12:31 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رزمی

همکاری ایران و چین به تثبیت اقتصادی کشورمان می انجامد
نماد برتر- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه هیچ بخشی از کشور را در اختیار کسی نخواهیم گذاشت، گفت: همکاری جمهوری اسلامی و چین به تثبیت اقتصادی کشورمان می انجامد و می تواند در شرایط موجود به کشور ما کمک کند.
محدودیتی برای سرمایه‌گذاری هیچ کشوری در جزایر کشورمان  نداریم
نماد برتر- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه محدودیتی برای سرمایه‌گذاری هیچ کشوری در جزایر کشورمان نداریم، گفت: قرارداد مشترک ایران و چین یک اتفاق بزرگ برای اقتصاد کشور است.
تخصیص ۲۶ میلیارد متر مکعب آب دریا برای مصارف صنعتی
نماد برتر- وزیر نیرو از تخصیص ۲۶ میلیارد متر مکعب آب شور دریا برای مصارف صنعتی در استان‌های ساحلی خبر داد.
بورس قرمزپوش شد
نماد برتر- بازار سرمایه روزی پر نوسان را پشت سر گذاشت و درحالی تا شاخص بورس تا یک میلیون و ۸۴۵ هزار واحد صعود کرده بود، در نهایت تا محدوده یک میلیون و ۸۴۳ هزار واحد کاهش یافت.
حذف آلاینده‌های نفتی از آب زیرزمینی با کمک پوست گردو
نماد برتر- محققان دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آلاینده های نفتی در آب زیرزمین را با بهره گیری از کربن فعال حذف کردند.
بورس هفته را با چراغ قرمز آغاز کرد
نماد برتر- شاخص بورس امروز روندی نزولی داشت و در حالیکه در ساعات ابتدایی معاملات از مرز یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد گذشته بود، در ساعات میانی تا یک میلیون و ۷۱۹ هزار واحد کاهش یافت و در نهایت در رقم یک میلیون و ۷۴۱ واحد ایستاد.
تهدید هند برای بستن مسیر واردات نفت چین
نماد برتر- تهدید مسدود شدن مسیرهای حمل نفت برای بازار نفت جدید نیست اما تاکنون این تهدید از سوی یکی از مصرف کنندگان بزرگ جهان یعنی هند برای بستن مسیر واردات چین که یک مصرف کننده بزرگ دیگر است، صورت نگرفته بود.
ادامه صعود در بورس
نماد برتر- بازار سرمایه امروز هم مانند روزهای گذشته روندی صعودی داشت و شاخص کل بورس بیش از ۳۷ هزار واحد صعود کرد.
روند افزایشی طلا ادامه دارد
نماد برتر- در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند که قیمت طلا به روند بهبود در هفته جاری ادامه می‌دهد.
رقابت شدید عراق و عربستان بر سر مشتری نفتی قدیمی ایران
نماد برتر- عربستان سعودی و عراق که بزرگترین تولیدکنندگان اوپک هستند، با یکدیگر برای برتری در بازار نفت هند که سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، رقابت می‌کنند.
بورس به مدار صعود برگشت
نماد برتر- شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته ریزشی بود، امروز به مدار صعود برگشت و بیش از ۱۳ هزار واحد رشد کرد.
سقوط قیمت نفت بدون ترمز ماند
نماد برتر- قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر دورنمای نابودی تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا با وجود تلاشهای سیاستگذاران سراسر جهان، پنج درصد سقوط کرد و پنجمین کاهش هفتگی متوالی را رقم زد.
رکورد جدید قیمت طلا در راه است
نماد برتر- شرکت مشاوره CPM Group با اشاره به بحران بیماری کووید ۱۹، تنش‌های ژئوپلیتیکی و انتخابات آمریکا پیش بینی کرد روند صعودی قیمت طلا ادامه پیدا می کند و در میان مدت به رکورد جدیدی خواهد رسید.
سهم «وگردش» کاسته می شود
نماد برتر - «بانک گرشگردی» خبر از برگزاری مزایده برخی از سهام خود در شرکت‌های مختلف داد.
رفع یکی از ۱۰ نیاز استراتژیک صنعت نفت/صرفه‌جویی ۴۰۰ کیلوواتی انرژی
نماد برتر- محققان پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی به دانش فنی طراحی و ساخت سیستم کنترل دور الکتروموتور که تاکنون جزو اقلام تحریمی و مورد نیاز صنایعی چون نفت و گاز و پتروشیمی بوده است، دست یافتند و کاربردی کردن این سیستم علاوه بر رفع یکی از نیازهای استراتژیک صنایع، موجب کاهش مصرف انرژی و آلاینده‌های زیست محیطی شده است.