20:03 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حمله

بیت کوین؛ بی‌تفاوت در برابر حملات سایبری
پایه خبری راد: به گفته کارشناسان این حمله سایبری به صرافی‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین در بازارهای جهانی آن بی تاثیر بوده است.
نگرانی یزدی‌ها از افزایش جمعیت‌ حشرات پرنده در سطح شهر
پایگاه خبری راد: مدیر کل حفظ نباتات جهادکشاورزی استان یزد با تاکید بر اینکه آنچه برخی شهروندان یزدی به صورت جمعیتی از حشرات در حال پرواز مشاهده می‌کنند از گونه‌ی پروانه‌های مرتعی هستند، گفت: جمعیت مشاهده شده ملخ‌های مهاجر نیستند.
خبر خوب وزیر ارتباطات
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که ساخت سپر دفاعی توسط دانشمندان جوان ایرانی برای مقابله با حملات ویروس استاکس‌نت با موفقیت‌ آزمایش شده است.
دردسر جدید خریداران نفت عربستان
پایگاه خبری راد: خریداران آسیایی مختلف نفت خام عربستان سعودی در پی حملاتی اخیری که به دو نفتکش سعودی انجام شد، در نظر دارند برای کاهش ریسک اختلال عرضه از کشتی‌های کوچک‌تر استفاده کنند.
بی‬‌اعتنایی آسیایی‌ها به تعطیلی خط لوله نفت عربستان
پایگاه خبری راد: پالایشگاه‌های آسیایی به تعطیلی خط لوله شرق-غرب عربستان سعودی اعتنایی نکردند زیرا عمده نفت مورد نیازشان را از طریق آب‌های خلیج فارس تحویل می‌گیرند اما مختل شدن تجارت نفت در دریای سرخ ممکن است قیمت محموله‌های نفتی به مقصد اروپا را افزایش دهد.
قابلیت لایو فیس‌بوک محدود می‌شود
پایگاه خبری راد: فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد محدودیت‌های جدیدی را برای قابلیت پخش لایو (Live) در پلت‌فرم این شبکه اجتماعی ایجاد کند.
قیمت نفت نزولی شد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت پس از آماری که رشد غیرمنتظره ذخائر نفت آمریکا و رشد کمتر از حد انتظار تولید صنعتی چین را نشان داد، در معاملات روز چهارشنبه کاهش پیدا کرد، اما قیمت‌ها از تحولات اخیر خاورمیانه پشتیبانی شده‌اند.
قیمت نفت افزایش یافت
پایگاه خبری راد: دو روز پس از حمله به نفتکش‌های سعودی در سواحل امارات متحد عربی، قیمت نفت افزایش یافت.
صعود قیمت نفت با وجود تنش‌های ابر قدرت‌های اقتصادی
پایگاه خبری راد: قیمت‌های نفت روز سه شنبه افزایش یافت اما رشد قیمت‌ها به دلیل تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین محدود شد.
واکنش امارات به حمله به نفتکش‌های این کشور
پایگاه خبری راد: وزارت خارجه امارات متحده عربی بدون شرح جزئیات بیشتر، اعلام کرد چهار کشتی تجاری نزدیک آب‌های سرزمینی این کشور هدف خرابکاری قرار گرفته اند اما این واقعه تلفاتی نداشته است.
 ۲ نفتکش ما هم در نزدیکی امارات هدف "عملیات خرابکارانه" قرار گرفتند
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان نیز اذعان کرد، روز یکشنبه برابر با ۱۲ مه ۲۰۱۹ دو نفتکش سعودی نیز هدف "عملیات خرابکارانه" قرار گرفتند.
آسیب‌پذیری چه شرکت‌هایی مقابل حملات سایبری بیشتر است؟
پایگاه خبری راد: کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که هدف اکثر حملات سایبری و بدافزاری، شرکت‌های کوچک و متوسط هستند.
بزرگترین عاملی که در بازارهای نفت نادیده گرفته شد
پایگاه خبری راد: قیمت‌های نفت به دلیل دل‌شوره بازار نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی به شدت کاهش پیدا کرد اما بازارها احتمال اختلال جدی در روند عرضه لیبی به دلیل جنگ داخلی در این کشور را نادیده گرفته‌اند.
هکرها در کمین حمله به سرورهای مایکروسافت
پایگاه خبری راد: محققان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که سرورهای SharePoint مایکروسافت در معرض خطر حمله سایبری و هجوم هکرها خواهند بود.
داروی پیشگیری از ایدز دو سال دیگر به بازار می‌آید
پایگاه خبری راد: شرکت "گیلاد"(Gilead) که یکی از غول‌های داروسازی در جهان است اعلام کرد که داروی انحصاری خود موسوم به "ترووادا"(Truvada) که یک داروی پیشگیری از ایدز است را در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد.