23:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

قیمت نفت صعودی ماند
پایگاه خبری راد: قیمت نفت تحت تأثیر عواملی همچون کاهش عرضه اوپک، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و تشدید خشونت در لیبی روز سه‌شنبه به رکورد بالای جدیدی صعود کرد.
در سیاست تجارت نفت به دلار تغییری ندادیم
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد این کشور در سیاست تجارت نفت به دلار آمریکا تغییری نداده است.
قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر رسید
پایگاه خبری راد: قیمت نفت تحت تأثیر کاهش عرضه اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و آمار اشتغال قوی آمریکا روز دوشنبه به بالاترین حد در پنج ماه گذشته صعود کرد.
مهمترین کشورهای تأثیرگذار در دنیای نفت کدامند؟
پایگاه خبری راد: قیمت نفت در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا قرار گرفته که تعادل عرضه و تقاضا را بهم ریخته و پیش‌بینی روند حرکت بازار را دشوار کرده است.
تلاش سخت اوپک برای نگه داشتن روسیه در توافق نفتی
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی به سختی تلاش کرده روسیه را متقاعد کند مدت طولانی‌تری با کاهش تولید اوپک همراهی کند و مسکو ممکن است تنها با تمدید سه ماهه محدودیت عرضه نفت موافقت کند.
اصلی‌ترین دغدغه‌های جهان نفت در سال ۹۸ چه خواهد بود؟
پایگاه خبری راد: بازار جهانی نفت سال گذشته با رویدادهای مهمی شامل توافق اوپک پلاس، جنگ تجاری آمریکا و چین، تنش‌های ژئوپلیتیکی در اقصی نقاط جهان، تحریم‌های واشنگتن علیه ایران و ونزوئلا، رشد بی وقفه تولید نفت شیل آمریکا و نگرانی‌ها پیرامون کندی رشد اقتصاد جهانی مواجه شد و از آنها تأثیر پذیرفت.
صادرات نفت عربستان سقوط کرد
پایگاه خبری راد: صادرات نفت خام عربستان سعودی از ۷.۶۸۷ میلیون بشکه در روز در دسامبر به ۷.۲۵۴ میلیون بشکه در روز در ژانویه کاهش پیدا کرد.
کاهش تولید نفت ادامه خواهد داشت
پایگاه خبری راد: تولیدکنندگان نفت اوپک در نشست خود در باکوی جمهوری آذربایجان، دیدار برنامه‌ریزی شده در ماه میلادی آینده را لغو کرده و تصمیم گرفتند کاهش تولید را تا ژوئن ادامه دهند.
عمان از کمیته نظارت بر اوپک خارج شد
پایگاه خبری راد: عمان از کمیته نظارت بر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خارج شد.
سیگنال عربستان درباره تمدید کاهش تولید اوپک
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی اعلام کرد مأموریت اوپک برای متعادل کردن بازار نفت تا پایان فاصله زیادی دارد زیرا ذخایر جهانی با وجود تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، رو به افزایش است و ممکن است تمدید کاهش تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ را الزامی کند.
هشدار اوپک به وال استریت درباره نوپک
پایگاه خبری راد: اوپک به بانکهای وال استریت و سرمایه گذاران بزرگ هشدار داد اگر واشنگتن قانون ضداوپک معروف به نوپک را تصویب کند، اولین قربانی آن شیل آمریکا خواهد بود.
اوپک می‌تواند مأموریت خود را تمام شده بداند
پایگاه خبری راد: سه منبع آگاه اوپک اعلام کردند این گروه و شرکایش بعید است درباره سیاست تولید خود در آوریل تصمیم بگیرند زیرا هنوز برای داشتن تصویر واضحی از تأثیر محدودیت عرضه آنها بر بازار زود خواهد بود.
‏اهرم جدید کاخ سفید برای معامله با سعودی‌ها
پایگاه خبری راد: لایحه قانون نوپک که از سوی تنی چند از نمایندگان کنگره آمریکا معرفی شده است هنوز در مرحله بررسی قرار دارد اما اظهارنظرهای فراوانی را برانگیخته است.
دفتر شرکت نفت ونزوئلا به مسکو انتقال یافت
پایگاه خبری راد: نیکلاس مادورو دستور داد دفتر شرکت نفتی دولتی PDVSA در اروپا به مسکو انتقال پیدا کند.
بی‌اعتنایی اوپک به ترامپ با کاهش شدیدتر تولید
پایگاه خبری راد: نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک با عرضه کمتر از سوی عربستان سعودی و سایر صادرکنندگان خاورمیانه و همچنین افت بیشتر تولید ونزوئلا، در فوریه به پایین‌ترین میزان در چهار سال گذشته رسید.