاد در بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، روز دوشنبه ۱۲ شهریور ماه، میزبان عرضه ۱۲۵ هزار و ۶۱۰ تن شمش بلوم، ۹۰ هزار تن تختال C و ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن ورق فولادی بود.
آغاز عملیات اجرایی پارک های پایین دستی اوره رزینی لردگان و پتروشیمیایی بروجن
مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) از انتخاب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث پارک‌های پایین دستی اوره رزینی لردگان و پتروشیمیایی بروجن خبر داد و گفت این دو پارک در استان چهارمحال‌وبختیاری وارد فاز اجرایی می‌شوند.
بانک‌ها پول‌ها را کجا خرج می‌کنند؟
مانده تسهیلات بانکی در آذر ماه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲،۱۰۴ هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۱۰ درصد آن مطالبات معوق، مشکوک الوصول و سررسید گذشته است (بدون احتساب تسهیلات معوق تمدید شده که از طبقه غیرجاری به طبقه جاری انتقال یافته اند و مبلغ آن مشخص نیست).
۴ سبدگردان مجوز فعالیت گرفتند
مجوز فعالیت ۴ سبدگردان صادر شده و به این ترتیب تعداد سبدگردان‌های فعال بازارسرمایه به ۵۳ شرکت رسیده است.
بازگشت فملی به ارتفاع درآمدی باشگاه "همت"
نکته حائز اهمیت که تاکنون در فروش هفتگی شرکت ملی مس مشاهد نشده بود، خالی بودن سبدکالایی این شرکت از سولفور مولیبدن است.
آتش به زیر کوره‌های «ذوب» دمیده شد
درمجموع معاملات ذوب آهن می‌توان دریافت که حجم معاملات نسبت به هفته گذشته بیش از ۳ برابر شده و به نسبت آن، فروش نیز روند مطلوبی را به خود گرفته است.