01:55 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

تحریم‌های آمریکا کار اوپک را پیچیده کرد
پایگاه خبری راد: دبیرکل اوپک اعلام کرد این گروه نگران است تحریم‌های آمریکا علیه دو عضو موسس اوپک ( ایران و ونزوئلا)، تلاش‌های این گروه برای متعادل کردن مجدد و حفظ ثبات بازار را پیچیده کنند.
بازار نفت به ترامپ توجه می‌کند؟
پایگاه خبری راد: رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش باز هم در توییتی اوپک را خطاب قرار داد و از این گروه خواست کاهش تولید خود را تسهیل کند و نسبت به بالا رفتن قیمت نفت هشدار داد. توئیت هفته جاری ترامپ باعث سقوط چشمگیر قیمت نفت در روز دوشنبه شد اما در روز بعد، قیمت‌های نفت تحت تأثیر ادامه پایبندی به کاهش تولید اوپک ثبات یافت. در این راستا یک کارشناس انرژی ضمن بررسی تأثیر رفتار ترامپ در بازار نفت، قیمت نفت را بین ۵۵ تا ۶۵ دلار پیش‌بینی کرد.
قیمت فعلی نفت قابل قبول است
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه توافق سال گذشته میان کشورهای اوپک و غیراوپک برای محدودیت عرضه را درایجاد یک قیمت مناسب برای نفت موثر خواند.
قرارداد سعودی‌ها برای تامین نفت پاکستان
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی قراردادی را با پاکستان برای تامین نفت و محصولات نفتی این کشور امضا کرد.
گرانی بیش از ۵ درصدی نفت با تشدید تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز جمعه تحت تأثیر نشانه‌های کمبود عرضه و پیشرفت مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین صعود کرد و قیمت‌ها را برای کل هفته بیش از پنج درصد افزایش داد.
کارشکنی آمریکا در ماموریت اوپک
پایگاه خبری راد: اوپک با انتشار گزارش ماهانه خود اعلام کرد: تولید نفت خود را تحت توافق جهانی به میزان قابل توجهی کاهش داده است با این حال به موانعی اشاره کرد که بر سر راه تلاش‌های این گروه برای جلوگیری از اشباع عرضه بازار در سال میلادی جاری وجود دارد.
عربستان زیر ۱۰ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی به فایننشیال تایمز گفت که تولید نفت این کشور در مارس بیش از نیم میلیون بشکه در روز پایین سقف تولیدش تحت توافق اوپک خواهد بود.
تولید روزانه 10 میلیون بشکه نفت در عربستان
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی به قول وزیر انرژی خود عمل کرد و تولید نفتش در ژانویه به ۱۰.۲۱ میلیون بشکه در روز رسید که کمترین میزان در هشت ماه گذشته بود.
یورو جای دلار را گرفت
پایگاه خبر راد: سفیر روسیه در ایران از آمادگی دو کشور برای تجارت بر اساس ارزهای ملی خبر داد.
روسیه: به توافق کاهش تولید با اوپک پایبندیم
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه گفت کشورش به تعهداتش برای کاهش تدریجی تولید نفت به طور کامل عمل می‌کند.
نفت با تحریم‌های آمریکا گران ماند
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، ثابت بود و رشد قیمت معاملات پیشین را حفظ کرد.
روسیه از کاهش تولید اوپک عقب ماند
پایگاه خبری راد: تولید نفت روسیه در ژانویه همچنان بالاتر از سقف تولید این کشور تحت پیمان کاهش تولید با اوپک ماند.
از بی‌اعتنایی عربستان تا تدبیر ونزوئلا در برابر تحریم نفتی آمریکا
پایگاه خبری راد: دولت آمریکا با هدف اعمال فشار حداکثری روی دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز دوشنبه شرکت نفتی دولتی PDVSA را هدف تحریم قرار داد.
وعده سعودی‌ها برای کاهش بیشتر تولید نفت
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد کشورش به مدت شش ماه نفت را در سطح بسیار پایین‌تر از سهمیه که تحت پیمان کاهش تولید اوپک پذیرفته است تولید خواهد کرد.
برنامه ۴۲۵ میلیارد دلاری عربستان برای تقویت زیرساخت‌های خود
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان اعلام کرد این کشور یک برنامه زیرساختی به ارزش ۱.۶ تریلیون ریال سعودی را در نظر دارد.