15:09 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سلامتی

کاهش 30 درصدی مرگ‌های زودرس با ورزش کردن روزانه یا هفتگی
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در مورد اهمیت ورزش در سلامتی افراد، بیان کرد: نتایج بررسی‌های پژوهشی نشان داده که ورزش کردن به مدت 150 دقیقه حتی در یک روز از هفته نیز 30 درصد از بروز مرگ‌های زودرس جلوگیری می‌کنند.
شالی که به جنگ آلودگی هوا می‌رود!
پایگاه خبری راد: شرکت "بیواسکارف"(Bioscarf) شالی تولید کرده‌ است که در برابر آلرژی‌ها، عفونت‌های ویروسی و آلودگی هوا مقاوم است و مانند یک ماسک عمل می‌کند.
مضرات گوشت فرآوری شده برای سلامتی
پایگاه خبری راد: یکی از متداول‌ترین هشدارهایی که در تحقیقات تغذیه‌ای به آن اشاره می‌شود خطر مصرف گوشت فرآوری شده برای سلامتی است.
داستان یک روز کاری دامپزشکان مازندران
پایگاه خبری راد: گاهی تصور بر این است که دامپزشکان همانند سایر افراد، با لباس‌های شیک، به دیدار دامداران می روند و به طبابت دام می پردازند اما در واقع اینگونه نیست.
جدیدترین نسخه اندروید با گوشی‌های نوکیا می‌آید
پایگاه خبری راد: شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال در رویداد رونمایی از محصولات جدید نوکیا در لندن، از زمان بندی این شرکت برای دریافت جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید (اندروید ۹.۰) خبر داد.
کدام گوشی نوکیا به اندروید پای مجهز می‌شود؟
پایگاه خبری راد: گفته می‌شود نوکیا ۷ پلاس نخستین گوشی هوشمند نوکیا خواهد بود که نسخه اندروید ۹.۰ موسوم به اندروید پای را دریافت می‌کند.
ایران در مسیر سالمندی/ نشانه‌هایی از "زنانه" شدن سالمندی در کشور
پایگاه خبری راد: پیش بینی‌ها حاکی از آن درصد سالمندان ایرانی تا سال ۲۰۵۰ به بیش از ۳۰ درصد می‌رسد؛ بر این اساس در سال ۲۰۵۰ درصد جمعیت سالمند در ایران از میانگین جهان و آسیا بیشتر و از هر سه نفر، یک نفر سالمند خواهد بود.
۵۵ درصد خودروهای نو در «معاینه فنی» مردود شدند
پایگاه خبری راد: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن مثبت خواندن عملکرد وزارت نفت در توزیع سوخت گازوئیل یورو۴ اظهار کرد: برای صنعت نیز الزامات متعددی ایجاد شده اما شرایط خودروهای داخلی قابل قبول نیست به طوریکه در سال جاری از میان ۸۰ هزار خودروی نو زیر چهار سال که برای دریافت معاینه فنی مراجعه کرده بودند ۵۵ درصد آنها رد شدند.
بیشترین استفاده بانک خون بند ناف در درمان سرطان خون اطفال است
پایگاه خبری راد: مدیر فنی بانک خون بند ناف رویان گفت: تاکنون 105 هزار نمونه خون در بانک خون بند ناف رویان ذخیره‌سازی شده است که بیشترین استفاده آن در درمان سرطان خون اطفال بوده است.
۵۵ درصد خودروهای نو از «معاینه فنی» رد شدند
پایگاه خبری راد: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن مثبت خواندن عملکرد وزارت نفت در توزیع سوخت گازوئیل یورو۴ اظهار کرد: برای صنعت نیز الزامات متعددی ایجاد شده اما شرایط خودروهای داخلی قابل قبول نیست به طوریکه در سال جاری از میان ۸۰ هزار خودروی نو زیر چهار سال که برای دریافت معاینه فنی مراجعه کرده بودند ۵۵ درصد آنها رد شدند.
نمایندگان درباره افزایش قیمت سیگار چه نظری دارند؟
پایگاه خبری راد: از اوایل سال جاری قیمت سیگارهای داخلی و خارجی دستخوش تغییرات شدید شد و هر روز به یک قیمت به دست مصرف کننده رسیده است. این در حالی است که این افزایش قیمت توسط دلال‌ها صورت گرفته و سود آن به جیب آنها رفته است.
یک توصیه تغذیه‌ای برای پیشگیری از سکته مغزی
پایگاه خبری راد: متخصصان تغذیه و سلامت بر اساس یافته‌های جدید معتقدند رژیم غذایی مدیترانه‌ای علاوه بر سایر مزایا نظیر پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی همچنین می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهد.
بایدها و نبایدها هنگام آتش‌سوزی منزل
پایگاه خبری راد: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به نکاتی اشاره کرد که در زمان آتش‌سوزی در منزل می‌تواند به حفظ جان و جلوگیری از سرایت آتش کمک کند.
نقش سیگار در ایجاد بیماری‌های قلبی
پایگاه خبری راد: سیگار کشیدن عامل خطر مهمی برای ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی است؛ به طوری که احتمال بروز سکته‌های مغزی و حملات قلبی در افراد سیگاری ۲ تا ۳ برابر بیشتر از غیر سیگاری‌ها است.
قیمت ظروف یکبار مصرف در آستانه تاسوعا و عاشورا
پایگاه خبری راد: بیشترین تقاضای ظروف یکبار مصرف در ماه محرم است که هیات‌ها و تکایا برای صرف نذورات از آن‌ استفاده می‌کنند، ‌ اما امسال فروشندگان می‌گویند "کمی کاهش تقاضا داشته‌اند که علت اصلی آن افزایش چشمگیر قیمت‌هاست".