10:09 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سلامتی

"پای" اندروید همچنان عقب‌تر از سایر نسخه‌ها!
پایگاه خبری راد: آمار توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید در ماه جاری میلادی نشان می‌دهد که جدیدترین نسخه آن یعنی اندروید پای هنوز نتوانسته است جایی برای خود دست و پا کند.
فوائد مدیتیشن در زندگی روزمره
پایگاه خبری راد: متخصصان تاکنون در مطالعات متعددی به بررسی و درک فوائد مدیتیشن برای سلامتی پرداخته‌اند.
افزایش 5 درصدی تردد زائران اربعین در مرز مهران/ آغاز موج بازگشت زوار از یکشنبه
پایگاه خبری راد: فرمانده نیروی انتظامی بااشاره به افزایش 5 درصدی تردد زائران در مرز مهران نسبت به سال گذشته، گفت: پیش بینی می شود از روز یکشنبه که موج بازگشت زوار آغاز می شود شاهد افزایش 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خواهیم بود.
افزایش جمعیت سالمند کشور تا سال ۲۰۵۰ به ۳۰ درصد
پایگاه خبری راد: معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی تا سال ۲۰۵۰ جمعیت بالای ۶۰ سال ایران به بیش از ۳۰ درصد جمعیت خواهد رسید، گفت: متاسفانه طبق آمارها حداقل یک نفر در هر ۱۰ سالمند، قربانی نوعی سوء رفتار با سالمندان می‌شوند. بنابراین پیری جمعیت‌ها مستلزم پاسخ مناسب و جامع بهداشت عمومی است.
پیشگیری از اپیدمی آنفلوآنزا در مناطق زلزله‌زده/واکسیناسیون گروه‌های پرخطر
پایگاه خبری راد: معاون بهداشت وزیر بهداشت اقدامات انجام شده برای ساکنان مناطق زلزله‌زده برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها در فصل سرد سال را تشریح کرد.
آخرین آمار مرگ‌ومیر مادران باردار / سزارین؛ روش اضطراری زایمان
پایگاه خبری راد: رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، ضمن اعلام برنامه‌های اجرا شده در جهت سلامت مادران و نوزادان، گفت: برنامه‌ریزی‌های ما برای آینده این است که میزان مرگ مادران را که در حال حاضر حدود ۲۰ در هر ۱۰۰هزار موالید زنده است تا ۱۲ سال آتی به ۸.۷ در هر ۱۰۰هزار نفر برسانیم.
ایجاد باشگاه ورزشی بازنشستگان در خانه‌های امید
پایگاه خبری راد: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه برگزاری دومین جشنواره سراسری ورزشی بازنشستگان کشوری در تهران از راه اندازی باشگاه ورزشی بازنشستگان در خانه های امید تا پایان امسال خبر داد.
راز جوانی در "روزه داری"
پایگاه خبری راد: پس از مشخص شدن نتایج بسیاری از مطالعات و آزمایش‌ها مبنی بر اثربخشی روزه داری بر سلامت، یک زوج آمریکایی از نتایج مثبت بیش از یک سال روزه داری خود می‌گویند.
موسسات خیریه نقش زیادی در ارتقای سلامت روان دارند
پایگاه خبری راد: عضو کمیته روان‌پزشکی اجتماعی انجمن علمی روان‌پزشکان ایران گفت: موسسات خیریه و سمن‌های حوزه سلامت می‌توانند نقش زیادی در ارتقای سلامت روان جامعه داشته باشند.
کاهش فاجعه‌بار سن پوکی استخوان در کشور /لبنیات در سفره مردم کم شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح برخی چالش‌های تغذیه‌ای در کشور مانند کم‌خوری، بیش‌خوری و شیوع بیماری‌های غیرواگیر و کمبود ریزمغذی‌ها، در عین حال از تدوین سند تغذیه برای متمرکز کردن اقدامات در حوزه غذا خبر داد.
زنانی که به آرایش بیشتر از سلامت اهمیت می‌دهند!
پایگاه خبری راد: یک متخصص زنان گفت: زنان جامعه ما بخش عمده‌ای از روز را صرف آرایش و زیبایی می‌کنند؛ در حالی که برای سلامتی خود وقت کمتری می‌گذارند و این در حالی است که بیماری‌های زنان قابل پیشگیری‌اند.
نقش هنر هفتم در ارتقای فرهنگ "سلامت"
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت با اشاره به نقش هنر هفتم در فرهنگسازی سلامت گفت: این هنر می‌تواند نقش بسیار مهمی در ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت جامعه داشته باشد.
ارایه خدمات تخصصی به زنان در ۲۸ بیمارستان در سطح کشور
مشاور وزیر بهداشت در امور زنان گفت: هر استانی در حیطه سلامت زنان با نیازهای متفاوتی روبرو است که این نیازها با مداخله و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی در هر شهرستان و استانی قابل شناسایی و پیگیری است.
آیا میوه خطر دیابت را افزایش می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: متخصصان سلامت هنوز نسبت به تمام عوامل موثر در بروز دیابت نوع دو اطمینان کامل ندارند اما تاکید دارند که سابقه خانوادگی و داشتن اضافه وزن می‌توانند از فاکتورهای خطرزا به حساب ‌آیند.
بازار سیاهی که ۱۳۳ میلیارد دلار می‌ارزد!
پایگاه خبری راد: ارزش بازار نفت با تولید سالانه به ارزش ۱.۷ تریلیون دلار، بزرگتر از مجموع باارزش‌ترین بازارهای مواد خام جهان است و تعجبی ندارد در بازار سیاه پررونق آن، ارزش سوختهای مسروقه یا تقلبی هر سال به حدود ۱۳۳ میلیارد دلار بالغ می‌شود.