15:09 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معکوس

یارانه‌ها را نقدی کنید
پایگاه خبری راد: سو استفاده از خدمات یارانه‌ای دولت در حوزه‌های ارزی و ریالی باعث شده تا این روزها شاهد اتلاف منابع ملی در بسیاری از حوزه‌ها باشیم؛ در این رابطه یک اقتصاددان معتقد است باید از پرداخت یارانه‌های غیر نقدی به سمت پرداخت نقدی یارانه‌ها برویم.
برای خوش‌رقصی نزد واردکنندگان به تولیدکنندگان داخلی خودرو توهین نشود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از نشست بعدازظهر امروز (دوشنبه) کمیسیون متبوعش با وزیر و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان کشور برای بررسی وضعیت بازار خودرو خبر داد.
کاهش مصرف آب در قالی‌شویی‌ها با نصب سامانه نانوساختار محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان غشاهای نانوساختاری را عرضه کردند که قادر است آب "خاکستری" را برای مصارف روزانه تصفیه کند و به گفته آنها در حال حاضر این سامانه برای برخی از کارواش‌ها و کارگاه‌های قالی‌شویی نصب شده و منجر به کاهش مصرف آب شده است.
احتمال افزایش قیمت طلا درپی وتوی بریگزیت
پایگاه خبری راد: قیمت طلا روز چهارشنبه به دنبال ابهامات پیرامون بریگزیت و امیدواری سرمایه گذاران به عدم افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، ثابت ماند.
تهدید جدی برای نفت در سال ۲۰۱۹
پایگاه خبری راد: جدیدترین گزارش بانک جهانی که چشم‌انداز تیره‌ای برای اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ ترسیم کرده، مایه نگرانی جدی بازار نفت است.
اضافه‌شدن بخش‌های ترجمه و نقشه به جویشگر "پارسی‌جو"
پایگاه خبری راد: معاون پژوهشکده IT پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از اضافه شدن قابلیت‌های موتور جستجوی "پارسی جو" خبر داد و گفت: این قابلیت‌ها با همکاری‌ شرکت‌های فناور و استارتاپ‌ها بوده است.
فیلترینگ تلگرام به ضرر پیام رسان های داخلی!
پایگاه خبری راد: یکی از مدیران پیام‌رسان‌های داخلی با بیان این‌که فیلترینگ تلگرام به نفع پیام‌رسان‌های ایرانی نبود، معتقد است که برخی از این پیام‌رسان‌ها توانستند با اختلال حداقلی در روزهای بعد از فیلترینگ، بالا مانده و سرویس ارائه کنند و این بهترین دفاع از ظرفیت فنی تیم‌های ایرانی و بهترین پاسخ برای هجمه‌ها بود.
 مدیران رشوه‌گیر باید اخراج شوند!
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اخراج مدیران رشوه‌گیر به جای تعدیل کارگران شرکت‌های خودروساز از ضریب اثرگذاریِ به مراتب بیشتری در کاهش هزینه‌های سرباری خودروسازان برخوردار است.
در سال 98 قیمت کالاهای مهم افزایش پیدا می کند!
پایگاه خبری راد: امسال سال مایوس‌کننده‌ای برای کالاها بوده اما برخی از کالاها مانند طلا، مس، ذرت و سویا که عملکرد ضعیفی داشتند، ممکن است در سال ۲۰۱۹ پیشرو باشند و رشد قیمت چشمگیری را نشان دهند.
بازار روند هفته آخر آذرماه درباره قیمت طلا دچار چند دستگی شده است!
پایگاه خبری راد: بر پایه نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، در حالی که کارشناسان وال استریت درباره روند قیمت طلا به اکثریت نظر نرسیدند، سرمایه‌گذاران انتظار دارند قیمت طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند.
 دولت ۲۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکار است!
پایگاه خبری راد: سرپرست معاونت اقتصادی مالی شهرداری تهران گفت: بر اساس تایید سازمان حسابرسی، مطالبات شهرداری تهران از دولت، دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و در دو حوزه بافت فرسوده و توسعه‌ی مترو نیز مطالباتی از دولت داریم که پیگیر دریافت آن‌ها هستیم.
دلیل گران بودن مسکن در ایران چیست؟!
پایگاه خبری راد: کاهش چشم گیر قدرت خرید ریال در مقابل ارزهای خارجی نقش اصلی را در سوق مردم به سفته بازی در مسکن داشته و نتیجه آن افزایش غیرقابل مهار قیمت مسکن بوده است.
سلامت انسان‌ها در گروِ مقابله با تغییرات اقلیمی
پایگاه خبری راد: مطالعات اقلیمی اغلب اثرات زیان‌آور مربوط به درجه حرارت فزاینده جوی، رویدادهای شدید آب و هوایی و دیگر عواقب تغییر اقلیم بر سلامت عمومی را برجسته می‌سازند، اما گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت (WHO) مزایایی را که مقابله با مشکلات اقلیمی برای سلامت عمومی به همراه دارد به تفصیل شرح داده است.
توقف طرحی که ایران را پنجمین کشور صاحب فناوری معرفی کرده بود!
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه شهید بهشتی دستگاه‌هایی را با قابلیت چاپ‌پذیری در سطوح پلیمری و ورق‌های فلزی تولید کردند؛ این طرح در مرحله تجاری به دلیل بد عهدی‌های صورت گرفته و بی‌توجهی به مالکیت معنوی طرح، متوقف شده و دستگاه‌های حمایت‌کننده مجریان این طرح و شرکت فناوری همکار را برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی هدایت کرده است.
 تا پایان سال بازار مسکن به ثبات می‌رسد
پایگاه خبری راد: با کاهش التهاب بازار ارز، فضا به تدریج برای ادامه‌ی رشد لجام‌گسیخته بازار مسکن محدود می‌شود.