10:10 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معکوس

 دارویی برای جوانسازی عضلات پیر ابداع شد
پایگاه خبری راد: پژوهشگران "شاخه پزشکی دانشگاه تگزاس در گالوستون"(University of Texas Medical Branch at Galveston) ایالات متحده آمریکا در مطالعه اخیر خود یک داروی جدید توسعه داده‌اند که در افزایش حجم و قدرت عضلات پیر نقش مهمی دارد.
تداوم سیر صعودی طلا در هفته جاری
پایگاه خبری راد: در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران انتظار داشتند روند افزایشی طلا در هفته جاری ادامه پیدا کند.
دلایل ثبات فعلی بازار ارز از نگاه یک اقتصاددان
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی، دلایل آرامش فعلی بازار ارز را منوط به بخشنامه‌ها و برنامه ریزی های بانک مرکزی در جهت عرضه بیشتر ارز صادراتی دانست و اضافه کرد: طبق گفته بانک مرکزی دستورالعمل‌ها برای بازگشت ارز صادراتی و معافیت ارائه ارز از طریق سامانه نیمایی به صادر کنندگان تا کمتر از یک میلیون دلار سبب شده تا بازار ارز روی آرامش به خود ببیند.
دلار در سال جدید به کدام سمت خواهد رفت؟
پایگاه خبری راد: کارشناسان ارزی معتقدند امسال دلار سال کم‌فروغ تری را در مقایسه با سال قبل تجربه خواهد کرد.
بازگشت سرمایه‌گذاران به دارایی‌های سنتی
پایگاه خبری راد: سقوط ازاد قیمت ارزهای مجازی باعث بازگشت سرمایه‌گذاران با دارایی های سنتی شده است.
کارخانه گیاهی که درب و پنجره ندارد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: به دلیل اینکه در این استان مناطق گرم و سرد در فاصله چندین کیلومتری از هم واقع شده است باید مکان یابی مناسب برای کاشت گلخانه مدنظر قرار گیرد تا بهترین بهره‌وری را از محیط منطقه گلخانه‌ای داشته باشیم.
دولت ترامپ ضعیف‌ترین عملکرد اقتصادی را داشته است
بلومبرگ با بررسی شاخصهای کلان اقتصادی ادوار مختلف نتیجه گرفت دولت ترامپ پس از دولت بوش، ضعیف‌ترین عملکرد اقتصادی را داشته است.
 مهار روند افزایشی قیمت خودرو توسط خودروسازان
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه قضائی موظفند با تقویت نظارتها بر خطوط تولید شرکت‌های خودروساز در صورت مشاهده هر گونه رفتاری که تأثیر معکوس در روند افزایش تولید خودرو دارد، فاصله قیمت خودرو در کارخانه و حاشیه بازار را از 5 به ۱۵، ۲۰، ۲۵ درصد و حتی بیشتر کنند تا شرکت‌های خودروساز تصور نکنند با کم و زیاد کردن تولید می‌توانند با قیمت‌ها بازی کنند.
پرفروش های بازار ایران را بشناسید
پایگاه خبری راد: اتفاقات هفته‌ها و ماههای اخیر در بازار خودروهای داخلی و خارجی بسیاری را به این فکر فرو برده است که ماههای پایانی سال 97، روند تغییرات قیمت خودرو چگونه خواهد بود؟
عوامل موثر بر قیمت نفت در سال ۲۰۱۹
پایگاه خبری راد: قیمت نفت سال گذشته قبل از سقوط بیش از ۳۰ دلاری خود، به بالاترین حد در چهار سال اخیر صعود کرده بود.
رئیس قوه قضاییه: به زودی عفو گسترده‌ای اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز «معیشت مردم» مرکز و هدف اصلی حملات دشمن و به راه انداختن جنگ روانی است، خطاب به روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور تاکید کرد که به هیچ عنوان اجازه ندهند کارخانه یا واحد تولیدی به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شود و کارگران بیکار شوند.
بزرگترین فروشگاه صنعتی کالاهای پتروشیمی ایران راه‌اندازی می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی ایران از راه‌اندازی بزرگترین فروشگاه صنعتی کالاهای پتروشیمی ایران با تکیه بر توان داخلی در ماهشهر خبر داد.
نارضایتی مردم با وجود واردات ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی نهاده و گوشت
پایگاه خبری راد: نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که با وجود اینکه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نهاده‌های دامی و برخی محصولات کشاورزی همچون گوشت وارد می‌شود که معادل یک چهارم بودجه کشور است، مردم از وضعیت قیمت و بازار این محصولات ناراضی‌اند.
افزایش صادرات چای هندی به ایران
پایگاه خبری راد: صادرات چای هند به ایران رو به بهبود است و چایکاران هندی از دریافت درخواست خرید از ایران خبر داده‌اند که افت فروش سال گذشته را معکوس خواهد کرد.