00:51 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آشفته

بازار ۷۰۰ ساله در فاضلاب غرق می‌شود!
پایگاه خبری راد: «به خاطر سیستم فاضلاب، بخش‌های زیادی از بازار سمنان نشست کرده، یک سالی است در جلسه‌های مختلف به اداره آب و فاضلاب فشار می‌آوریم که سیستم فاضلاب را درست کند، اگر این اتفاق رخ ندهد تا ۱۰ سال دیگر این بازار تاریخی فرو می ریزد.»
افزایش تقاضای دلار ۴۲۰۰ تومانی/ مشکل در روند ثبت‌سفارش
پایگاه خبری راد: نائب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد که در شرایط فعلی برای استفاده از دلار ۴۲۰۰ تومانی میزان تقاضا برای ثبت سفارش به شدت بالا رفته است و روند صادرات و واردات را با مشکل روبرو کرده است.
زیر گذر مساله‌ساز در شوش
پایگاه خبری راد: با هر جمله‌ای که قرار است "شوش"را معرفی کنند یا نشان دهند که این شهر باستانی چه مشکلی دارد، "جهانی بودن" آن را به رخ می‌کشند و تاریخ و قدمتش از دهان‌ مسئولان شهری و مردمش نمی‌افتد، اما وقتی پای عمل می‌رسد، به نظر نه تنها کلمات جایی ندارند، بلکه به ذهن‌شان هم نمی‌رسد چه کارکردی دارند!
قانونی نگذارید که قانون شکنش زیاد شود!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس رسانه در واکنش به ارائه طرح انحصار تولید صوت و تصویر توسط صداوسیما، این کار راه عملا امکان‌ناپذیر دانست و تاکید کرد نباید قانونی گذاشت که قانون‌شکنش زیاد شود.
رکورد بی‌سابقه‌ در ثبت‌سفارش خودروهای وارداتی
پایگاه خبری راد: ثبت‌سفارش خودرو در دی‌ماه پارسال پس از وقفه‌ای ۶ ماهه با ابلاغ دستورالعمل هیات دولت بازگشایی شد، این در شرایطی است که به‌گفته یکی از مقامات مسوول وزارت صنعت، طی سه‌ماه پایانی سال رکورد بی‌سابقه‌ای در ثبت‌سفارش این کالا رقم خورده است.
سیگار گران شد/ افزایش قیمت در جیب ۳ وزارتخانه
پایگاه خبری راد: عوارض جدید برای سیگار پس از تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی شد تا معادل درآمد حاصل از اجرای آن به کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از آن، بازتوانی و درمان عوارض حاصل از مصرف و توسعه ورزش اختصاص یابد.
نفت از صعود بازماند
پایگاه خبری راد: قیمت نفت در معاملات چهارشنبه که تشدید تنش‌های خاورمیانه تحت‌الشعاع افزایش تولید و ذخایر نفت آمریکا قرار گرفت، از رکورد بالای معاملات روز گذشته عقب‌نشینی کرد.
آخوندی: دچار «ازجاکندگی اجتماعی» شده‌ایم
پایگاه خبری راد: شهرهای ما به گسستگی هویتی از پیشینه تاریخی و فرهنگی خود دچار شده‌اند. عده‌ای ریشه آن را در نزاع فرهنگی ما با غرب و عده‌ای در توسعه اجتناب ناپذیر شهرها می‌دانند.
 عرضه دلار بالاتر از ۴۲۰۰ تومان، قاچاق است / به هر کس دلار بخواهد، با همین نرخ می‌دهیم
پایگاه خبری راد: معاون اول رئیس جمهوری، عرضه دلار به قیمت بالاتر از ۴۲۰۰ تومان را مشمول قاچاق اعلام کرد.
مردم به سرمایه‌گذاری در بانک‌ها بدبین شده‌اند
پایگاه خبری راد: در اولین روزهای کاری بعد از تعطیلات طولانی نوروز دلار جهشی تقریبا ۵۰۰ تومانی داشت؛ اتفاقی که علاوه بر شگفت‌آور بودنش اما همه بحث‌ها را تقریبا به این پرسش ختم کرد که در پشت پرده بازار ارز چه خبر است؟ پرسشی که این‌بار برای شنیدن پاسخ آن به سراغ یک دلال کهنه‌کار بازار ارز رفتیم.
دلار ساخت‌وساز را راکد کرد/ افت مصرف میلگرد
پایگاه خبری راد: در حالیکه انتظار می‌رود به خاطر افزایش قیمت دلار صنایعی مانند صنایع فولادی که بازار صادراتی مناسب دارند، بتوانند از بالا بودن قیمت ارز بهره ببرند، رئیس انجمن فولاد ایران با اشاره به مواردی چون ورود چین به بازارهای فولاد ایران به خاطر تحریم‌های آمریکا، بازار صادرات این محصول را با مشکل ارزیابی کرد و گفت: افزایش نرخ دلار ساخت و ساز داخلی را دوباره راکد کرد و مصرف میلگرد افت کرده و امسال هم کمتر می‌شود.
تعطیلات نوروزی بازار ارز را به دلالان سپرد/دلار ۵۱۰۰ تومان
پایگاه خبری راد: بازار ارز مجدداً با نوسانات بی‌سابقه‌ای مواجه شده و این بار تعطیلات نوروزی و بسته بودن صرافی‌ها سبب شد تا دلالان نبض بازار را در دست بگیرند و دلار را به بالای پنج هزار تومان برسانند.
هوش مصنوعی سلاح جنگ‌های آینده
پایگاه خبری راد: در طول جنگ سرد سلاح منتخب، موشکی با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی بود اما امروز نرم‌افزارها هستند که برای حمله به سیستم‌های کامپیوتری و یا اهدافی در دنیای واقعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کارشناسان می‌گویند نگرانند که ممکن است دنیا وارد جنگ سرد دیگری شود و یا احتمالا در حال حاضر وارد شده باشد. جنگ سردی که از طریق هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود.
این کمیسیون باید فضای هنر را از آشفته‌بازار کنونی نجات دهید
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع اعضای کمیسیون هنر و معماری این شورا بر توجه ویژه به توانمندی های علمی، هنری و اجتماعی کشورمان در تولیدات هنری و سینمایی تاکید کرد.
دلیل ناکارآمدی برخی بنگاه‌های اقتصادی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است دلیل اصلی ناکارآمدی برخی از بنگاههای اقتصادی، چالش سیاستگذاری‌ میان بخش خصوصی و دولتی است و به دلیل آنکه پرداختها به نیروی کار با حداقل ممکن صورت می‌گیرد و وضعیت بنگاهها نیز آشفته و ناکارآمد است، قادر به رونق بازارهای داخلی و خارجی نیستیم.